  • 1. Data: 2006-11-28 21:56:36
    Temat: Realizacja weksla praktyczne rady
    Od: "Dami" <d...@p...onet.pl>

    Witam
    Chcialbym zapytac w jaki sposob zrealizowac weksel? Pozyczylem pieniadze osobie
    fizycznej, ktora ich nie oddala w terminie. Zabezpieczeniem pozyczki byl weksel
    in blanco wraz z deklaracja wekslowa. Pozyczka opiewala na sume ok 10tys. PLN.
    Czytalem o dwu rozwiazaniach tj.
    1. udanie sie do sadu rejonowego i zgloszenie sprawy albo
    2. wykup weksla przez firme windykacyjna.
    Z jakimi kosztami i jaka dlugoscia czasu trzeba sie liczyc na zwrot pieniedzy w
    przypadku kazdej z drog rozwiazania? Nie ukrywam, ze zalezy mi na czasie, a poza
    tym nie dysponuje za duza iloscia czasu, aby spedzac go w sadach wiec
    szczegolnie interesuje mnie mozliwosc wykupienia weksla przez firme windykacyjna?
    Czy moge prosic o Wasza opinie dotyczace najefektywniejszego odzyskania
    pieniedzy? Czy w przypadku firm windykacyjnych mozecie polecic jakies sprawdzone
    adresy?
    Z gory dziekuje za pomoc
    Pozdrawiam
    Damian

  • 2. Data: 2006-11-28 22:06:35
    Temat: Re: Realizacja weksla praktyczne rady
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Dami" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Pytanie podstawowe, to czy dłużnik jest wypłacalny. Bez tej informacji trudno
    podjąć się dywagacji na temat najkorzystniejszego algorytmu postępowania.

  • 3. Data: 2006-11-29 07:43:35
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał

    > Pytanie podstawowe, to czy dłużnik jest wypłacalny. Bez tej informacji
    > trudno podjąć się dywagacji na temat najkorzystniejszego algorytmu
    > postępowania.

    O! A co proponowałbyś w przypadku niewypłacalnego?

  • 4. Data: 2006-11-29 20:01:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > O! A co proponowałbyś w przypadku niewypłacalnego?

    Ograniczyć dodatkowe koszty poprzez niewszczynanie sporu sądowego, który jest
    oczywiście wygrany, tylko bezcelowy.

  • 5. Data: 2006-11-29 20:41:03
    Od: Szmul Szmulewicz <s...@s...com>

    Robert powiada:

    > Użytkownik "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ograniczyć dodatkowe koszty poprzez niewszczynanie sporu sądowego, który jest
    > oczywiście wygrany, tylko bezcelowy.

    Koszty jak koszty, ale obecna sytuacja nie wyklucza polepszenia w
    przyszłości stanu majątkowego dłużnika. A terminy przedawnienia wekslowego
    są bardzo krótkie.

    Zresztą koszty nakazu z weksla są bardzo niskie.

    Szmul Szmulewicz

  • 6. Data: 2006-11-29 21:56:29
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Szmul Szmulewicz" <s...@s...com> napisał

    > Zresztą koszty nakazu z weksla są bardzo niskie.

    Poza tym wierzytelność popartą nakazem można sprzedać.

  • 7. Data: 2006-11-29 23:27:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Poza tym wierzytelność popartą nakazem można sprzedać.

    Pewnie. Po tę dotyczącą niewypłacalnego dłużnika, to zainteresowani ustawią się
    nawet w kolejce i będą się bić.

  • 8. Data: 2006-11-30 07:32:32
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał

    > Pewnie. Po tę dotyczącą niewypłacalnego dłużnika, to zainteresowani
    > ustawią się nawet w kolejce i będą się bić.

    Może bić się nie będą, ale podobno sprzedać można wszystko. Jeśli nie za
    90% wartości nominalnej a za 20%, to zawsze coś. Sporo zależy od kwoty
    długu, osoby dłużnika, rodzaju firmy windykacyjnej. Bywa, że odpowiednio
    obrabiany dłuznik płaci, mimo że formalnie jest "niewypłacalny".
    No i, jak napisał Szmul, dłużnik za kilka lat może się odbić i wtedy można
    wrócić do sprawy. Firmę windykacyjną może być stać na taka inwestycję.

  • 9. Data: 2006-11-30 17:46:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Może bić się nie będą, ale podobno sprzedać można wszystko. Jeśli nie za
    > 90% wartości nominalnej a za 20%, to zawsze coś.

    Jeśli to duży dług, to załomy może się to przy tych założeniach opłacić. Ale
    wówczas mało kto kupi go nawet za 20%. Przy małym może się okazać, ze to 20%
    będzie mniej, niż koszty uzyskania prawomocnego tytułu.