  • 11. Data: 2012-05-01 08:30:26
    Temat: Re: Re: Stłuczka rowerowa, co zrobić po tygodniu?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 1 May 2012, Robert Tomasik wrote:

    > art. 97 kpow - sprawca nie został ujęty na gorącym uczynku.

    Hm... tak się zastanawiam, czy "ujęcie po poscigu" to byłoby jeszcze
    ciagle "na goracym uczynku"?
    I ile taki poscig może trwać (zakazu scigania żółwiami chyba nie ma?)

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2012-05-01 10:24:42
    Temat: Re: Stłuczka rowerowa, co zrobić po tygodniu?
    Od: spp <s...@g...pl>

    > I ile taki poscig może trwać (zakazu scigania żółwiami chyba nie ma?)

    Ścigany wybroni się brakiem homologacji na żółwie pościgowe.

    --
    spp

  • 13. Data: 2012-05-01 11:20:08
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 01.05.2012 00:26, Robert Tomasik pisze:
    > wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1204302158370.996@quad...

    > art. 97 kpow - sprawca nie został ujęty na gorącym uczynku.

    Hm... Ja byłem świadkiem, jak szalony kierowca dostawczaka zawracał w
    sposób urągający wszelkim normom i skasował znak, a następnie sobie
    pojechał w pizdu. Napisałem mejla do straszaków i policmajstrów. Za
    jakiś czas wezwali mnie na komendę celem podpisania zeznań co widziałem
    i powiedzieli, że dadzą tamtemu mandat.

    Choć może tu ratujące sprawę było to, że skasowany znak był dowodem?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 14. Data: 2012-05-01 12:10:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 1 May 2012, spp wrote:

    > Ścigany wybroni się brakiem homologacji na żółwie pościgowe.

    Logic error jest w tym, że jak scigany nie wykazuje się logika
    przedstawiona kiedys w linku na .samochody (kierowniczka
    pojazdu, która odmówiła mandatu mimo oczywistego dowodu
    w postaci nagrania z kamery), to ma interes w przyjęciu
    mandatu :)
    Scigajacego zas nie urzadza ostateczne pognębienie sciganego
    (no, chyba żeby jednak), na ogół starcza mu uzyskanie namiarów
    pozwalajacyc scigać za szkody (cywilnie, a więc i żółwie moga
    być)

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2012-05-01 14:45:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał w
    wiadomości news:jno9s9$2mn$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > powiedzieli, że dadzą tamtemu mandat.
    >
    > Choć może tu ratujące sprawę było to, że skasowany znak był dowodem?

    Przepisy kpow w zakresie możliwości dawania mandatów wielokrotnie się
    zmieniały - również ostatnio. Ja przedstawiłem obowiązujący obecnie stan,
    ale nie przypominam sobie stanu prawnego pozwalającego na ukaranie mandatem
    w opisanej przez Ciebie sytuacji. Przesłuchując Cię w charakterze świadka
    wszczęto postępowanie w sparwie o wykroczenie, a to można skończyć tylko
    wnioskiem o ukaranie. Ale może się mylę, bo mandatami się nie zajmuję.

  • 16. Data: 2012-05-01 14:48:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Hm... tak się zastanawiam, czy "ujęcie po poscigu" to byłoby jeszcze
    > ciagle "na goracym uczynku"?
    > I ile taki poscig może trwać (zakazu scigania żółwiami chyba nie ma?)

    Jest dość bogate orzecznictwo sądów w tym zakresie. Bezpośredni pościg
    trwa, dokąd nie zostanie zerwana więź pomiędzy gonionym, a goniącym -
    cokolwiek to w praktyce znaczy. Ni musi być kontaktu wzrokowego. Możesz
    przechodnia zapytać, w którym kierunku uciekający pobiegł przykładowo.

  • 17. Data: 2012-05-01 15:46:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Hm... tak się zastanawiam, czy "ujęcie po poscigu" to byłoby jeszcze
    > ciagle "na goracym uczynku"?

    Tutaj ewidentnie pościgu nie było ;)

    > I ile taki poscig może trwać (zakazu scigania żółwiami chyba nie ma?)

    Gotfryd, przygrzało Ci? ;)

  • 18. Data: 2012-05-01 16:52:38
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 01.05.2012 14:45, Robert Tomasik pisze:
    > Przesłuchując Cię w charakterze świadka wszczęto postępowanie w sparwie
    > o wykroczenie, a to można skończyć tylko wnioskiem o ukaranie.

    Może go źle zrozumiałem albo uprościł sprawę wyjaśniając mi o co chodzi.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 19. Data: 2012-05-01 17:45:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 1 May 2012, Andrzej Lawa wrote:

    > Gotfryd, przygrzało Ci? ;)

    Nie, sprawca przejechania po przednim kole mojego roweru też został
    khem... "ujęty" gdzies ze dwie godziny po zdarzeniu (znaczy prowadzacy
    sprawę pofatygował się do niego i spytał czy bierze mandat).

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2012-05-01 19:38:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Nie, sprawca przejechania po przednim kole mojego roweru też został
    > khem... "ujęty" gdzies ze dwie godziny po zdarzeniu (znaczy prowadzacy
    > sprawę pofatygował się do niego i spytał czy bierze mandat).

    W praktyce, to różne sztuki sie wyprawia, ale może nie będę poruszał tego