  • 11. Data: 2007-02-09 12:41:42
    Temat: Re: Ratunku! (Wspólnota, własność odrębna, podatki i inne duperele)
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > No, zanim kupiłam mieszkanie we wspólnocie też nie miałam, ale jakoś mi ten
    > fakt był znany, nie mieszkałam przedtem na Księżycu.

    Mnie jakoś nie był. Przecież jakby był, to nie musiałbym się pytać :).

    > Ten blok stoi na 18-dołkowym polu golfowym czy jak? 8->>

    Jak rozumiem to znaczy, że jest dosyć drogo? To jest Ursynów, Warszawa. Z tego
    co pamiętam parę lat temu jakieś kacyki drastycznie podniósły ten podatek w
    jednej z willowych dzielnic. Oni wyszli z założenia, że jak kogoś stać na willę
    w Warszawie, to musi płacić. Nie wiem jak to się wtedy zakończyło, ale jakieś
    straszne protesty były, awantury, również w prasie.

    > A dla mnie wcale to nie jest jakoś równoznaczne.

    Bo widać jeszcze Cię nikt porządnie nie oszukał... Ludzie to plemię krokodyle i
    dla pieniędzy są w stanie zrobić każde świństwo, a Warszawa (aż wstyd mi to
    pisać!) w tych sprawach nie jest na szarym końcu. Oczywiście nie można każdego
    oceniać pod tym kątem, ale przyznaj, że kupno mieszkania to zbyt poważna sprawa
    i trzeba wykazać maksymalną czujność.

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 12. Data: 2007-02-09 12:45:59
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > Jedna opłata to za użytkowanie wieczyste
    > ok 40 zł ,druga to podatek gruntowy.ok 30zł

    Za miesiąc czy za rok?

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 13. Data: 2007-02-09 15:19:11
    Od: "Jolanta Pers" <j...@N...gazeta.pl>

    Czapla <k...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Jak rozumiem to znaczy, że jest dosyć drogo?

    To jest kilkunastokrotnie więcej niż płacę za mieszkanie w Krakowie i
    kilkudziesięciokrotnie więcej niż płacę za circa 20-arową działkę należącą
    wyłącznie do mnie. Stąd z przeliczenia wyszło mi coś o rozmiarach i wartości
    pola golfowego...

    > Bo widać jeszcze Cię nikt porządnie nie oszukał...

    Istotnie, oszukać chyba porządnie nie oszukał. (Co nie znaczy, że nie
    próbował, he, he.)

    --
    JoP

  • 14. Data: 2007-02-09 15:38:52
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    To, co przysyłają, to podatek gruntowy. U mnie ok. 40 zł/rok.

    --
    Lukasz

  • 15. Data: 2007-02-09 15:41:15
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    Sprawdź Księgi Wieczyste! Koniecznie. Ktoś to wczesniej napisał, ale to jest
    najważniejsze. Poza tym oddaj umowę i wyciąg z ksiąg wieczystych prawnikowi
    do przeczytania. Usługa kosztuje coś ok. 100zł, ale warto.

    --
    Lukasz

  • 16. Data: 2007-02-11 13:36:44
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > Sprawdź Księgi Wieczyste! Koniecznie. Ktoś to wczesniej napisał, ale to jest
    > najważniejsze.

    Dzięki, oczywiście sprawdzę.

    Słyszałem kiedyś o takiej metodzie oszustwa, że gościu (sprzedający) dogadywał
    się z komornikiem. 15 minut po sprawdzeniu księgi przez kupującego mieszkanie
    było już obciążone (prawdopodobnie sprzedający wysłał sms-a komornikowi, ale
    rzecz była wtedy całkowicie nie do udowodnienia). Czy w dzisiejszych czasach (a
    były chyba jakieś zmiany) taki numer przejdzie? Może trzeba zastrzec w umowie
    opóźniony termin wpłaty kasy i sprawdzić księgę jeszcze raz? Tutaj u mnie
    sprzedażą zajmuje się agencja pośrednictwa, ale im zależy tylko na obrocie, jak
    będą jakieś kłopoty, to pewnie mnie po prostu oleją :(

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 17. Data: 2007-02-11 17:04:46
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Czapla" <k...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > obrocie, jak
    > będą jakieś kłopoty, to pewnie mnie po prostu oleją :(

    Ciepło ciepło.
    Jedna osoba idzie do sądu i jeszcze raz sprawdza księgi (i czekające w
    sądzie wpisy do księgi), wysyłą smsa i dopiero wówczas podpisujesz akt
    notarialny.
    Sprawdzenie ksiąg dzień wcześniej jak ktoś chce zrobić przewałkę nic nie
    daje,