  • 41. Data: 2010-11-19 07:00:51
    Temat: Re: Straż Miejska - wezwanie za złe parkowanie.
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>

    news:ic44nr$bnl$1@news.onet.pl...

    > A to jest wykładnia prawa w Polsce?

    zapytam ponownie - CZYTALES????????
    "...W Dzienniku Ustaw Nr 152 poz. 1018 opublikowana została Ustawa z dnia 22
    lipca 2010r. o zmianie przepisów ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz
    niektórych innych ustaw.."
    To chyba JEST wykladnia prawa...
    jak ja lubie ludzi ktorzy wypowiadaja sie o czyms nie czytajac nawet tego o0
    czym pisza...

    > No tu się zgodziłem, znaki obowiązują.

    > Możliwe, że na mocy innego prawa, ale na mocy PoRD nie bardzo.

    1. na mocy przep[isow o ruchu drogowym
    2. na mocy Polskich Norm (OBOWIAZUJACYCH)

    > Wiem, sam tak staję często, bo nie ma innej możliwości zaparkowania.
    > Tyle, że to też niekoniecznie na mocy PoRD jest ścigane, a chyba jakiś
    > innych przepisów o ochronie zieleni, czerwieni i fioletowego.

    Trawnik nie jest miejscem parkingowym, parkowanie na trawniku = niszczeniu
    zieleni. Sa odpowiednie do tego przepisy? sa.. i powinny byc :P

    Wiec chyba wystarczy...
    jak dla mnie EOT

  • 42. Data: 2010-11-19 10:30:29
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 19.11.2010 08:00, Misiek pisze:
> [...]
    > "...W Dzienniku Ustaw Nr 152 poz. 1018 opublikowana została Ustawa z
    > dnia 22 lipca 2010r. o zmianie przepisów ustawy - Prawo o ruchu drogowym

    Tak. I ona mówi dokładnie to, co ja mówiłem. Czytałeś?

    > jak ja lubie ludzi ktorzy wypowiadaja sie o czyms nie czytajac nawet
    > tego o0 czym pisza...

    No zauważyłem, że to lubisz i tak robisz. Dlatego po raz kolejny, ale
    tym razem ostatni, powtarzam, że PoRD obowiązuje:

    a) na drogach publicznych i strefach zamieszkania w całości
    b) na pozostałych drogach, tylko częściowo, jeżeli to wynika z
    1) zapewniania bezpieczeństwa
    2) znaków drogowych
    c) na pozostałych drogach w całości, jeżeli oznaczono je jako ,,Strefa
    ruchu''.

    > 1. na mocy przep[isow o ruchu drogowym

    Które w tym zakresie nie obowiązują na drogach niepublicznych
    nieoznaczonych jako strefa ruchu.

    > 2. na mocy Polskich Norm (OBOWIAZUJACYCH)

    Możliwe. Nie znam się na Polskich Normach. Co prawda wydaje mi się
    dziwne jakoby NORMY definiowały zachowanie, ale nie sprzeczam się.

    Przecież to napisałem.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 43. Data: 2010-11-19 11:42:47
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>

> [...]
    > 1) zapewniania bezpieczeństwa
    > 2) znaków drogowych
    > c) na pozostałych drogach w całości, jeżeli oznaczono je jako ,,Strefa

    zaspiewaj sobie : "... pisze bzdury, kot zapedzil mysz do dziury..." a
    pozniej 100 razy ZE ZROZUMIENIEM przeczytaj cytowana powyzej ustawe

    > Które w tym zakresie nie obowiązują na drogach niepublicznych
    > nieoznaczonych jako strefa ruchu.

    Jak powyzej

    > Możliwe. Nie znam się na Polskich Normach. Co prawda wydaje mi się
    > dziwne jakoby NORMY definiowały zachowanie, ale nie sprzeczam się.

    Przeczytaj sobie norme dotyczaca przejsc, dojsc, wejsc (dotyczy KAZDEJ
    sytuacji, tak ustawienia urzadzen mechanicznych, jak i budowlanki - np.
    wielkosci drzwi, oraz ogolnie dojsc, przejsc itd).

    > Przecież to napisałem.

    napisales rowniez ze masz je serdecznie w dupie.
    A ja napisze ze za parkowanie na trawnikach tak policja jak i Straz Miejscka
    wlepiaja mandaty i maja do tego prawo.
    Jak sie to ma do tego co napisales powyzej?
    Przeczytaj najp[ierw ZE ZROZUMIENIEM (najlepiej jak pisalem powyzej.. ze 100
    razy) obowiazujace przepisy, oraz (rowniez ) Kodeks Drogowy i Przepisy o
    Ruchu Drogowym (na ktore tak sie powolujesz), a pozniej zabieraj glos.
    Trafiasz do KF na dodatek.

  • 44. Data: 2010-11-19 13:18:32
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 19.11.2010 12:42, Misiek pisze:

    > zaspiewaj sobie : "... pisze bzdury, kot zapedzil mysz do dziury..."

    Przykro mi, ale odchylenia umysłowe pozostawiam tobie.

    > pozniej 100 razy ZE ZROZUMIENIEM przeczytaj cytowana powyzej ustawe

    No cóż, jeżeli nie zrozumiałeś, jak napisałem własnymi słowami, to
    zacytuję dosłownie przepis:

    1. Ustawa określa:
    1) zasady ruchu na drogach publicznych, w strefach zamieszkania oraz w
    strefach ruchu;
    2) zasady i warunki dopuszczenia pojazdów do tego ruchu;
    3) wymagania w stosunku do osób kierujących pojazdami i innych uczestników
    tego ruchu;
    4) zasady i warunki kontroli ruchu drogowego.
    2. Przepisy ustawy stosuje się również do ruchu odbywającego się poza
    miejscami
    wymienionymi w ust. 1 pkt 1, w zakresie:
    1) koniecznym dla uniknięcia zagrożenia bezpieczeństwa osób;
    2) wynikającym ze znaków i sygnałów drogowych."

    > Przeczytaj sobie norme dotyczaca przejsc, dojsc, wejsc (dotyczy KAZDEJ
    > sytuacji, tak ustawienia urzadzen mechanicznych, jak i budowlanki - np.
    > wielkosci drzwi, oraz ogolnie dojsc, przejsc itd).

    I jaki ma związek ta norma z moim zachowaniem się? Co najwyżej może lub
    musi (nie znam niuansów) obowiązywać producenta.

    > napisales rowniez ze masz je serdecznie w dupie.

    Serdecznie jak serdecznie. Po prostu czasami nie ma innego wyjścia.
    Infrastruktura drogowa nie jest w stanie pomieścić samochodów w takiej
    liczbie, w jakiej są one teraz na drogach. I po prostu jak przyjeżdżam z
    pracy o 20 to już nie ma innej opcji nierzadko.

    > A ja napisze ze za parkowanie na trawnikach tak policja jak i Straz
    > Miejscka wlepiaja mandaty i maja do tego prawo.

    Możliwe. Ja tylko odnosiłem się do PoRD.

> [...]
    > 100 razy) obowiazujace przepisy, oraz (rowniez ) Kodeks Drogowy i
    > Przepisy o Ruchu Drogowym (na ktore tak sie powolujesz), a pozniej

    Możesz sobie tupać i krzyczeć do woli, ale niewiele to zmienia w
    zakresie faktu, że PoRD nie obowiązuje w pełni na drogach wewnętrznych
    nieoznaczonych jako strefy ruchu.

    > Trafiasz do KF na dodatek.

    Tyż dobrze. To twoje konstytucyjne prawo.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 45. Data: 2010-11-20 11:37:30
    Temat: Re: Re: Straż Miejska - wezwanie za złe parkowanie.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 19 Nov 2010, Misiek wrote:

    > Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał
    [...]
    [...]
    [...]
    > A ja napisze ze za
    > parkowanie na trawnikach tak policja jak i Straz Miejscka wlepiaja
    > mandaty i maja do tego prawo. Jak sie to ma do tego co napisales
    > powyzej?

    Tak, że to Ty piszesz nie na poprzedni temat?
    Mają prawo (albo i nie), ale to wynika z przepisów które NIE zmianiły
    się z okazji zmian wprowadzonych do PoRD!
    Skoro Tristan pisał o wnioskach co do przepisów *wynikłych z PoRD*,
    wyraźnie to zaznaczając, zaś Ty odnosisz się do zupełnie czego innego,
    to (jednak) Ty mącisz, nie on.

    > Przeczytaj najp[ierw ZE ZROZUMIENIEM (najlepiej jak pisalem
    > powyzej.. ze 100 razy) obowiazujace przepisy,

    Ale nie było o czytaniu przepisów "w ogóle" i o tym, że nie wolno
    parkować na trawnikach, lecz że NIE WYNIKA TO Z PORD.
    Zastosują własną radę do siebie - "100 razy i jeszcze do skutku" ;>

    < oraz (rowniez ) Kodeks
    > Drogowy i Przepisy o Ruchu Drogowym (na ktore tak sie powolujesz)

    Mi wychodzi, że wie na co się powołuje, wkazując iż wątek o możliwości
    karania przez SM za łamanie przepisów o ruchu drogowym nijak ma się do
    parkowania *na trawnikach*, bo to ostatnie nie ma związku z PoRD.
    A mowy o zmianie przepisów *nie* dotyczących ruchu drogowego nie było.
    Czego nie rozumiesz?

    pzdr, Gotfryd

  • 46. Data: 2010-11-22 08:26:01
    Temat: Re: Re: StraĹź Miejska - wezwanie za zĹ?e parkowanie.
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>

> [...]
    > parkowania *na trawnikach*, bo to ostatnie nie ma związku z PoRD.
    > A mowy o zmianie przepisów *nie* dotyczących ruchu drogowego nie było.

    NIe rozumiem:
    1. wyciagania mi z KF-a kogos, kto nie do konca jednak rozumie co sie do
    niego pisze i z uporem maniaka twierdzi ze wie :-)
    2. tego ze PoRD traktuje o "drogach, poboczach itd",a nie czytacie go ze
    zrozumieniem...
    Tyle
    dla mnie EOT, bo widze ze sporo ludzi nie rozumie tematu. Coz mnie
    interesuje ze on wraca o 20-tej? i parkuje "gdzie popadnie" ?
    Takim przykladnie powinno sie wywozic samochody na parkingi policyjne. Sam
    niejednokrotnie musialem parkowac w sporej odleglosci od domu, jednak nigdy
    nie na trawnikach i w miejscach do tego celu nie przeznaczonych. A pozniej
    narzekaja tacy "ze trawniki rozjezdzone, ze zieleni miejskiej nie ma" itd
    itp.

  • 47. Data: 2010-11-22 09:05:09
    Temat: Re: StraĹź Miejska - wezwanie za zĹ?e parkowanie.
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 22.11.2010 09:26, Misiek pisze:
> [...]
    > jednak nigdy nie na trawnikach i w miejscach do tego celu nie
    > przeznaczonych. A pozniej narzekaja tacy "ze trawniki rozjezdzone, ze

    No więc zapraszam do Zabrza i do wskazania gdzie mają parkować wszystkie
    samochody stojące obecnie na ulicy Fredry na tym, co lata temu było
    trawnikiem. Po prostu nie istnieją miejsca w żadnym promieniu.

    Zapraszam również na osiedle Waryńskiego. Tam jest lepiej i część osób
    może stać ,,legalnie''. Jednak około 2/3 samochodów stoi niezgodnie z
    PoRD (na szczęście to droga niepubliczna, więc ujdzie), a nieco musi
    stać także urągając zasadom nawet na takich drogach. Po prostu nie ma
    gdzie. Najbliższy parking jest około 20 minut drogi pieszo, a do tego
    jest to prywatny parking pod targowiskiem M1, więc za dnia można by tam
    cichaczem parkować ,,na sępa'', ale już nocą zapewne by się ochrona
    nieźle zdziwiła.

    W zasadzie w całym Zabrzu ,,legalnych'' miejsc do parkowania jest prawie
    nic.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 48. Data: 2010-11-22 12:57:32
    Temat: [OT]Re: StraĹź Miejska - wezwanie za zĹ?e parkowanie.
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (11/22/2010 09:26 AM), Misiek wrote:

> [...]
    > 1. wyciagania mi z KF-a kogos, kto nie do konca jednak rozumie co sie do
    > niego pisze i z uporem maniaka twierdzi ze wie :-)

    Gotfryd odpisał na twojego posta. Więc kogo Ci wyciągnął z KF - siebie
    samego?

    Poza tym, rozumiesz może psucie pliterek w temacie? :)

    p. m.

  • 49. Data: 2010-11-23 06:35:51
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>

    > [...]
    >
    > Gotfryd odpisał na twojego posta. Więc kogo Ci wyciągnął z KF - siebie
    > samego?
    >
    > Poza tym, rozumiesz może psucie pliterek w temacie? :)

    jakie FAQ nakazuje uzywanie PL-literek?
    I ze niby ja zepsulem PL- literki w temacie? hehehe

  • 50. Data: 2010-11-23 08:42:27
    Temat: Re: [OT]Re: Straż Miejska - wezwanie za zĹ?e parkowanie.
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 23.11.2010 07:35, Misiek pisze:
    > I ze niby ja zepsulem PL- literki w temacie? hehehe

    Tak, ty.

    Zakodowałeś w ISO niby:

    Subject:
    =?iso-8859-2?Q?Re:_Re:_Stra=C5=BC_Miejska_-_wezwanie
    _za_z=C5=3Fe_parkowan?=
    =?iso-8859-2?Q?ie.?=

    ale w środku siedzą UTFy, które zostały poprawnie przez Godfryda
    zakodowane jako UTF:

    Subject: Re: =?utf-8?Q?Re:_Stra=C5=BC_Miejska_-_wezwanie_za_?=
    =?utf-8?Q?z=C5=82e_parkowanie.?=

    Po stylu wypowiedzi widzę jednak, że jesteś ignorantem nie tylko w
    dziedzinie PoRD.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek