  • 51. Data: 2017-01-15 22:06:38
    Temat: Re: Rejestracja
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15-01-17 o 21:53, m4rkiz pisze:

    > w jaki sposob? sprzedanie nieprzerejestrowanego numeru nie implikuje
    > braku wspolpracy z sluzbami - poprostu nie ma obowiazku zglaszac zbycia
    > czy podawac danych nabywcy

    Oczywiście, ze nie ma.

    > ty tak na serio?
    > sprzedalem dziesiatki a kupilem setki simow przez ostatnie 10 lat,
    > twierdzisz ze na tym polu dzialam z gruntu nieracjonalnie?

    Dokąd nie było rejestracji, to trudno było do kogokoliek mieć pretensje,
    że handlował.

    > jaki promil simow bedzie uzyty 'bezposrednio' do przestepstwa, a jaki
    > przez ludzi ktorym wydaje sie ze beda bardziej anonimowi?

    No ale jak sprzedasz 100 SIM-ów, a jeden z nich posłuży do przestępstwa,
    to kłopoty będą mieli właściciele pozostałych 99. Oczywiście nie
    twierdzę, że dostaną wyroki, ale że będą mieli kłopoty. Zresztą
    poczekajmy te kilka tygodni i życie pokaże. Po co się przezbywać.

  • 52. Data: 2017-01-16 02:28:11
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > Sprzedawane na słupy z Hongkongu przez ALLEGRO startery nie są wielkim
    > problemem, bo namierzenie faktycznie sprzedającego jest relatywnie
    > proste. Kupujący takie startery przykładowo - nawet dla hecy - nie do
    > końca zdają sobie pewnie sprawę z tego, że jak się okaże, iż na starter
    > z takiego Hongkongu poszedł fraud, to przecież "pod nóż" pójdą wszystkie
    > rejestrowane na tego abonenta numery.

    A jest podstawa prawna żeby wszystkie inne "pod nóż" ?
    Czy żal dupę ściska że jak SIM od hurtownika to nie dacie rady
    założyć podsłuchu na kilkaset pozostałych ?

    Pozdrawiam

  • 53. Data: 2017-01-16 07:23:43
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16-01-17 o 02:28, RadoslawF pisze:

    > A jest podstawa prawna żeby wszystkie inne "pod nóż" ?
    > Czy żal dupę ściska że jak SIM od hurtownika to nie dacie rady
    > założyć podsłuchu na kilkaset pozostałych ?
    Ależ czemu nie damy rady? :-) Właśnie to stanowi podstawę do załozenia
    na wszystkie. Wszak jeden użytkownik.

  • 54. Data: 2017-01-16 10:59:45
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 15.01.2017 22:06, Robert Tomasik pisze:

    > Dokąd nie było rejestracji, to trudno było do kogokoliek mieć pretensje,
    > że handlował.

    A teraz można? Podstawę prawną poproszę.

    MJ

  • 55. Data: 2017-01-16 12:10:18
    Od: klaus <k...@p...onet.pl>

    > Ależ czemu nie damy rady? :-) Właśnie to stanowi podstawę do załozenia
    > na wszystkie. Wszak jeden użytkownik.

    Radek pyta o podstawę PRAWNĄ! A nie: "bo tak".
    W rzeczywistości służby pewnie nie do końca działają zgodnie z prawem
    ale zwykle kończy się to wtedy tak jak np z willą Kwaśniewskiego.
    Raz się podłożą i drugi raz już się będą bali.
    Dodatkowo wątpię żeby dowolny operator bez zająknięcia chciał od ręki
    wyłączać te "setki" numerów jak nie będzie mocnych podstaw prawnych.
    Dla nich działający numer to kasa.

  • 56. Data: 2017-01-16 14:22:23
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    I będziesz odsłuchiwał wszystkie?
    To nawet niezły sposób: mieć 200 numerów i prosić, żeby jakieś Hindusy/bezrobotni do
    Ciebie dzwoniły i czytały encyklopedię.

    -----

  • 57. Data: 2017-01-16 16:01:08
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    .edu.pl
    *Michał Jankowski* napisał(-a):

    > A teraz można? Podstawę prawną poproszę.

    Nie można, ale co szkodzi, w imię niejasnych dla mnie korzyści, robić
    ludziom wodę z mózgu i wmawiać im coś innego. I jeszcze samemu sobie
    przyznawać rację ;)

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 58. Data: 2017-01-16 16:26:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" napisał w wiadomości
    W dniu 15-01-17 o 15:26, Liwiusz pisze:

    >Kilka lat temu Polska była "czarną dziurą" Europy. Najpierw ze dwa
    >lata
    >temu przykręcono procedury tak, że jednak już na fałszywą tożsamość
    >trudno założyć rachunek - no przynajmniej trudniej. [...]

    Hm, czy naprawde taka czarna dziura ?
    Sa jeszcze w Europie kraje, w ktorych dowodow osobistych nie ma.

    I sa inne kraje, gdzie czasem lapia jakiegos terroryste i sie okazuje,
    ze ma 4 paszporty ...

    J.

  • 59. Data: 2017-01-16 16:57:34
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16-01-17 o 14:22, ąćęłńóśźż pisze:
    > I będziesz odsłuchiwał wszystkie?
    > To nawet niezły sposób: mieć 200 numerów i prosić, żeby jakieś Hindusy/bezrobotni
    do Ciebie dzwoniły i czytały encyklopedię.

    Tego się nie odsłuchuje w czasie rzeczywistym.

  • 60. Data: 2017-01-16 17:06:08
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16-01-17 o 12:10, klaus pisze:

    > Radek pyta o podstawę PRAWNĄ! A nie: "bo tak".

    Podstawę prawną do podsłuchiwania 100 telefonów zarejestrowanych na
    osobę podejrzewaną? Raczysz żartować mam nadzieję.

    > W rzeczywistości służby pewnie nie do końca działają zgodnie z prawem
    > ale zwykle kończy się to wtedy tak jak np z willą Kwaśniewskiego.
    > Raz się podłożą i drugi raz już się będą bali.

    Oświecisz, jakiego przekroczenia się tu dopatrujesz?

    > Dodatkowo wątpię żeby dowolny operator bez zająknięcia chciał od ręki
    > wyłączać te "setki" numerów jak nie będzie mocnych podstaw prawnych.
    > Dla nich działający numer to kasa.

    Ale działający, a nie leżący w depozycie Policji do badania przez
    biegłego. Oczywiście możesz starać się duplikat. Tzn. może się starać
    osoba, na którą numer zarejestrowano.