  • 11. Data: 2011-04-29 22:08:23
    Temat: Re: fundacja (długie)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 29 Apr 2011, ChrissP. wrote:

    > 2. "Trudno to nazwać uproszczeniem - aby urzędowi udowodnić że nic nie
    > wydajesz poza celami statutowymi jako fundacja musisz prowadzić tzw.
    > pełną księgowość." - czy to prawda?

    Jest coś takiego, jak pełna księgowość uproszczona.
    Nie ma NIC wspólnego z takimi formami rozliczania spraw podatkowych
    przy DG, jak KPiR czy ryczałty, tak dla porządku.
    Niemniej, mimo że uproszczona, wymaga zbierania wszelkich wpływów
    i wydatków (znaczy dokumentacji).
    Jeśli jest tu ktoś, kto się z takim wynalazkiem zetknął, to
    może Ci opisze, bo ja nie wiem jak to w praktyce wygląda.
    Deklaracje podatkowe się składa (CIT, bo z VAT można być
    zwolnionym).

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2011-04-29 22:10:17
    Temat: Re: Re: fundacja (długie)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 29 Apr 2011, szerszen wrote:

    > w sumie to bardziej pytanie chyba na podatki ;)
    >
    > z tego co wiem to można założyć fundację będącą jednocześnie vatowcem

    Można, ale piszesz tak jakby sugerować miało, że w ramach "sprzedaży"
    musi być VATowcem.
    A przecież prawo do limitowanego zwolnienia z VAT przysługuje wszystkim
    podmiotom, tyle że nie wiemy o jakim obrocie mowa i jakich czynnościach
    lub przedmiotach sprzedaży (niektóre są wyłączone ze zwolnienia, to
    prawda).

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2011-05-02 06:44:40
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1104300008350.11192@quad.
    ..

    > Można, ale piszesz tak jakby sugerować miało, że w ramach "sprzedaży"
    > musi być VATowcem.

    no z jego opisu wynika, że sprzedaż, mimo iż po kosztach, ma być stał a
    działalnością, więc zakładam że jednak żadne zwolnienia nie będą wchodzić w
    grę

  • 14. Data: 2011-05-02 06:45:29
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "grzech" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup

    > Wszystko się zgadza. Nie zmienia to faktu, że fundacja jest upierdliwą
    > formą prowadzenia małej działalności społecznej. Jest za to idealna do
    > dużych przekrętów.

    i dlatego mamy takie nieprzebrane ilości fundacji i opp