  • 371. Data: 2020-10-10 00:35:40
    Temat: Re: RP3 100 lat za Nigerią ;-)
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Kviat pisze:
> [...]
    pl...

    > I co cię tak dziwi?
    > Przecież tak jest.
    >
    > Jest też jakiś promil agresywnych i niebezpiecznych dla innych ludzi
    > chorych psychicznie. Nie dziwi cię, że ich się izoluje?
    >
    > W przeciwieństwie do homoseksualistów pedofile gwałcący dzieci są
    > niebezpieczni.
    > [...]

    <pół-demagogia> Ależ Polański miał być bezpieczny choć według zeznań
    13-latki "powiedziała nie" czyli Polański zgwałcił. Francja uznała że
    jej obywatel Polański nie stanowi zagrożenia dla (francuskich) dzieci,
    wypuściła go luzem we Francji, z otwartymi rękami wystawiła dzieci w
    kolejnym kraju (Francji) na zagrożenie gwałtem! Jak można tego nie
    potępiać?! </pół-demagogia>

    KRK nie jest (całkowicie) bez winy. Wielką plamę na wizerunku ma i
    będzie długo miał. Tyle że sprawa sprowadza się do tego czy _dawniej_
    postępował i wypadał tak jak dawniej postępowali inni, czy teraz
    postępuje i wypada gorzej niż inni. Od każdego kościoła/wyznania
    powinno się wymagać więcej *ale już poza przepisami świeckiego prawa* .
    Nacisk "polityczny" to nie na pl.soc.PRAWO

    --
    A. Filip

  • 372. Data: 2020-10-10 00:55:54
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09.10.2020 o 23:38, Kviat pisze:

    > Masz rację. Są mistrzami w ukrywaniu prawdy w celu wzmocnienia
    > swojej pozycji. Od wielu wieków ukrywają, że bogów nie ma i chyba
    > się przetrenowali z tym ukrywaniem, bo ukrywanie pedofilów zaczęło
    > jednak wychodzić na światło dzienne.

    Wiara ma to do siebie, że jedni wierzą, a drudzy nie. Trudno na grupie o
    prawie rozważać, czy istnieje jakaś istota doskonała w formie Boga.

    Jeśli chodzi o ukrywanie pedofili, no to do końca nei za bardzo wiadomo,
    jak to jest. Po piewrsze nie wiadomo, jak bardzo jest to poważny
    problem. Po 3~8 na 20 lat, to moim zdaniem przy 25.000 duchownych
    problem nie jest.

    > Już raz pokazałem ci absurd takiego myślenia i jak widać nie
    > dotarło, więc powtórzę.
    > Jak klecha się pomyli i przez przypadek zrobi coś dobrgo - to
    > kościół dobry. Jak zrobi coś złego, to tylko człowiek, a niewypadek pozamykać
    wszystkich. Jakoś trzeba to zbadać, rozkminić, by przy okazji krzywdy nikomu nie
    czynić.
    > kościół.

    Ale zawsze tak jest. Jak policjant złapie złodzieja, to są to rutynowe
    działania Policji. A jak mu ucieknie, to błąd człowieka i go za to
    rozliczają. Co do zasady Kościół tu nie jest żadnym wyjątkiem.

    > Ale po co rozważać coś, co już wielokrotnie było rozważane? Historii
    > i teraźniejszości nie zmienisz. W prawdziwej rzeczywistości w tak
    > dużym zbiorze przypadków raz na jakiś czas zadarzają im się dobre
    > decyzje - możesz się tego dowiedzieć z podręcznika historii. Te
    > rzadkie dobre decyzje nijak nie wymazują tych licznych złych.

    Być może, tylko co to ma wspólnego z omawianym przez nas zagadnieniem
    pedofilii w Kościele? Czy Kościół będzie ją ukrywał, czy nie, to ona
    będzie. Ważnym, by podejmować działania mające na celu ochronę dzieci
    przed pedofilami. Ale nie można - jak z tymi rowerami - na wszelki
    wypadek wszystkich pozamykać. Trezeba zbadać, rozkminić.

> [...]
    > umysłowej. Bzdury o wydalaniu ze stanu duchownego... no dramat
    > normalnie, straszna kara, pewnie mu w pięty pójdzie.
    >
    > Jak duży śmietnik w głowie trzeba mieć, żeby zestawiać te sytuacje
    > ze sobą i używać tego jako argumentu w dyskusji o pedofilii w
    > kościele? Skąd w ogóle pomysł, żeby zadać tak idiotyczne pytanie, czy
    > ktoś się będzie domagał takiego samego ścigania, jak w przypadku
    > pedofilii? Że w ogóle będzie się domagał ścigania... Znasz kogoś
    > normalnego, który na takie pytanie odpowie twierdząca, skoro je
    > zadałeś? Sprawa pedofilii nie jest jednoznaczna, bo jakiś inny klecha

    Sam jako dowód ukrywania pedofilii w Kościele wskazałem opracowanie,
    które wśród zarzutów ukrywania pedofili wymienia przypadki, gdy byuły
    podejrzenia kontaktów seksualnych pomiędzy księżmi, a 15~18 letnimi
    dziewczynami. A potem się dziwisz, ze zwracam na to uwagę?

    --
    Robert Tomasik

  • 373. Data: 2020-10-10 01:04:31
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10.10.2020 o 00:35, A. Filip pisze:
> [...]
    > powinno się wymagać więcej *ale już poza przepisami świeckiego prawa* .
    > Nacisk "polityczny" to nie na pl.soc.PRAWO

    Oczywiście się z tym zgadzam, ale jeszcze dodam, że to "więcej" nie może
    prowadzić do naruszania praw drugiej strony. Denuncjacja każdego
    księdza, gdy tylko ktoś rzuci jakieś niedorzeczne oskarżenie też mądrym
    pomysłem nie jest.

    Po pierwsze ofiary powinny kierować swe oskarżenia do władz świeckich.
    Dla mnie, jeśli ofiara informację przesyła do władz kościelnych, to nie
    oczekuje działań organów ścigania, a jedynie jakiś działań zaradczych od
    Kościoła. Czemu? Ufajmy, że z jakiś istotnych i zasługujących na
    uwzględnienie powodów. Skoro tak robi, czyli ufa, że hierarchia
    kościelna zaradzi złu. To skąd później pretensje, że biskup uczynił to,
    co uznał za słuszne i właściwe? Przecież ofiara nadal może iść do władz
    świeckich.

    --
    Robert Tomasik

  • 374. Data: 2020-10-10 01:08:17
    Od: Kviat

    > Bowiem w owym czasie poza wrzeszczeniem nic nie przedstawiłeś.

    Bowiem w owym czasie również nie pisałem o wielorybach.
    Chyba nie chcesz powiedzieć, że nie masz zdania na temat istnienia
    wielorybów, bo ci ich nie przedstawiłem?

    > Teraz sytuacja też się znowu tak nie poprawiła jakoś znacząco.
    > Dostarczyłeś dowodów pozwalających sądzić, że pedofilia wśród księży
    > jest mniej więcej na takim samym poziomie, co w pozostałej części
    > społeczeństwa.

    Czyli, gdybym ci nie wkleił tych kilku linków, to wyciągnąłbyś wniosek,
    że pedofilia u klechów jest na poziomie 0%.
    Genialne.

    Nie wpadłeś na to, że te kilka linków nie wyczerpuje tematu?

    Już raz pytałem: mam ci tu wkleić wszystkie istniejące dowody, bo
    istnieją tylko te, które ci tu podam?

    Załóżmy, że masz rację. Że ilość pedofilów jest podobna (co nie jest
    prawdą - są na to dowody, że tak nie jest - i komu ja to piszę?).
    Ale nadal udajesz, że zapominasz o fakcie, że taki klecha-pedofil ma
    przeciętnie na sumieniu o wiele więcej ofiar niż "zwykły" pedofil, a po
    drugie ma ochronę swojej bogatej i wpływowej instytucji.

    A może nie udajesz i faktycznie jesteś tak bardzo oderwany od
    rzeczywistości...

    > Z tym szczęściem bym nie szarżował. Zauważ, że Ci enigmatyczni tropiąc
    > afery i zwiększając tym prawdopodobieństwo ich wykrycia doprowadzili do
    > sytuacji, gdy doszliśmy statystycznie do poziomu w całym społeczeństwie.

    Raporty mówią o dziesiątkach i setkach ofiar poszczególnych klechów, o
    znęcaniu się i gwałtach na podopiecznych w przykościelnych domach
    dziecka, domach opieki, kościelnych "ochronkach" itp., o celowych
    aranżacjach gwałtów przez funkcjonariuszy kościoła na podopiecznych
    przez innych podopiecznych, o mordach nie wspominając, a ty tu
    pierdolisz jakieś wyssane z brudnego palucha bzdury o dochodzeniu do
    statystycznego poziomu całego społeczeństwa?

    Kim trzeba być, jaki syf trzeba mieć w głowie, żeby napisać coś takiego
    wiedząc co się w tej organizacji wyprawia?

    https://wiadomosci.onet.pl/tylko-w-onecie/pani-jeszc
    ze-nie-wie-co-to-jest-pieklo/tcj0x
    https://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/swiat/16964
    92,1,pieklo-w-irlandzkim-kosciele-masowy-grob-na-ter
    enie-prowadzonym-przez-zakonnice.read

    > Czyli bez tego pewnie byłoby mniej.

    Jakby nie wyszło na jaw, to byłoby mniej?
    Zdecydowanie ci się pogorszyło.

    > Oczywiście Piotrze problem istnieje, ale wychodzi na to, że akurat
    > niespecjalnie potęguje go stan duchowny, a przynajmniej na chwilę obecną
    > nie mamy na to dowodów - wbrew obiegowej opinii.

    Dlaczego kłamiesz, że nie mamy na to dowodów, skoro dowody są publicznie
    dostępne?
    Napisz chociaż raz uczciwie, że nie chce ci się z nimi zapoznać, a nie,
    że ich nie mamy.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 375. Data: 2020-10-10 01:23:10
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10.10.2020 o 01:08, Kviat pisze:

    > Bowiem w owym czasie również nie pisałem o wielorybach.
    > Chyba nie chcesz powiedzieć, że nie masz zdania na temat istnienia
    > wielorybów, bo ci ich nie przedstawiłem?

    Ale pisałeś o rzekomym ukrywaniu ppedofilii przez Kosciół Katolicki, to
    by pasowało napsiać, na jakiej podstawie doszedłeś do takich wniosków.

    > Czyli, gdybym ci nie wkleił tych kilku linków, to wyciągnąłbyś wniosek,
    > że pedofilia u klechów jest na poziomie 0%.
    > Genialne.

    Pewnie Cię to zdziwi, ale niespecjalnie mnie interesuje, czy podejrzany
    jest duchownym, czy świeckim.

    > Nie wpadłeś na to, że te kilka linków nie wyczerpuje tematu?

    Podasz inne, to przeanalizuję i ewentualnie zajmę stanowisko. Znowu
    zaczynasz się powoływać na nieuchwytne i wszystkim znane fakty.

    > Już raz pytałem: mam ci tu wkleić wszystkie istniejące dowody, bo
    > istnieją tylko te, które ci tu podam?

    Ale ż nie. Ale jeśli chcesz mnie przekonać, że masz rację, to
    pasowałoby podrzucić kilka co istotniejszych.

    > Załóżmy, że masz rację. Że ilość pedofilów jest podobna (co nie jest
    > prawdą - są na to dowody, że tak nie jest - i komu ja to piszę?).

    Jakie dowody? Pytam. Sam bym chętnie sie z nimi zapoznał.

    > Ale nadal udajesz, że zapominasz o fakcie, że taki klecha-pedofil ma
    > przeciętnie na sumieniu o wiele więcej ofiar niż "zwykły" pedofil, a po
    > drugie ma ochronę swojej bogatej i wpływowej instytucji.

    Skąd informacja, ze pedofil duchowny ma więcej ofiar, niż świecki? Jeśli
    pedofil przemyci sie do zawodu nauczyciela, czy lekarza, to ofiar też
    może być masa. W wypadku duchownego wiele zależy od tego, czym się zajmuje.

    > A może nie udajesz i faktycznie jesteś tak bardzo oderwany od
    > rzeczywistości...

    No ale Ty w ogóle w tej rzeczywistości nie jesteś. Jak nawet podsyłasz
    jakieś materiały, to nawet ich nie rozumiesz, bo to argumenty na moje, a
    nie Twoje tezy.

> [...]
    > pierdolisz jakieś wyssane z brudnego palucha bzdury o dochodzeniu do
    > statystycznego poziomu całego społeczeństwa?

    Jakie raporty?

    > Kim trzeba być, jaki syf trzeba mieć w głowie, żeby napisać coś takiego
    > wiedząc co się w tej organizacji wyprawia?

    No ja przykłądowo niespecjalnie mam jakieś wiarygodne informacje na
    temat tego, co się tam "wyprawia". Nie obraź się, ale Ty też niespecjalnie.

    > https://wiadomosci.onet.pl/tylko-w-onecie/pani-jeszc
    ze-nie-wie-co-to-jest-pieklo/tcj0x

    To o znecaniu sie przez siostry nad wychowankami - z pedofilią mało ma
    wspólnego.

    > https://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/swiat/16964
    92,1,pieklo-w-irlandzkim-kosciele-masowy-grob-na-ter
    enie-prowadzonym-przez-zakonnice.read

    A to z kolei o zabójstwach w Irlandii. podpowiesz, jaki to ma związek z
    ukrywaniem pedofilii w kościele?

> [...]
    > dostępne?
    > Napisz chociaż raz uczciwie, że nie chce ci się z nimi zapoznać, a nie,

    Popatrz. Kolejny raz twierdzisz, ze są publicznie dostępne, tylko ja nie
    chcę ich przeczytać. Ale podsyłasz materiał o jakimś znęcaniu się i o
    morderstwach, co z omawianym przez nas zagadnieniem nie ma w ogóle nic
    wspólnego.

    --
    Robert Tomasik

  • 376. Data: 2020-10-10 02:16:21
    Od: Kviat

    > Ja się nie naigrywam. Staram się rozdzielić wiarę w to zjawisko od
    > wiedzy i uzmysłowić mu,

    ->>>
    > że wbrew pozorom nie ma na to dowodów.
    ->>>

    > To nie znaczy, ze pedofilii nie ma,

    ->>>
    > albo, ze tych dowodów nie ma.
    ->>>

    Ręce opadają.
    To ja już nie wiem... są te dowody, czy ich nie ma?

    > Przyznam, że dokąd mnie Piotrek nie przymusił do
    > przeanalizowania sprawy, to też mi się wydawało, że ta pedofilia wśród
    > księży będzie na poziomie wyższym, niż wśród całej populacji
    > społeczeństwa. A tu wychodzi na to, że wcale nie. Może się okazać, ze
    > nawet jest mniejsza.

    Tłumaczyłem ci już, że źle policzyłeś.

    Czytaj ze zrozumieniem:
    https://www.newsweek.pl/polska/spoleczenstwo/polski-
    kosciol-ma-dane-na-temat-ksiezy-pedofilow/qm561y6

    Kluczem nie jest ilość klinicznych z punktu widzenia medycznego
    pedofilów (choć i ta ilość prawdopodobnie jest wyższa niż w całym
    społeczeństwie - pedofile to nie idioci i też wiedzą, że pod osłoną
    kościoła mają większe szanse), tylko ilość czynów pedofilskich z ochroną
    ze strony kościoła przypadających na jednego klechę-pedofila.

    Jest zasadnicza różnica (statystyczna, skoro tak się przy tym upierasz)
    między pedofilem jakimśtam, który skrzywdził jedno dziecko, a
    pedofilem-klechą, który przez lata swojej "kariery" skrzywdził od kilku
    do kilkudziesięciu, a niektórzy kilkaset dzieci, ciesząc się ochroną
    swojej instytucji.

    Więc nie ma (statystycznej równości) 1 do 1 między nimi, a resztą
    społeczeństwa. To chamska manipulacja.

    > Mamy jakieś opracowania aktywistów na podstawie materiałów prasowych.

    Aktywistów... ja pierdolę. Na podstawie materiałów prasowych... ja
    pierdolę, co za bezmyślny pokemon...
    Raporty, które publikuje prasa, to materiały prasowe aktywistów...

    Zwróć uwagę na słowo "niektóre"
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Nadu%C5%BCycia_seksual
    ne_w_Ko%C5%9Bciele_katolickim#Niekt%C3%B3re_przypadk
    i_nadu%C5%BCy%C4%87_seksualnych

    Zaczytuję ze dwa zdania, bo tego jest za dużo żeby przeklejać całość:

    "Powołana przez Kościół katolicki w Belgii specjalna Komisja badająca
    przypadki seksualnych przestępstw przedstawicieli Kościoła katolickiego
    wobec nieletnich podjęła się m.in. problemu zbadania sytuacji w szkołach
    zbiorczych. Przewodniczący Komisji, znany psychiatra dziecięcy, Peter
    Adriaenssens przygotował Raport, w którym wykazywał systematyczny
    charakter tych przestępstw. W Raporcie zaznaczał, że przestępstwa wobec
    chłopców ustępowały na ogół po osiągnięciu 15. roku życia ofiary
    molestowania, podczas gdy przestępstwa wobec dziewczynek często trwały
    aż do pełnoletności ofiary[99]. 76% ofiar molestowania stanowili
    chłopcy. 43% przypadków molestowania miała miejsce w szkole, a 28% w
    parafii"

    "24 czerwca 2010 belgijska policja i przedstawiciele wymiaru
    sprawiedliwości przeprowadzili przeszukanie w siedzibie arcybiskupstwa
    Mechelen-Bruksela i w prywatnym mieszkaniu jednego z kardynałów.
    Poszukiwano dokumentów, które mogłyby potwierdzać doniesienie o
    pedofilii, popełnianej przez duchownych katolickich wobec osób
    niepełnoletnich. Zabezpieczono materiały dowodowe."

    "Holandia (...) W rzymskokatolickich instytucjach (domy dziecka,
    internaty, seminaria) dzieci były molestowane dwukrotnie częściej niż w
    innych, w których dochodziło do tego rodzaju przestępstw
    (...)
    W marcu 2010 roku konferencja biskupów oraz Konferencja Holenderskich
    Zakonów (KNR) oficjalnie zwróciły się do Wima Deetmana, byłego ministra
    edukacji, byłego przewodniczącego parlamentu i byłego burmistrza Hagi -
    protestanta i polityka chadeckiego. Deetman zaproponował powołanie
    5-osobowej (znani naukowcy) komisji. Ponadto domagał się natychmiastowej
    pomocy dla ofiar oraz prawa do zadawania ważnych pytań: Jaki był rozmiar
    zjawiska? W jakich okolicznościach doszło do molestowania? Czy problem
    był strukturalny? Czy istniała ,,kultura milczenia"? Jaki był wpływ
    celibatu? W maju 2010 roku biskupi zaakceptowali jego najważniejszy
    warunek: nieskrępowany dostęp do archiwów wszystkich diecezji oraz do
    archiwum Hulp en Recht (organizacja, która od 1995 roku zbierała skargi
    wiernych). Wnioski samej komisji Deetmana przerosły najgorsze
    oczekiwania: skrzywdzonych było tysiące obywateli, a kilka kongregacji
    odmówiło komisji Deetmana otwarcia archiwów. Według Deetmana biskupi i
    prowincjałowie wiedzieli ,,co było grane". Stwierdzenie, że nie zdawano
    sobie sprawy z zaistniałego ryzyka, że w ogóle nie wiedziano i że na
    poziomie instytucjonalnym nie było żadnych informacji było nie do obrony."

    Aktywiści... kulsonjegomać.

    > No to tak naprawdę niewiele wiemy.

    Moje nieustające pytanie: skąd się takie bezmózgi jak ty biorą?
    (pytanie retorycznie, nie odpowiadaj)

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 377. Data: 2020-10-10 02:38:18
    Od: Kviat

    > Wiara ma to do siebie, że jedni wierzą, a drudzy nie. Trudno na grupie o
    > prawie rozważać, czy istnieje jakaś istota doskonała w formie Boga.

    A ktoś tutaj to rozważa? Mowa jest o ukrywaniu prawdy. Skup się.

    > Jeśli chodzi o ukrywanie pedofili, no to do końca nei za bardzo wiadomo,
    > jak to jest.

    Wiadomo.

    > Po piewrsze nie wiadomo, jak bardzo jest to poważny
    > problem.

    Wiadomo.
    To jest bardzo poważny problem.

    > Sam jako dowód ukrywania pedofilii w Kościele wskazałem opracowanie,
    > które wśród zarzutów ukrywania pedofili

    Do tej pory twierdziłeś, że nie ma dowodów...

    No dobra...
    Wszystko wskazuje na to, że dyskutuję z jakąś upośledzoną osobą, jakimś
    mitomanem, który twierdzi, że jest policjantem. Ja wiem, że w obecnej
    milicji poziom nie jest zbyt wysoki, ale to już jest przesada.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 378. Data: 2020-10-10 02:58:59
    Od: Kviat

> [...]
    > wypuściła go luzem we Francji, z otwartymi rękami wystawiła dzieci w
    > kolejnym kraju (Francji) na zagrożenie gwałtem! Jak można tego nie

    A napisałeś to w temacie o ukrywaniu klechów-pedofilów przez kościół
    dlatego, że Polański jest księdzem-pedofilem, albo biskupem chroniącym
    pedofilów? Czy może dlatego, że to co zrobił usprawiedliwia gwałcenie
    dzieci przez pedofilów w sutannach i ukrywanie ich przez kościół?

> [...]
    > będzie długo miał. Tyle że sprawa sprowadza się do tego czy _dawniej_
    > postępował i wypadał tak jak dawniej postępowali inni, czy teraz

    No oczywiście. Bo jeżeli ktoś źle postępuje, to kościół też może
    postępować źle i jest usprawiedliwiony. Przecież nie może zostać w tyle
    i wypaść gorzej.
    To jakiś konkurs, licytacja? Wygra ten, kto będzie bardziej źle
    postępował i wypadnie gorzej, czy za ex aequo też nagradzają? Nagrody
    wręczają w niebie?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 379. Data: 2020-10-10 03:23:38
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-10-09, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
    > Użytkownik Marcin Debowski a...@I...zoho.com ...

    > Ja i tak podziwiam ze ktos z ochydnymi manipulacjo - relatywizacjami
    > Filipka jeszcze probuje dyskutowac.

    Nie bluzga, stara się jakoś argumentować, nie obraża się o byle g. to
    czemu nie? A, że się z nim najczęściej nie zgadzam i śmierdzi na
    kilometr trolem, cóż, to specyfika tego typu dyskusji.

    --
    Marcin

  • 380. Data: 2020-10-10 03:28:15
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Kviat pisze:

> [...]
    > pedofilów? Czy może dlatego, że to co zrobił usprawiedliwia gwałcenie
    > dzieci przez pedofilów w sutannach i ukrywanie ich przez kościół?

    Napisałem to dlatego że jeśli byś miał wymagana co do KRK (niemal) takie
    same jak w stosunku do Francji i przemysłu filmowego to nie wystawiałbyś
    się na domniemanie "Chciał konkretnego psa uderzyć i jakiś kij znalazł",
    całkiem niezły kij. Państwo Francuskie zagwarantowało pedofilowi
    Polańskiemu bezkarność, nieprawdaż? Ukryło go przed odpowiedzialnością
    "na widoku", natłukło kolejnych ofiar/"ofiar" które teraz Polańskiego
    oskarżają publicznie o kolejne "zbrodnie". Państwo Francuskie ponosi za
    to winę i odpowiedzialność (moralną bo od prawnej się zapewne wyłga),
    nieprawdaż? Państwo Francuskie niby (mocno) oberwie swoim własnym prawem?

    Tak jak napisałem; Jak ktoś chce stosować do pedofilii w KRK (świeckie)
    zasady "jednakowe d;a wszystkich" to Bóg z nim a ja w 200% popieram.
    Jak ktoś chce polować na pedofilskie czarownice *tylko* w KRK to niech
    się ze swoją podwójną moralnością Kalego wali na drzewo. To jaką opinie
    przypadki pedofilii w KRK wystawiają KRK to problem wizerunkowy a nie
    prawny.

    --
    A. Filip