  • 11. Data: 2008-01-06 17:35:12
    Temat: Re: Re: Wysokie cło za gadżet - można odzyskać?
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    AmtoPm pisze:

    > Jeśli ktoś wysyła list prywatny ze Stanów do Polski to w którym
    > momencie trwania przesyłki miałyby sie w niej znaleźć takie dokumenty
    > jak list przewozowy i SAD???

    Z reguły towarów nie przesyła się w listach. List przewozowy mówi o
    kosztach przesyłki, a SAD wypełnia (zwykle agencja celna) w Polsce.

    M.

  • 12. Data: 2008-01-06 17:38:42
    Temat: Re: Wysokie cło za gadżet - można odzyskać
    Od: AmtoPm <a...@g...com>

    On 6 Sty, 19:35, Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> wrote:

    > Z reguły towarów nie przesyła się w listach. List przewozowy mówi o
    > kosztach przesyłki, a SAD wypełnia (zwykle agencja celna) w Polsce.
    >
    > M.

    w tym przypadku rzecz raczej dotyczy listu prywatnego odebranego na
    poczcie, ale to by musiał autor wątku potwierdzić

  • 13. Data: 2008-01-06 17:41:06
    Od: AmtoPm <a...@g...com>

    > Przesyłka odbierana była na poczcie i możliwość jej odbioru uzależniona była
    > od uiszczenia owej oplaty celnej (tyle dowiedziałem się od Mamy). Od
    > 'zdarzenia' minęło około 1,5 tygodnia.

    Przesyłka odbierana na poczcie, w takim razie interesujące jest w
    którym momencie pojawił sie celnik/"celnik"?

  • 14. Data: 2008-01-06 18:40:17
    Od: Danny <d...@g...com>

    Dnia Sun, 6 Jan 2008 05:25:10 -0800 (PST), AmtoPm napisał(a):

    > to na poczcie są agencje celne, czy listonosz miałby współpracować z
    > taką agencją?

    jest pocztowy urząd celny -AFAIK w Bytomiu - bardzo upierdliwy i trudny w
    obsłudze :( raczej wszyscy mają dosyć negatywne zdanie na jego temat.

    Daniel
    http://www.openoffice.pl - darmowy odpowiednik pakietu MS Office
    http://www.mozillapl.org - narzędzia internetowe "nie tylko dla orłów"

  • 15. Data: 2008-01-07 07:11:42
    Od: "Beer" <b...@a...pocztowy.pl>

    "AmtoPm" napisał:

    > w tym przypadku rzecz raczej dotyczy listu prywatnego odebranego na
    > poczcie, ale to by musiał autor wątku potwierdzić

    Dokładnie
    To 'prywatna' przesyłka.
    Niestety szczegółów nie jestem w stanie podać. Rzadko bywam u Rodziców, żeby
    poczytać wszystkie papierki dot. przesyłki... Jeśli w ogóle jakoweś są... :)

  • 16. Data: 2008-01-07 09:27:33
    Od: "Beer" <b...@a...pocztowy.pl>

    Już OK
    Dzięki wszystkim za odzew

    Sprawa się wyjaśniła - dzwoniłem do Bytomia na tamtejszą pocztę i już wsjo
    jasno.
    Okazuje się, że to nie cło, tylko VAT.
    Naliczony od kwoty podanej przez przesyłającego przesyłkę :-)
    Tak więc temat zamknięty

    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2008-01-07 11:45:26
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Beer pisze:
> [...]
    > wsjo jasno.
    > Okazuje się, że to nie cło, tylko VAT.
    > Naliczony od kwoty podanej przez przesyłającego przesyłkę :-)

    To jak tylko VAT, to duży ;-) Kwota bazowa z lekka przekracza 1000 zł

    M.