  • 81. Data: 2006-11-23 13:41:30
    Temat: Re: Czy Związek Kynologiczny (vs prawo o stowarzyszeniach) ma do tego prawo?
    Od: "Zbigniew B." <Z...@...co.komu.do.tego>

    Dnia 23.11.2006 Olgierd <n...@n...spam.no.problem> napisał/a:

    > Po prostu nie widzę takiego przestępstwa. Nawet przekroczenie
    > kompetencji dotyczy tylko urzędników państwowych.

    A zatem nawet sklepowa może Ci sprzedaży chleba odmówić "bo nie obsługuje
    członków ZKwP" - i nic nie zrobisz? :]
    --

    Z.

  • 82. Data: 2006-11-23 13:44:38
    Od: m...@g...com

    Zbigniew B. wrote:

    [...]
    > Pobieżnie przejrzawszy ten Regulamin wnioskuję, że istotnym kryterium jest
    > członkowstwo regionalnej organizacji w FCI. Zatem, jeśli Ci nie odpowiada
    > ZKwP - załóż (razem z innymi niezadowolonymi) inną organizację,
    > i przystąpcie do FCI, zamiast Wisłę kijem zawracać. :]

    [...]
    > No, to w czym problem?

    Czyli reasumując: prawo do wypowiadania się na pl.soc.prawo na temat
    legalności zapisów w statucie ZKwP mają tylko ci, którzy są osobiście
    zainteresowani tematem. Dobrze cię zrozumiałem?

    p. m.

  • 83. Data: 2006-11-23 13:50:57
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Sylwester Redosz" <s...@r...pl> napisał w wiadomości
    s.com...

    > Przynależność jest o tyle obligatoryjna, że nie możesz posiadać
    > psa uznanego za rodowodowego bez członkostwa w ZKwP, ponieważ tylko
    > członek po opłaceniu składki może złożyć odpowiednie dokumenty
    > i uzyskać wpis do rejestru psów rasowych. Taki rejestr prowadzi
    > jedynie ZKwP

    chyba sie wacpan z lekka zagalopowales, znaczy sie jak, jak kupisz
    rodowodowego a zatem uznanego za rasowego psa i nie wstapisz do zkwp to
    co?
    zabiora ci go? :)
    chcialbym to zobaczyc :)
    chyba ze chodzi ci o hodowle, a nie posiadanie, ale z tego co wiem nie ma
    przymusu nalezenia do zafajdanego polskiego zwiazku, mozesz sobie wybrac
    dowolny inny

  • 84. Data: 2006-11-23 13:51:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Nov 2006, Zbigniew B. wrote:

    > A zatem nawet sklepowa może Ci sprzedaży chleba odmówić "bo nie obsługuje
    > członków ZKwP" - i nic nie zrobisz? :]

    To jest wykroczenie opisane w KW.
    "Sklep" oznacza miejsce w którym dokonuje się sprzedaży z oferty
    publicznej, odmowa sprzedaży jeśli towar jest dostępny jest
    wykroczeniem.
    Ale nie przystaje to do omawianego przypadku, IMO

    pzdr, Gotfryd

  • 85. Data: 2006-11-23 13:52:53
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    Dnia Thu, 23 Nov 2006 13:41:30 +0000, Zbigniew B. napisał(a):

    > A zatem nawet sklepowa może Ci sprzedaży chleba odmówić "bo nie obsługuje
    > członków ZKwP" - i nic nie zrobisz? :]

    Nie jest to przestępstwem - art. 135 kw.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl

  • 86. Data: 2006-11-23 13:57:28
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    Dnia Thu, 23 Nov 2006 14:50:57 +0100, szerszen napisał(a):

    > chyba sie wacpan z lekka zagalopowales, znaczy sie jak, jak kupisz
    > rodowodowego a zatem uznanego za rasowego psa i nie wstapisz do zkwp to
    > co?

    Pies z automatu traci status rodowodowego - dla ZKwP.

    > zabiora ci go? :)

    Nie, natomiast pies staje się kundlem.

    > chcialbym to zobaczyc :)

    Tego nie widać, przynajmniej nie po psie.
    Czasem po właścicielu, który dochodzi do wniosku, że zamiast 2000 zł
    za szczeniaka raptem dostanie góra 400 zł.

    > chyba ze chodzi ci o hodowle, a nie posiadanie, ale z tego co wiem nie ma
    > przymusu nalezenia do zafajdanego polskiego zwiazku, mozesz sobie wybrac
    > dowolny inny

    Owszem, PKPR nawet umożliwia "przeniesienie" psów do siebie, aczkolwiek
    1) renoma PKPR jest mniejsza 2) podejrzewa się tę organizację o
    wypychanie psów chorych i psucie ras.

  • 87. Data: 2006-11-23 14:12:30
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@n...spam.no.problem> napisał w wiadomości
    s.com...

    > Pies z automatu traci status rodowodowego - dla ZKwP.

    ok doczytalem pozniej

    > Nie, natomiast pies staje się kundlem.

    tego jednego nie rozumiem, przeciez wlasciciel ma juz papier w reku, czyli
    co, wykreslaja go z ksiego rodowodowej? czy jak ?

    > Czasem po właścicielu, który dochodzi do wniosku, że zamiast 2000 zł
    > za szczeniaka raptem dostanie góra 400 zł.

    ale tu juz mowisz o hodowli, nie o posiadaniu psa jako takim

    > Owszem, PKPR nawet umożliwia "przeniesienie" psów do siebie, aczkolwiek
    > 1) renoma PKPR jest mniejsza 2) podejrzewa się tę organizację o
    > wypychanie psów chorych i psucie ras.

    chodzilo mi o zagraniczny zwiazek, mozna sie zapisac do zagranicznego
    zwiazku, wiem ze jest to mozliwe, przynajmniej u kociarzy

  • 88. Data: 2006-11-23 14:38:46
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *szerszen* stuknęła w klawisze i oto co
    powstało:

    > tego jednego nie rozumiem, przeciez wlasciciel ma juz papier w reku, czyli
    > co, wykreslaja go z ksiego rodowodowej? czy jak ?

    Tego nie wiem, *mam kundla*, aż tak mnie biurokracja ZKwP nie interesuje ;-)
    Natomiast wiem, że papiery te są badane przy zgłoszeniach na wystawy,
    przy dopuszczaniu do rozmnażania itd.

    > ale tu juz mowisz o hodowli, nie o posiadaniu psa jako takim

    Owszem, rzutuje to zarówno na psy hodowlane jak i "normalne, rasowe".

    > chodzilo mi o zagraniczny zwiazek, mozna sie zapisac do zagranicznego
    > zwiazku, wiem ze jest to mozliwe, przynajmniej u kociarzy

    FCI dopuszcza 1 organizację z 1 państwa. Skoro zapisał się ZKwP, nie
    przyjmą PKPR.
    Dla PKPR (http://republika.pl/klubpsa/ )zostają inne organizacje (np.
    ACE, AKC, KC).

    To troszkę jak z boksem zawodowym, przy czym tam jednak odbywają się
    walki o mistrzostwa różnych organizacji.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    JID:o...@j...org || http://olgierd.bblog.pl

  • 89. Data: 2006-11-23 14:44:55
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    s.com...

    > FCI dopuszcza 1 organizację z 1 państwa. Skoro zapisał się ZKwP, nie

    chodzilo mi o to, ze hodowca polski nie ma przymusu nalezenia do polskiego
    szmatlawego zwiazku, moze zapisac sie do zagranicznego zwiazku

  • 90. Data: 2006-11-23 14:46:17
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    Dnia Thu, 23 Nov 2006 15:44:55 +0100, szerszen napisał(a):

    > chodzilo mi o to, ze hodowca polski nie ma przymusu nalezenia do polskiego
    > szmatlawego zwiazku, moze zapisac sie do zagranicznego zwiazku

    Hmm być może, nie wiem czy to dopuszczalne no i jak by to wyglądało
    kosztowo (składki, przeglądy itd.)