  • 11. Data: 2002-01-28 15:17:21
    Temat: Re: Re: Zniesławienie i psucie dobrego imienia na news
    Od: "Ituś" <w...@i...pl>

    Użytkownik "MaXxX" <m...@r...pl> napisał w wiadomości
    news:MPG.16bf7e35baf9be59989840@news.task.gda.pl...

    > No to super!
    >
    > Znaczy że co - mam wrednego bogatego sąsiada, który wymyśla sobie
    absurdalny
    > zarzut, skarży mnie cywilnie, a ja na dzień dobry muszę zaciągnąć
    stado
    > kredytów, by w ogóle móc się bronić???

    Nie. Średniointeligentny człowiek (no może trochę bardziej niż
    średnio - taki co umie pisać i czytać) - potrafi sam napisać odpowiedź
    na idiotyczny pozew.
    A poza tym porada u adwokata kosztuje ok.50-200 zł. Udział w sprawie
    od 200zł za osobę - to nie takie duże koszty.
    A i tak wynik zależy od widzimisię (lub kieszeni) sędziego.

    Pozdrawiam
    Ituś

  • 12. Data: 2002-01-28 15:40:29
    Temat: Re: Re: Zniesławienie i psucie dobrego imienia na newsach?
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Mon, 28 Jan 2002, Ituś wrote:

    > Jeżeli jest to polski sąd to adwokata z urzędu dostaniesz jedynie gdy
    > byłeś leczony psychiatrycznie.

    Pokaż przepis, bo art. 117 KPC mówi coś zupełnie innego.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    Tłumaczenia, usługi biurowe, consulting

  • 13. Data: 2002-01-28 15:44:24
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Mon, 28 Jan 2002, MaXxX wrote:

    > Aha. Czyli jeżeli "społeczeństwo" (tu: grupa ludzi, która taką obelgę
    > mogła przeczytać) lub raczej jego miarodajna grupa wybranych osób
    > potwierdzi, iż na temat Pana X nigdy nie miała lepszego zdania, i moja
    > wypowiedź nie naraziła go na utratę zaufania w stopniu większym niż już
    > i tak było ono stracone, to jest to duży argument po mojej stronie?

    Nie sądzę... to że ktoś jest taki i owaki i jest to fakt powszechnie
    znany, nie oznacza że stracił dobro osobiste jakim jest jego godność.

    > Skądże. Chodzi mi jednak o sytuację, w której np. ja, bez grosza przy tyłku,
    > zostaję uznany winnym.

    Sąd cywilny nie orzeka o winie, tylko uznaje lub nie roszczenie powoda.

    > Czy ponoszę wtedy koszta nie tylko samego wyroku (np. kilkaset złotych
    > na rzecz poszkodowanego), czy jego prawników itp. też?

    Tak, art. 98 KPC. Zawsze jednak pozostaje "wypadek szczególnie
    uzasadniony" z art. 102.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    Tłumaczenia, usługi biurowe, consulting
    "Do you think there's anything to eat in this forest?"
    "Yes" - said the wizard bitterly - "us." [Terry Pratchett, The Light Fantastic]

  • 14. Data: 2002-01-28 21:04:13
    Od: "katzper" <k...@o...pl>

    > Jest sobie taki typek, udzielający się przede wszystkim na pl.soc.seks i
    > pl.comp.grafika.grafika3d, który co rusz kogoś "zgłasza do prokuratury" o
    > zniesławienie, do tego posyłając na priva żądania kilkuset złotych
    > odszkodowania, "w przeciwnym razie bowiem podjęte zostanie postępowanie
    > karne".

    Jak sie nazywa?

    pozdro.
    Katzper

  • 15. Data: 2002-01-28 22:05:47
    Od: MaXxX <m...@r...pl>

    Dnia Mon, 28 Jan 2002 22:04:13 +0100, katzper (k...@o...pl) pisze na
    pl.soc.prawo:

    > Jak sie nazywa?

    Wpadnij, zobaczysz, bo nie chcę przetwarzać jego danych osobowych :DDD

    Tak tak, o publiczne nazywanie go imieniem i nazwiskiem też się burzy, więc
    wolę nie wywoływać Arnol... ermm... wilka z lasu. :D

    --
    MaXxX
    - znudziło mnie pisanie idiotyzmów,

  • 16. Data: 2002-01-28 22:18:42
    Od: Dariusz <d...@p...onet.pl>

    MaXxX wrote:

> [...]
    >
    > Tak tak, o publiczne nazywanie go imieniem i nazwiskiem też się burzy, więc
    > wolę nie wywoływać Arnol... ermm... wilka z lasu. :D
    Nie zawracaj glowy.
    Wejdz na angielskie grupy.
    Tam sie wyzywaja od h. i k. od rano do wieczora i znow od rana i
    wieczora.

    Usenet to nie szkolka niedzielna.
    Usenet to bagno tego swiata.
    Kto nie ma mocnych nerwow nie powinien z niego korzystac.

    > - znudziło mnie pisanie idiotyzmów,
    > więc dla odmiany napisałem głupotę.
    Skoro sobie robisz jaja i chcesz abysmy czytali twoja grupe o seksie
    + ogladali tysiace reklam erotycznych za wydumanym tematem, to twoje
    niedoczekanie.

    Proste rozwiazanie to niekorzystanie z tej grupy, ktora nie cieszy sie
    estyma w usenecie.

  • 17. Data: 2002-01-29 09:40:54
    Od: "Mirosław Stępiński" <s...@s...NOSPAM.pl>

    Expert, żyjesz !!!

    I nawet FUT był !!!

    --
    Pozdrawiam, Miro

  • 18. Data: 2002-01-29 09:51:44
    Temat: Facet, myslisz ze jestes zabawny..???
    Od: MaXxX <m...@r...pl>

    Suuuper. Klasyczna zabawa w followup-to znowu w modzie? A myślałem że z tego
    się wyrasta wraz z przedszkolem...

    Dnia Mon, 28 Jan 2002 23:18:42 +0100, Dariusz (d...@p...onet.pl) pisze
    na pl.soc.prawo:

> [...]
    > niedoczekanie.

    > Proste rozwiazanie to niekorzystanie z tej grupy, ktora nie cieszy sie

    Co Ty wygadujesz??? Ani nie robię sobie jaj, ani nie brakuje mi mocnych
    nerwów. Na newsach siedzę od dobrych paru lat, i podejrzewanie mnie tu o
    robienie sobie jaj i zapraszanie na głupie grupy uważam za mocno chybione.

    Po prostu po raz pierwszy w życiu spotykam się z przypadkiem kogoś, kto
    otwarcie i na poważnie grozi ciąganiem po sądach za znieważanie, a o tęże
    czynność aż się prosi ze względu na, khmm, specyficzny sposób wyrażania się,
    tudzież inne ciekawe przymioty. Stąd też moja ciekawość - czy mogę go z
    czystym sumieniem zbluzgać (gdyby mi kiedyś naprawdę nadojadł, bo na razie to
    mnie tylko bawi :)) czy też faktycznie powinienem uważać bo może mi
    zaszkodzić. Tyle. Trafiłem z tym pytaniem na niewłaściwą grupę, czy co!?

  • 19. Data: 2002-01-29 10:38:47
    Od: "KRZEM" <m...@s...pl000>

    > Dnia Mon, 28 Jan 2002 15:29:09 +0100, KRZEM (m...@s...pl000)
    pisze na
    > pl.soc.prawo:

    > Rozsądni rozsądnymi, a fakty faktami: GDZIE tu może rozsądek wkroczyć?
    Sąsiad
    > mnie zaskarży że mu np. wiercę dziurę w ścianie 24h na dobę. Jakichś tam
    > świadków na to ma, ja mam swoich (rodzinę) że gucio a nie wiercę, no ale
    już
    > "sprawa jest". Kto w takim przypadku zapłaci za moją obronę, jeżeli mnie
    nie
    > stać?

    Nikt nie musi płacić jeśli przyjdziesz i powiesz jak było - a sąd może
    wierzyć świadkom lub nie.

    Marcin.

  • 20. Data: 2002-01-29 17:24:37
    Od: Beerman <b...@d...com.pl>

    On Mon, 28 Jan 2002 11:32:09 +0100, MaXxX <m...@r...pl>
    wrote:

> [...]
    >pl.comp.grafika.grafika3d, który co rusz kogoś "zgłasza do prokuratury" o

    Expert vel Dariusz aka Jacek ? Nie ma co sie przejmowac, co wcale nie
    oznacza, ze nie mozemy na lamach psp podyskutowac o takim
    abstrakcyjnym zdarzeniu :)

    _______ b...@d...com.pl ______ ___ _GG:235429___ICQ:37186302_