  • 511. Data: 2020-10-14 11:09:12
    Temat: Re: RP3 100 lat za Nigerią ;-)
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    > Brak wiary w istnienie boga jest wiarą w jego nieistnienie? :)

    No mniej więcej :) Bo skoro juz wystąpił podmiot, to trzeba coś z nim
    zrobić :)

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 512. Data: 2020-10-14 11:29:04
    Od: Kviat

    > Przede wszystkim nagonka medialna spowodowała, że w każdym księdzu co
    > bardziej wrażliwi pedofila widza.

    Nie. Nie spowodowała tego nagonka medialna. Mylisz przyczynę ze skutkiem.
    Szum w mediach się zrobił, gdy wyszła na jaw skala tego procederu w
    kościele. Zarówno skala ilości poszkodowanych dzieci jak i skala
    ukrywania tego przez funkcjonariuszy tej organizacji.

    > A tu - jak policzyłem - szanse, ze
    > dany konkretny duchowny jest pedofilem są znikome.

    Bo źle policzyłeś. Tłumaczyłem ci to wielokrotnie, ale to wypierasz.

    > Oczywiście, pewnie są
    > w śród nich pedofile,

    Nie ma co do tego żadnych wątpliwości.
    W ujawnionych informacjach nigdzie nie jest napisane, że na inne
    kontynenty i na inne parafie przenosili funkcjonariuszy za kradzież
    lizaka w sklepie.

    > ale traktowanie każdego jako potencjalnego jest
    > absurdem.

    Uzasadnioną ostrożnością wynikającą z ujawnionej skali tego procederu.

    Absurdem jest to, że rodzice pomimo posiadanej wiedzy co ta instytucja
    wyprawia, nadal prowadzą tam swoje dzieci.
    Dla normalnego człowieka wystarczającym powodem do tego, żeby nie
    prowadzić do nich swoich dzieci jest znajomość historii, a nie tylko
    same skandale pedofilskie.

    > Kościół nie ma nic do potwierdzania lub nie. Od tego jest Policja,
    > prokurator i ostatecznie sąd.

    Też ci już to tłumaczyłem, dlaczego to nie działało/nie działa.
    Dowodem na to, że to nie działało jest ujawniona skala procederu.
    Powoli to się zmienia, ale zbyt wolno. Niektóre państwa zaczęły sobie z
    tym radzić lepiej lub gorzej, ale u nas na pozytywną zmianę będziemy
    musieli jeszcze poczekać.
    Mi.in. przez takich jak ty. Jesteś (podobno, a przynajmniej tak się tu
    przedstawiasz) policjantem, a z jakichś dziwnych i kompletnie
    niezrozumiałych dla normalnego człowieka przyczyn, bezczelnie
    twierdzisz, że to są jakieś nieistotne przypadki i pomówienia, pomimo
    ujawnionej skali tego procederu w kościele.
    A nawet jeszcze gorzej, twierdzisz, że to dobrze, że kościół chroni
    pedofilów, bo chroni w ten sposób swój interes, i to dobrze, że wysyła
    ich tam, gdzie mogą bezkarnie pogwałcić swoje dzieci.

    Tak więc nie jest prawdą, że kościół nie ma nic do powiedzenia, bo
    najwyraźniej ten kościół wpłynął na twój mózg i teraz ponosisz tego
    konsekwencje w postaci wypierania rzeczywistości i faktów.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 513. Data: 2020-10-14 12:24:53
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 14 Oct 2020 11:09:12 +0200, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    > No mniej więcej :) Bo skoro juz wystąpił podmiot, to trzeba coś z nim
    > zrobić :)

    Ratują cię uśmieszki :) Ta implikacja jest fałszywa w obie strony,
    bowiem oprócz zastosowania kryterium wiary do tego podmiotu można
    zastosować inne kryterium - mianowicie prawdopodobieństwo.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 514. Data: 2020-10-14 12:29:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-10-13 o 15:06, J.F. pisze:

    > O szantazowanie zlozonym wnioskiem?
    > No moze jest to jakis sposob ...

    Raczej chodziło o coś dokładnie odwrotnego - aby gwałcąca nie
    szantażowała gwałconego zobowiązaniem do wycofania wniosku za $$$.

    --
    Liwiusz

  • 515. Data: 2020-10-14 12:31:01
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-10-13 o 20:03, Shrek pisze:

    > A po stwierdzeniu nieważności stosunku zostaje się z powrotem
    > prawiczkiem/dziewicą?

    Skoro stosunku nie było, to tak (w końcu jeśli stosunku nie było, i cały
    czas jest się dziewicą, to się jest nadal).

    --
    Liwiusz

  • 516. Data: 2020-10-14 12:42:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    W dniu 13.10.2020 o 16:15, J.F. pisze:

    >Wiesz, ale jest różnica pomiędzy naruszeniem jakiegoś wewnętrzne go
    >prawa,

    dla biskupa to wewnetrzne wazniejsze :-)

    >a krzywdzeniem innej osoby.

    Przy czym to 15 lat to niekoniecznie od razu krzywdzenie.

    >Po za tym ten celibat też ma jakieś
    >granice rozsądku. Kawa z kobietą, to chyba jest dopuszczalna.

    Ba, plotki mowia ze i dzieci sa dopuszczalne ... poki sie biskup
    oficjalnie nie dowie ...

    >Zależy w jaki sposób zajmować.

    Chor dorosly moze poprawdzic czy kólko rozancowe ...

    >Raz na czas problemy podobne są w każdej szkole. Nie tylko księża są
    >pomawiani.

    Ale ja nawet o innych - wypadek drogowy, ciezka choroba, glupia
    zlamana noga moze kosztowac miesiac ...

    J.

  • 517. Data: 2020-10-14 12:53:38
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Kviat pisze:

> [...]
    > kościele. Zarówno skala ilości poszkodowanych dzieci jak i skala
    > ukrywania tego przez funkcjonariuszy tej organizacji.

    A nie możesz inaczej, bardziej elegancko?

    "Dawniej przez dziesięciolecia" było silne domniemanie
    "no przecież KSIĄDZ czego takiego nie może (prawie na pewno)",
    w Polsce/PRL z podtekstem "pomówienia ateistycznej komuny".
    Teraz wahadło wychyliło się w drugą stronę żeby bilans wyszedł na zero
    historycznie. Może tak być nie powinno, ale tak jest nie tylko w tej
    sprawie wiec oburzać się *bardzo* nie ma specjalnie sensu
    dopóki nawiedzone oszołomy bardzo ostro nie przegną pały.

    W wariancie najkorzystniejszym dla KRK: "było i jest z grubsza
    'przeciętnie'" ale za przeszłe domniemanie "musi być dużo lepiej
    niż 'przeciętnie'" teraz się płaci domniemaniem "musi być sporo
    gorzej niż 'przeciętnie'".

    --
    A. Filip

  • 518. Data: 2020-10-14 14:33:46
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    > Ratują cię uśmieszki :) Ta implikacja jest fałszywa w obie strony,
    > bowiem oprócz zastosowania kryterium wiary do tego podmiotu można
    > zastosować inne kryterium - mianowicie prawdopodobieństwo.

    Ale przy prawdopodobieństwie tez stosujemy zbiory. Przykładamy do tego
    miary i liczymy prawdopodobieństwo. Tylko tu dochodzi uwaga, o ile zbiór
    pusty jest zbiorem miary 0 to zbiór miary zero nie musi być zbiorem
    pustym - np zbiór liczb wymiernych w przestrzeni liczb rzeczywistych
    jest zbiorem miary zero :)

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 519. Data: 2020-10-14 14:44:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >kościele. Zarówno skala ilości poszkodowanych dzieci jak i skala
    >ukrywania tego przez funkcjonariuszy tej organizacji.

    Tylko czy aby na pewno - bo moze jednak nagonka padla na podatny
    grunt, czego chyba jestes przykladem :-)

    >Bo źle policzyłeś. Tłumaczyłem ci to wielokrotnie, ale to wypierasz.

    A jestes w stanie podac jakies sprawdzone liczby, takie, ktore nie
    bedą tylko "faktem prasowym" ?

    >Nie ma co do tego żadnych wątpliwości.
    >W ujawnionych informacjach nigdzie nie jest napisane, że na inne
    >kontynenty i na inne parafie przenosili funkcjonariuszy za kradzież
    >lizaka w sklepie.

    Sam linkowales (czy to ja ?) artykuł jak to Głódz sie skandalicznie
    zachowuje w stosunku do mlodych ksiezy, ale bynajmniej nie seksualnie.

    I jak sie taki ksiadz "postawi" (a nie moze, bo slubowal
    posluszenstwo), to gdzie skonczy ?

    No i czy nie ma na tych misjach prawdziwych ochotnikow ?

    https://kurierlubelski.pl/czesc-parafii-dostala-nowy
    ch-proboszczow-inne-nowych-wikariuszy-zmiany-persona
    lne-w-archidiecezji-lubelskiej/ar/c11-15052260

    https://pl.aleteia.org/2018/08/10/znowu-zabrali-z-pa
    rafii-fajnego-ksiedza-czy-te-zmiany-sa-potrzebne/
    I nie wiadomo - potrzeba chwili, specjalnie mieszaja, zeby moc potem
    powiedziec "ale przeciez normalne jest, ze ksiezy przenosimy", czy
    tytul demagogiczny, bo przeciez niczym w tresci nie uzasadniony :-)

    To teraz pogrzeb w sieci - za iloma zmianami z pierwszego linku staly
    "podejrzenia pedofilskie".

    Ot tak, zeby miec pojecie o statystyce ..

    >Uzasadnioną ostrożnością wynikającą z ujawnionej skali tego
    >procederu.
    >Absurdem jest to, że rodzice pomimo posiadanej wiedzy co ta
    >instytucja wyprawia, nadal prowadzą tam swoje dzieci.

    No coz, dawniej ksiadz byl namiastką Boga, a szczeniak klamie.
    Teraz moze juz rzadziej.
    Rodzice tez pewnie zawsze wiedza, bo to nie sa rzeczy o ktorej dzieci
    tak chetnie beda mowic.

    Ale ... nie dopuszczasz mysli, ze w wiekszosci przypadkow nic sie nie
    dzieje, a dzieci chwala ksiedza, bo "fajny" ?

    Patrzac na te ilosc wiernych, ktorzy ciagle chodza do kosciola ... to
    sie po prostu mylisz :-)

    >Też ci już to tłumaczyłem, dlaczego to nie działało/nie działa.
    >Dowodem na to, że to nie działało jest ujawniona skala procederu.

    Czy az taka duza ... tym niemniej - cale spoleczenstwo tu winne, skoro
    rodzice sie ograniczaja tylko do powiadomienia kurii, ofiary zglaszaja
    sprawy po 15 latach, choc wcale nie byly takimi malymi dziecmi,

> [...]
    >twierdzisz, że to są jakieś nieistotne przypadki i pomówienia, pomimo
    >ujawnionej skali tego procederu w kościele.

    Bo ma statystyki - 85 skazanych w 15 lat ?
    Choc oczywiscie to na pewno nie wszystkie przypadki ...

    J.

  • 520. Data: 2020-10-14 17:25:47
    Od: Kviat

    > Czy wobec faktu, ze pomówienia są liczne, a pedofile nieliczni owa
    > ochrona nie wynika właśnie z tego?

    Fakty są takie, że tych skandali i ich skali które wyszły na jaw nikt
    nie wymyślił.
    To nie była jedna ochrona jednego nielicznego pedofila.

    > Czy to nie jest, jak z bombami w
    > szkołach. Co chwilę są jakieś wiadomości o podłożeniu bomby, więc nikt
    > tego nie traktuje poważnie, bo nigdy żadnej nie znaleziono.

    Serio policjanci nie traktują poważnie informacji o podłożonej bombie w
    szkole?
    Doceniam szczerość, ale to by świadczyło, że ta formacja faktycznie
    nadaje się do zaorania, albo jak zwykle pierdolnąłeś coś bezmyślnie i za
    chwilę będziesz próbował równie idiotycznie (jak zwykle) się z tego
    tłumaczyć.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr