  • 1. Data: 2002-07-16 09:27:00
    Temat: Czy umowa obowiązuje po jej rozwiązaniu?
    Od: "Qwax" <...@...q>

    Jeżeli w umowie jest zapis:

    "W przypadku rozwiązania umowy ... ma prawo żądać zapłaty za ...."

    Czy żądanie zapłaty winno być złożone w piśmie rozwiązującym umowę czy
    może być przesłane w dowolnym momencie (nawet 10 lat po zerwaniu
    umowy)?

    Pozdrawiam
    Qwax

  • 2. Data: 2002-07-16 09:56:50
    Temat: RE: Czy umowa obowiązuje po jej rozwiązaniu?
    Od: r...@i...pl (BOHO)

[...]

    Roszczenia sie przedawniaja, a zalezy to od rodzaju umowy.
    Mozna to sprawdzic analizaujac umowe, a potem zapisy KC.
    BOHO

    ---------------------------R-E-K-L-A-M-A------------
    -------------------
    Bezplatne czlonkostwo w Klubie Wakacyjnym
    Pierwszy wyjazd za cene serwisowo-rezerwacyjna
    http://www.klubwakacyjny.pl/klub_rejestracja.html

  • 3. Data: 2002-07-16 10:47:15
    Od: "Qwax" <...@...q>

> [...]
    >
    > Roszczenia sie przedawniaja, a zalezy to od rodzaju umowy.
    > Mozna to sprawdzic analizaujac umowe, a potem zapisy KC.

    Roszczenia tak ale kiedy może (musi) nastąpić ich ARTYKULACJA by była
    skuteczna.

    Pozdrawiam
    Qwax

  • 4. Data: 2002-07-16 11:08:20
    Temat: Re: Re: Czy umowa obowiązuje po jej rozwiązaniu?
    Od: Marcin <s...@f...id.pl>

    Qwax oznajmił::

    niekoniecznie

    może, ale druga strona nie musi go spełnić, a 10 lat to najdłuższy
    termin przedawnienia, więc przed sądem nie będie ożna go dochodzić

    > Roszczenia tak ale kiedy może (musi) nastąpić ich ARTYKULACJA by była
    > skuteczna.

    powinieneś zapytać od kiedy rozpoczyna się bieg terminu przedawnienia,
    IMHO po rozwiązaniu umowy (o ile w tych wykropkowanych miejscach, nie
    było czegoś zmieniającego :)

    pozdrawiam

    Marcin

  • 5. Data: 2002-07-16 11:54:34
    Od: "Qwax" <...@...q>

> [...]
    przedawnienia,
    > IMHO po rozwiązaniu umowy (o ile w tych wykropkowanych miejscach,

    Chyba mam problemy ze zrozumieniem odpowiedzi (może źle przedstawiłem
    pytanie) więc powtórzę

    sytuacja:

    Umowa dzierżawy: "A" wydzierżawia swoją własność "B"
    - w niej punkt (tworzę na bieżąco):

    'W przypadku rozwiązania umowy z winy "B" przed terminem wynikającym z
    umowy, "A" ma prawo żądać należnych opłat dzierżawnych do końca okresu
    na jaki zawarta jest umowa'

    Czy moc prawną ma artykulacja żądań wynikających z tego punktu np.
    półtora roku po zerwaniu (rozwiązaniu) umowy i zwrocie przedmiotu
    dzierżawy?

    Pozdrawiam
    Qwax

  • 6. Data: 2002-07-16 15:07:40
    Temat: Re: Re: Re: Czy umowa obowiązuje po jej rozwiązaniu?
    Od: Marcin <s...@f...id.pl>

    Qwax oznajmił::

> [...]
    >
    > 'W przypadku rozwiązania umowy z winy "B" przed terminem wynikającym z
    > umowy, "A" ma prawo żądać należnych opłat dzierżawnych do końca okresu

    hmmm,
    chcesz rozwiązać umowę dzierżawy zawartą na czas określony???
    to raczej trudne

    > Czy moc prawną ma artykulacja żądań wynikających z tego punktu np.
    > półtora roku po zerwaniu (rozwiązaniu) umowy i zwrocie przedmiotu
    > dzierżawy?

    1. jeśli tam byłoby napisane odszkodowanie, to można tego żądać od razu
    po rozwiązaniu umowy.
    2. jeśli mowa o opłatach dzierżawnych, hmmm, nie jestem pewien czy B nie
    powienien płacić tych opłąt tak jakby umowa dalej była zawarta
    (ostatecznie termin płatności czynszu najmu był określony w umowie, a
    jak nie to w kodeksie),
    tak szczerze to musiałbym umowę zobaczyć, bo nie wiem.