  • 281. Data: 2020-10-08 15:53:18
    Temat: Re: RP3 100 lat za Nigerią ;-)
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 08 Oct 2020 15:18:31 +0200 (CEST), A. Filip napisał(a):

    > Oskarżasz matkę o nie zgłoszenie *GWAŁTU* na policje prokuraturę?

    Złóż doniesienie do ziobrotury.

    > Zignorowane jednego zgłoszenia *telefonicznego* przez kurię wygląda źle

    Przecież nic nie zignorowali, tylko przenieśli dobrodzieja do innej parafii
    i tak jeszcze kilka razy, a po zatrzymaniu ślady jego istnienia na
    kurialnej stronie zniknęły.

    Jeszcze taki kwiatek:
    "Nie pożegnał się z parafianami, a proboszcz nie powiedział wiernym, co się
    z nim stało. Jak się okazało, Michał L. został aresztowany i oskarżony o
    dokonanie dwóch gwałtów."

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 282. Data: 2020-10-08 15:59:51
    Od: Kviat

    W dniu 08.10.2020 o 14:04, J.F. pisze:

    > Skoro zglaszajacy informacje nie chce ich zglosic na policje czy
    > prokuratore, gdzie byloby to pod kara za falszywe zeznania, to sa to
    > informacje niewiarygodne :-P

    Ty weź się może dowiedz, dlaczego w dużej mierze ofiary wpadają
    (wpadały, bo to na szczęście powoli się zmienia) na pomysł zgłosić się z
    problem do biskupa, czy innego noszącego kolorowe sukienki, zamiast na
    policję.

    Tak jak ty nie rozumiesz dlaczego tak się dzieje, tak ja nie rozumiem
    ludzi, którzy z pedofili w kościele i ochrony pedofilów przez kościół
    robią sobie heheszki.
    Różnica między nami jest taka, że ty możesz się dowiedzieć, bo to nie
    jest wiedza tajemna, a ja raczej nigdy się nie dowiem, dlaczego takich
    ludzi jak ty to bawi.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 283. Data: 2020-10-08 17:29:51
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Kviat pisze:

> [...]
    > (wpadały, bo to na szczęście powoli się zmienia) na pomysł zgłosić się
    > z problem do biskupa, czy innego noszącego kolorowe sukienki, zamiast

    Nie zgłaszały na policje żeby jakaś Gazeta Wyborcza nie walnęła tytułu o
    pomówieniach w ramach medialnej nagonki na zgłaszających?
    [Parz Jankowski 2004]
    IMHO Gazeta Wyborcza w swoim szklanym domu ochoczo rzuca kamieniami,
    dla nie idiotów bez sklerozy w siebie też trafia.

> [...]
    > Różnica między nami jest taka, że ty możesz się dowiedzieć, bo to nie
    > jest wiedza tajemna, a ja raczej nigdy się nie dowiem, dlaczego takich

    Widać bawi go "dziurawa logiczka" oskarżeń bo kwestia w całości śmieszna
    nie jest. IMHO To nie jest w skali całego KRK "z igły widły" ale
    przynajmniej "z pazurków ogrodniczych widły".

    --
    A. Filip

  • 284. Data: 2020-10-08 17:40:45
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Mówimy raczej o sytuacji gdzie jest tych pedofili w danej grupie, tu
    > księżowskiej, więcej niż ta przeciętna.

    Nie wiemy tego na pewno. To gra małych liczb oraz tzw. ciemna liczba.

    --
    Robert Tomasik

  • 285. Data: 2020-10-08 18:03:11
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > 1. powiadomić stosowne organa (prokuratura, policja)

    Art. 240 kk mówi o "wiarygodnej informacji". Teraz pytanie, co to
    dokładnie oznacza. Bo nie każda informacja musi być wiarygodna.

    > 2. oddelegować do czasu wyjąsnienia w miejsce gdzie nie mają styczności
    > z wiernymi. Wysyłanie ich na inną parafię, gdzie nadal funkcjonują jak
    > wcześniej to ne jest takie miejsce.

    Tylko, że wyjaśnienie tego może trwać latami. Oskarżeń przeciwko
    Jankowskiemu nie wyjaśniono aż do jego śmierci. Po za tym z tym
    wyjaśnianiem, to też nie jest prosta sprawa. Z tego co wiem, jak zarzuty
    są sensowne, to Kościół nie za bardzo ma szansę przeniesienia
    kogokolwiek, bowiem stosuje sie środki zapobiegawcze: areszt, dozór
    policyjny.

    > Dodatkowo wypadałoby coś z robić z sytuacjami, gdzie gość jest odsyłany
    > do nowej kolejnej parafi już któryś raz i jest to efekt kolejnych skarg
    > tego samego typu. - Nawet jeśli nie został formalnie skazany, to
    > przecież widac, że coś śmierdzi, a nie wymaga zespołu naukowców z NASA
    > aby zrozumienie, że szczególnie w małych społecznościach to spora odwaga
    > zeznawać przeciwko księdzu.

    No ale z tego powodu, że faktycznie ludzie mogą mieć opory w zeznawaniu
    przeciwko księdzu nie możemy domyślnie uznać, że są wszyscy winni
    pedofilii. Powielanie się skarg na kolejnych parafiach może oczywiście
    budzić niepokój, ale nie można wykluczyć, że wierni dowiedziawszy się o
    problemie w poprzedniej parafii tu dopatrują się problemu.

    Tak, czy siak sprawa wcale prosta nie jest moim zdaniem.

    --
    Robert Tomasik

  • 286. Data: 2020-10-08 18:07:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...

> [...]
    >(wpadały, bo to na szczęście powoli się zmienia) na pomysł zgłosić
    >się z problem do biskupa, czy innego noszącego kolorowe sukienki,

    Bo "nie chca robic krzywdy ksiedzu" albo "Kosciolowi" ?
    Czy na poczatku jest to wykroczenie tak male ... ze wystarczy aby go
    biskup skarcil i zakazal tego procederu, albo przeniosl na inna
    parafie ?

    Takie np grzebanie w majtkach dzieciom, to na ile lat zasluguje ?

    No bo chyba nie dlatego, ze chca aby biskup ksiedza posadzil poprzez
    zawiadomienie prokuratora ?

    >Tak jak ty nie rozumiesz dlaczego tak się dzieje, tak ja nie rozumiem
    >ludzi, którzy z pedofili w kościele i ochrony pedofilów przez kościół
    >robią sobie heheszki.

    Heheszki sa pewnych twoich stwierdzen.
    To ma Kosciol prowadzic wlasne sledztwa, czy nie ma, bo powinny
    panstwowe organy ?

    >Różnica między nami jest taka, że ty możesz się dowiedzieć, bo to nie
    >jest wiedza tajemna, a ja raczej nigdy się nie dowiem, dlaczego
    >takich ludzi jak ty to bawi.

    Ja tam po prostu nie wiem ile tego wsrod ksiezy naprawde jest.
    Czy to powazny problem czy jakies "z igly widly" - tzn w sensie
    ilosciowym.

    I wszelakie "fakty prasowe" mi nie pomoga zdobyc wiedzy.

    No dobra - mamy troche doniesien o skazaniach, uznajmy, ze sady
    rzetelnie rozpatrzyly i skazaly, choc "fakt sadowy" to ma cos w sobie
    z "faktu prasowego" :-(

    J.

  • 287. Data: 2020-10-08 18:16:27
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Ja. Jak się robi za wzorzec moralności, to wypadałoby mieć jakieś
    > skuteczne wewnętrzne procedury aby pozbywać się owieczek łamiące statut
    > firmy.

    Bardzo celna uwaga. Tylko pytanie, czy to postępowanie powinno być
    upubliczniane? Bo ja to rozumiem tak, że prowadzą wewnętrzne
    postępowanie i jeśli doprowadzi ono do takiej sytuacji, że zarzut staje
    się wiarygodny, to powiadamiają władze świeckie.

    Natomiast, czy mają obowiązek wydalić ze stanu duchownego? Prawo
    kanoniczne jednoznacznie tego nie nakazuje. W sumie powierzenie zadań
    nie związanych z dziećmi powinno sprawę jakoś załagodzić. Może leczyć?
    Zamknąć w klasztorze, żeby mógł się modlić, ale nie mógł skrzywdzić
    dziecka. Natomiast wydaje mi się, że problemem jest okres, w którym nie
    wiemy do końca, czy zarzut ma podstawy.

    Badanie takich spraw nie jest wcale proste, jeśli informacja nie jest
    świeża i nie pozwala na zabezpieczenie śladów kryminalistycznych. Na
    dobrą sprawę kilku kumpli albo koleżanek może się skrzyknąć i "udupić"
    każdego księdza. Ba, jeden z nich opowie coś bardziej konkretnego, a
    pozostali mogą chcąc mu pomoc tylko troszeczkę podkoloryzować fakty i po
    10~20 latach to naprawdę będzie wyglądało wiarygodnie.

    --
    Robert Tomasik

  • 288. Data: 2020-10-08 18:20:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    e.net...
    Dnia Thu, 8 Oct 2020 14:42:52 +0200, J.F. napisał(a):

    >Owszem, zawiadomienie - po 7 latach - złożył ksiądz prowadzący
    >spotkania
    >modlitewne.
    >Dlaczego nie zrobili tego inni księża, którzy wiedzieli o sprawie, z
    >Ochlejem Leszkiem Głódziem na czele?

    A wiedzieli ?

    >Wszak matka zadzwoniła do kurii, ale
    >nie doczekała się żadnej reakcji. Gwałciciel odbył za to tournée po
    >innych
    >parafiach.

    A bo to wiadomo, czy nie bezpostawne pomowienia ?

    A matka czego sie spodziewala po kurii ?

    >Powiem Ci, kiedy wyjaśnisz, od ilu lat można gwałcić.

    Gwalcic w ogole nie mozna, ale czytam ze 17 lat miala - to zadna
    pedofilia.

    A i sam "gwalt" ma rozne przebiegi.

    J.

  • 289. Data: 2020-10-08 18:30:57
    Od: Kviat

    W dniu 08.10.2020 o 17:29, A. Filip pisze:

    > Nie zgłaszały na policje żeby jakaś Gazeta Wyborcza

    Nie.
    Ale możesz nadal robić z siebie kretyna i zgadywać dalej, albo po prostu
    się dowiedzieć.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 290. Data: 2020-10-08 18:38:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >(wpadały, bo to na szczęście powoli się zmienia) na pomysł zgłosić
    >się z problem do biskupa, czy innego noszącego kolorowe sukienki,

    P.S. zupelnie nie seksualnie ... chyba nie, bo nie wiem o co chodzi z
    tym actimelkiem

    https://wiadomosci.wp.pl/nietykalny-jak-slawoj-lesze
    k-glodz-musielismy-wypic-karnego-i-dopiero-nas-puszc
    zal-6438920740509825a

    "- Wie pani, kiedy pierwszy raz usłyszałem, jak on zwraca się do
    młodych księży, którzy mu usługiwali? Ponad 15 lat temu. W czasie
    uczty, bo inaczej nie można tego nazwać, co chwilę łapał za kieliszek.
    Picie przerywał tylko po to, by rzucić niewybrednym żartem o polityku,
    którego nie lubił, albo żeby kogoś skląć - mówi nam osoba z kręgów
    polityki, która bywała w rezydencji abp. Głódzia.

    - Przemoc, niszczenie, destrukcja - mówi jeden z duchownych. Do tego
    ubliżanie, publiczne poniżanie i psychiczne znęcanie się. Takie
    zarzuty znajdują się w listach do watykańskiego nuncjusza w Polsce.

    - Podczas pijackich biesiad wysyłał jednego z księży do miasta na
    poszukiwania odpowiedniego gatunku kiełbasy, kazał nalewać alkohol,
    krzycząc: "Co ty, k..., nawet nalać nie potrafisz!".

    Zarówno duchowni, jak i politycy, którzy bywają w gdańskiej rezydencji
    arcybiskupa, od razu zastrzegają, że mogą porozmawiać wyłącznie
    anonimowo. - On ma takie wpływy, że zesłaliby mnie do jakiejś
    wiejskiej parafii. Po co mi to? "

    Czyli co - widmo kariery jest warte tych troche wyzwisk i ublizan ?

    A przeciez mozna dac sie zeslac na jakas odlegla wiejska parafie i zyc
    sobie skromnie, ale spokojnie, widujac arcybiskupa raz na kilka lat,
    albo nawet wcale ...

    J.