  • 1. Data: 2007-06-25 22:53:38
    Temat: Rejestracja pojazdu a meldunek.
    Od: Krzysztof Roburst <r...@p...gazeta>

    Witam,

    czy ktoś z was przechodził przez rejestrację pojazdu będąc wymeldowanym?
    Posiadam co prawda wpisany stary adres w dowodzie, ale obawiam się, że
    to nie przejdzie.
    Zastanawiam się nad kupnem motocykla w Niemczech i rejestracji go w
    Polsce. Z tego co wygóglałem niektóre urzędasy stwarzają całą masę
    problemów (m.in. ze względu na brak meldunku).
    Czy komuś z Was udała się rejestracja zagranicznego pojazdu w kraju bez
    meldunku?

    Dzięki z góry za wszystkie odpowiedzi.

    Pozdrawiam,
    Krzysztof

    P.S.: FUT pl.soc.prawo

    --
    GN125 :-D
    F650GS niedlugo

  • 2. Data: 2007-06-26 00:30:54
    Temat: Re: Rejestracja pojazdu a meldunek.
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Krzysztof Roburst" <r...@p...gazeta> wrote in message
> [...]
    > problemów (m.in. ze względu na brak meldunku).
    > Czy komuś z Was udała się rejestracja zagranicznego pojazdu w kraju bez

    Na jakiej podstawie chcesz rejestrować pojazd w Polsce, skoro w Polsce nie
    mieszkasz.

  • 3. Data: 2007-06-26 05:57:06
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu witek porozsypywal nastepujace haczki:
    > Na jakiej podstawie chcesz rejestrować pojazd w Polsce, skoro w Polsce nie
    > mieszkasz.

    Moze mieszka? Moze jest na zmiane - 2 dni w Polsce, 2 dni w Niemczech?
    --
    badzio

  • 4. Data: 2007-06-26 06:05:12
    Od: Krzysztof Roburst <r...@p...gazeta>

    On 2007-06-26, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > Na jakiej podstawie chcesz rejestrować pojazd w Polsce, skoro w Polsce nie
    > mieszkasz.

    W ciągu kilku miesięcy zamierzam wrócić. i nie kalkuluje mi się
    rejestracja i opodatkowanie pojazdu na ten okres, skoro i tak będę
    musiał go za dwa miesiące ponownie rejestrować w Polsce.

    Pozdrawiam,
    Krzysztof

    --
    GN125 :-D
    F650GS niedlugo

  • 5. Data: 2007-06-26 07:54:59
    Od: full2g <t...@p...pl>

    >Czy komuś z Was udała się rejestracja zagranicznego pojazdu w kraju bez
    >meldunku?

    MOze zagranicznego ( wlasnie sprowadzonego ) to nie przechodzilem ,
    ale rejestracja kupionego w polsce - jak najbardziej
    Mimo braku aktualnego meldunku - zalatwilem sprawe bez problemu

    Pozdro
    Tomek

  • 6. Data: 2007-06-26 09:04:38
    Od: bald <t...@g...WYTNIJ.pl>

    Krzysztof Roburst pisze:
    > Witam,

    Siema

> [...]
    > problemów (m.in. ze względu na brak meldunku).
    > Czy komuś z Was udała się rejestracja zagranicznego pojazdu w kraju bez

    Co prawda nie był to motocykl z zagranicy, a już zarejestrowany w
    Polsce, ale w WK w Olsztynie, bez meldunku zarejestrowałem na siebie bez
    najmniejszego problemu. Później sprzedałem poprzedni motocykl, dałem
    info do WK o zbyciu i też żadnych wątów. Heh podatki też płaciłem bez
    zameldowania i nikt się nie czepiał.

    Też nie byłem pewny jak mi to wszystko wyjdzie i szukałem w przepisach.
    Ustawa PoRD mówi, że rejestracji dokonuje się w urzędzie właściwym na
    miejsce _zamieszkania_, a nie zameldowania.

    Pzdr

    --
    Kawasaki ER-5
    bikepics.com/members/bald

  • 7. Data: 2007-06-26 09:04:46
    Od: Krzysztof Roburst <r...@p...gazeta>

    On 2007-06-26, full2g <t...@p...pl> wrote:

    > MOze zagranicznego ( wlasnie sprowadzonego ) to nie przechodzilem ,
    > ale rejestracja kupionego w polsce - jak najbardziej
    > Mimo braku aktualnego meldunku - zalatwilem sprawe bez problemu

    Dzięki - sądzę, że powinno mi się udać wtedy - ostatecznie zostanę
    współwłaścicielem pojazdu ojca.
    Jako adres zameldowania/zamieszkania(?) podałeś 'brak' ?

    Pozdrawiam,
    Krzysztof

    --
    GN125 :-D
    F650GS niedlugo

  • 8. Data: 2007-06-26 09:30:47
    Od: bald <t...@g...WYTNIJ.pl>

    Krzysztof Roburst pisze:
    [...]

    Tu konkretny artykuł z PoRD:

    Art. 73. 1. Rejestracji pojazdu dokonuje, na wniosek właściciela,
    starosta właściwy ze względu na miejsce jego zamieszkania (siedzibę),
    wydając dowód rejestracyjny i zalegalizowane tablice (tablicę)
    rejestracyjne oraz nalepkę kontrolną, jeżeli jest wymagana, z
    zastrzeżeniem ust. 2-5.

    A interpretacje Urzędów Skarbowych co do miejsca zamieszkania po
    przeprowadzce są takie, że możesz sobie wyjechać z Polski, pracować
    gdzieś kilka nawet lat, a wciąż miejsce zamieszkania będzie Twoje w
    Polsce. Ale to chyba już trochę OT.

    http://tinyurl.com/2knh39

  • 9. Data: 2007-06-26 10:55:55
    Od: Krzysztof Roburst <r...@p...gazeta>

    On 2007-06-26, bald <t...@g...WYTNIJ.pl> wrote:
> [...]
    > wydając dowód rejestracyjny i zalegalizowane tablice (tablicę)
    > rejestracyjne oraz nalepkę kontrolną, jeżeli jest wymagana, z

    O to mi dokładnie chodziło - dzięki za linka i wsyzskim za pomoc.

    Pozdrawiam,
    Krzysztof

    --
    GN125 :-D