  • 1. Data: 2009-04-17 19:47:15
    Temat: Rada zdecydowala o sprzedazy w drodze przetargu, lamiac tym samym prawo
    Od: KK <kamil_krol@TNIJ_TOwp.pl>

    Jestem dzierzawca kempingu. W 2003 roku podpisalem umowe na 10 lat z
    Urzedem miasta na dzerzawe kempingu wraz z domkami i baza stala. Umowa
    przewidywala jej rozwiazanie w przypadku kiedy Miasto zechce sprzedac
    obiekt. Wlasnie zapadla uchawala o sprzedazy w drodze przetargu. A
    przeciez ustawa o gospodarce nieruchomosciami mowi jasno:
    Art. 37.
    2. Nieruchomość jest zbywana w drodze bezprzetargowej, jeżeli:
    3) jest zbywana na rzecz osób, o których mowa w art. 68 ust. 1 pkt 2;

    A Art 68 ust. 1 pkt 2 mowi jasno:
    "osobom fizycznym i osobom prawnym, które prowadzą działalność
    charytatywną, opiekuńczą, kulturalną, leczniczą, oświatową, naukową,
    badawczo rozwojową, wychowawczą, >>>sportową lub turystyczną<<<, na cele
    niezwiązane z działalnością zarobkową, a także organizacjom pożytku
    publicznego na cel prowadzonej działalności pożytku publicznego"

    Ja wlasnie prowadze dzialalnosc turystyczna od ponad 14 lat. Wniosek z
    tego taki ze uchwala jest niezgodna z prawem. Czy moge ja teraz skarzyc
    do Wojewody???

  • 2. Data: 2009-04-17 20:08:32
    Od: "Regand" <r...@w...pl>

    > obiekt. Wlasnie zapadla uchawala o sprzedazy w drodze przetargu. A
    > przeciez ustawa o gospodarce nieruchomosciami mowi jasno:
    > 2. Nieruchomość jest zbywana w drodze bezprzetargowej, jeżeli:

    No i sprzedaje miasto w przetargu a nie tak jak w przytoczonym artykule bez
    przetargu czyli wszystko ok.

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2009-04-17 20:16:44
    Od: KK <kamil_krol@TNIJ_TOwp.pl>

    Regand pisze:

    > No i sprzedaje miasto w przetargu a nie tak jak w przytoczonym artykule bez
    > przetargu czyli wszystko ok.
    >
    > pozdrawiam

    Chyba zle zrozumiales...
    Miasto moze mi sprzedac te nieruchomosc bez przetargu. Ustawa przeciez
    jasno o tym mowi

    Nieruchomość jest zbywana w drodze bezprzetargowej, jeżeli jest zbywana
    na rzecz osób,o których mowa w art. 68 ust. 1:
    czyli osobom fizycznym i osobom prawnym, które prowadzą działalność
    m.in. sportową lub turystyczną

  • 4. Data: 2009-04-17 21:37:39
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    KK pisze:

    > Chyba zle zrozumiales...
    > Miasto moze mi sprzedac te nieruchomosc bez przetargu. Ustawa przeciez
    > jasno o tym mowi

    No może. A czy musi?

    =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \
    (___(|_|_| [ k...@j...org ] |_|_|)___)

  • 5. Data: 2009-04-17 21:45:01
    Od: " jb" <j...@W...gazeta.pl>

    KK <kamil_krol@TNIJ_TOwp.pl> napisał(a):

> [...]
    > na rzecz osób,o których mowa w art. 68 ust. 1:
    > czyli osobom fizycznym i osobom prawnym, które prowadzą działalność

    Jakoś tak zapewne zupełnie "niechcący" pominąłeś drugą częśc przepisu: "na
    cele niezwiązane z działalnością zarobkową". Czy ta sprzedawana nieruchomośc
    będzie wykorzystywana przez ciebie (albo inne osoby) w takich celach?

  • 6. Data: 2009-04-17 21:54:56
    Od: KK <kamil_krol@TNIJ_TOwp.pl>

    jb pisze:

> [...]
    > będzie wykorzystywana przez ciebie (albo inne osoby) w takich celach?

    a czy Ty zauwazyles przecinek po "turystyczna"????
    "na cele niezwiązane z działalnością zarobkową" dotyczy sie innej
    dzialalnosci niezwiązanej z działalnością zarobkową. Diabel tkwi w
    szczegolach, w tym wypadku w przecinku
    Swoja droga znasz dzialalnosc turystyczna ktora nie bylaby dzialalnoscia
    zarobkowa???

  • 7. Data: 2009-04-17 22:01:47
    Od: KK <kamil_krol@TNIJ_TOwp.pl>

    Kocureq pisze:

    > No może. A czy musi?

    Skoro ustawa mowi ze takim i takim podmiotom sprzedaje sie bez przetargu
    to uchwala rady miasta o sprzedazy w drodze przetargu jest naruszeniem
    ustawy

  • 8. Data: 2009-04-17 22:20:46
    Od: " jb" <j...@W...gazeta.pl>

    KK <kamil_krol@TNIJ_TOwp.pl> napisał(a):

    > a czy Ty zauwazyles przecinek po "turystyczna"????

    To znaczy, że cele niezwiązany działalnościa zarobkową dotyczy wszystkich
    "osób fizycznych i osób prawnym, które prowadzą działalność
    charytatywną, opiekuńczą, kulturalną, leczniczą, oświatową, naukową,
    badawczo rozwojową, wychowawczą, sportową lub turystyczną". Gdyby tego
    przecinka tam nie było, słowa "na cele niezwiązane z działalnością zarobkową"
    odnosiłyby się wyłącznie do "sportową lub turystyczna".

    > "na cele niezwiązane z działalnością zarobkową" dotyczy sie innej
    > dzialalnosci niezwiązanej z działalnością zarobkową.

    Wprost przeciwnie. Tyczy się własnie tej wymienionej przed tymi słowami.
    Pomijając już wszystko inne, byłoby to nawet niezgodne z zasadami gramatyki:
    "osób fizycznych i osób prawnym, które prowadzą działalność (...) na cele
    niezwiązane z działalnością zarobkową".

    Diabel tkwi w
    > szczegolach, w tym wypadku w przecinku

    A ty źle go interpretujesz.

  • 9. Data: 2009-04-17 22:25:22
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    KK wrote:
    > Chyba zle zrozumiales...
    > Miasto moze mi sprzedac te nieruchomosc bez przetargu. Ustawa przeciez
    > jasno o tym mowi

    Ustawa mówi, że jak chce sprzedać tobie to nie musi robić przetergu.

    Ale miasto się nie zdecydowało sprzedać tobie, co by zwalniało go z
    robienia przetargu dlatego robi przetarg i już.

  • 10. Data: 2009-04-17 22:26:39
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    KK wrote:
    > Skoro ustawa mowi ze takim i takim podmiotom sprzedaje sie bez przetargu
    > to uchwala rady miasta o sprzedazy w drodze przetargu jest naruszeniem
    > ustawy

    A oni sprzedają takim i takim podmiotom? Nie. No więc są zmuszeni robić
    przetarg i go robią.