  • 11. Data: 2005-07-31 20:55:04
    Temat: Re: Re:
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Kazimierz Kotowicz" <k...@p...tp.pl>
    napisał w wiadomości news:dcj5d3$jc4$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Dokładnie-w każdym bądż razie ów doradca działał na szkodę firmy
    > Nadal uważam,że należałoby powiadomić prokuraturę o przedmiotowym
    zdarzeniu

    Ja jestem dokładnie tego samego zdania. Tylko, ze 296 kk zupełnie tu nie
    na miejscu. W tym wypadku będą miały zastosowanie przepisy o
    odpowiedzialności dyscyplinarnej doradców podatkowych (art. 64 ustawy o
    doradztwie podatkowym) oraz po prostu art. 286 kk lub 278 kk z tencja do
    zbiegu tych artykułów, bowiem ukradł, to co wziął, ale innymi celowymi
    działaniami doprowadził do większych strat.

  • 12. Data: 2005-07-31 20:56:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Roxy" <r...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    Raczej gospodarcze, ale ponieważ stanowi przestępstwo, więc możesz
    dochodzić jako naprawy szkody wyrządzonej przestępstwem.

  • 13. Data: 2005-08-01 05:46:15
    Od: "Kazimierz Kotowicz" <k...@p...tp.pl>

> [...]
    > zbiegu tych artykułów, bowiem ukradł, to co wziął, ale innymi celowymi
    > działaniami doprowadził do większych strat.
    Jestem tego samego zdania. Co do kwalifikacji prawnej to jak sądziłem,
    prokuratorzy zastosują odp. kwalifikację prawną i dla pokrzywdzonego
    wystarczy, że dokładnie opisze przedmiotowe zdarzenie. Zpewne będzie miał
    zastosowanie któryś z powyższych art.. , aczkolwiek trudno jest przewidzieć
    stanowisko org. ścigania , gdyż w praktyce jak wiadomo różnie to bywa,
    bowiem mogą wyjśc na jaw inne jescze okoliczności w trakcie prowadzenia
    czynności sprawdzających, a których my nie znamy
    Pozdrowienia KK

  • 14. Data: 2005-08-01 10:15:06
    Od: "Roxy" <r...@g...pl>

    > Raczej gospodarcze, ale ponieważ stanowi przestępstwo, więc możesz
    > dochodzić jako naprawy szkody wyrządzonej przestępstwem.

    Witam, i dziękuję :)
    Czyli - tak rozumiem - przestępstwa się przedawniają po 10-ciu latach ?

  • 15. Data: 2005-08-01 19:33:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Roxy" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Witam, i dziękuję :)
    > Czyli - tak rozumiem - przestępstwa się przedawniają po 10-ciu latach
    ?

    Zależy które. Karalność przestępstwa ustaje, jeżeli od czasu jego
    popełnienia upłynęło lat:
    1) 30 - gdy czyn stanowi zbrodnię zabójstwa,
    2) 20 - gdy czyn stanowi inną zbrodnię,
    3) 10 - gdy czyn stanowi występek zagrożony karą pozbawienia wolności
    przekraczającą 3 lata,
    4) 5 - gdy czyn jest zagrożony karą pozbawienia wolności nie
    przekraczającą 3 lat,
    5) 3 - gdy czyn jest zagrożony karą ograniczenia wolności lub grzywną.

    Karalność przestępstwa ściganego z oskarżenia prywatnego ustaje z
    upływem roku od czasu, gdy pokrzywdzony dowiedział się o osobie sprawcy
    przestępstwa, nie później jednak niż z upływem 3 lat od czasu jego
    popełnienia. Jeżeli dokonanie przestępstwa zależy od nastąpienia
    określonego w ustawie skutku, bieg przedawnienia rozpoczyna się od
    czasu, gdy skutek nastąpił.

    Wobec artykułów mogących wchodzić w grę w przedmiotowym przypadku
    faktycznie przedawnienie wynosi 10 lat.