  • 271. Data: 2020-10-08 14:04:21
    Temat: Re: RP3 100 lat za Nigerią ;-)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:5f7e0dff$0$17365$6...@n...neostrad
    a.pl...
    W dniu 07.10.2020 o 15:47, Olin pisze:
    >Ale pytamy, z jakiego powodu miałby je prowadzić w ogóle.

    >Wskaż, czemu i w oparciu o jakie przepisy Kościół powinien w takiej
    >sprawie prowadzić? Jedyne, do czego jest zobowiązany na mocy prawa
    >świeckiego, to zadenuncjować podejrzanego, o ile dysponuje
    >wiarygodnymi
    >informacjami o popełnieniu przez niego przestępstwa. No i tu
    >pozostaje
    >kwestią otwartą wiarygodność danej konkretnej informacji.

    Skoro zglaszajacy informacje nie chce ich zglosic na policje czy
    prokuratore, gdzie byloby to pod kara za falszywe zeznania, to sa to
    informacje niewiarygodne :-P

    J.

  • 272. Data: 2020-10-08 14:12:32
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A ja malowałem siatkę w płocie wokół socjalistycznej szkoły, i co z tego?

    -----
    > A jak płot wokół kościoła trzeba było malować to każda rodzina (dom) miała
    wymalować 1 przęsło.

  • 273. Data: 2020-10-08 14:13:41
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A najbliższy cmentarz cywilny ..... km ;-)

    -----

  • 274. Data: 2020-10-08 14:18:32
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 8 Oct 2020 14:12:32 +0200, ąćęłńóśźż napisał(a):

    > A ja malowałem siatkę w płocie wokół socjalistycznej szkoły, i co z tego?

    Członkostwo w HSPS bezsprzecznie obligowało do takich zachowań.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Na razie stoimy na stanowisku, że mamy rację"
    Jacek Czaputowicz

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 275. Data: 2020-10-08 14:29:49
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> pisze:
> [...]
    >
    > Skoro zglaszajacy informacje nie chce ich zglosic na policje czy
    > prokuratore, gdzie byloby to pod kara za falszywe zeznania, to sa to

    IMHO W przypadku pojedynczego zgłoszenia możesz mieć dużo+ racji.
    IMHO wtedy "przekazanie *cudzego* zgłoszenia" na policje/prokuraturę to
    zasadniczo obijanie sobie dupy blachą. KRK jest obecnie i raczej dłużej
    będzie na pozycji gdy takie obijanie ma spory+ sens a minimum obijania
    to poinformowanie zgłaszającego (najlepiej na piśmie) gdzie/jak może sam
    zgłosić na policje/prokuraturę w ramach świeckiego prawa. Informacja
    może być "na pół strony" bo przecież policja/prokuratura powinny same
    "doinformować" przy rozpoczęciu zgłaszania. Mowa trawa, papier grunt.

    IMHO Nie powinieneś mieć racji w przypadku wielu zgłoszeń z których
    każde z osobna nie przekracza (w sposób oczywisty) granicy zasadności
    przekazania zgłoszenia ale wszystkie razem już "znacznie bardziej".
    Wtedy w grę zaczyna wchodzić wartość dodana kumulacji zgłoszeń.

    Jak rozumiem takie sprawy się ciągną parę+ lat przez prokuratury i sądy,
    bezpieczniej dmuchać na zimne jakie będą w praktyce "domniemania" po
    paru+ latach.

    --
    A. Filip

  • 276. Data: 2020-10-08 14:42:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    W dniu 07.10.2020 o 18:37, J.F. pisze:

    >Srakie.
    >Olin już raz zapodał linka z przykładem jakie i miałeś szansę
    >zapoznać się z nim zamiast w kółko powtarzać idiotyczne pytania. Ale
    >nie skorzystałeś, bo wolisz zadawać głupie pytania.

    >https://trojmiasto.wyborcza.pl/trojmiasto/7,35612,2
    6376095,wiezienie-dla-ksiedza-za-zgwalcenie-dziewczy
    ny-na-plebanii-kosciola.html

    >"Po zatrzymaniu księdza Michała kuria gdańska starannie usunęła
    >wszelkie ślady świadczące, że taki duchowny kiedykolwiek istniał. Ze
    >strony kurii wykasowano informacje o kolejnych miejscach, do których
    >przenosił go abp Sławoj Leszek Głódź."

    I zawartosc strony internetowej uwazasz za "dokumenty" ?

    A ze strona informacyjna ... to co sie dziwic, ze nie chca sie
    chwalic.

    >"Następnie metropolita gdański przenosił go do parafii Wniebowzięcia
    >NMP w Żukowie, do św. Antoniego w Gdańsku-Brzeźnie, do św. Mikołaja w
    >Gdyni i do św. Józefa i Judy Tadeusza w Rumi. W aktach kościelnych
    >zachowały się notki o drobnych kradzieżach dokonywanych przez
    >duchownego."

    Czyli dokumentow nie zniszczono. A przynajmniej tych o kradziezach.

    Swoja droga - ciekawe co tak kradl ... majatek koscielny, czy go tam
    gdzies wierni przylapali i do proboszcza odprowadzili ...

    >Ciach reszta głupich pytań.

    Wyborcza mi tresci nie pokaze, ale czy tam nie bylo napisane, ze
    sprawe zglosil inny ksiadz jak sie tylko dowiedzial, a dowiedzial sie
    po paru latach ?

    No i w jakim wieku byla ta zgwalcona ?

    >Serio? Czyli sądy bez sensu rozpatrują dowody.
    >Powinny rozpatrywać tylko dowody naukowe, bo mają inną wagę.
    >Ja pierdolę.

    Pierdolisz, bo chyba nie rozumiesz. A sady owszem - inaczej rozpatruja
    dowody "naukowe".
    Ale tego raczej nie nalezy utozsamiac w swietle twojego przykladu.

    ozie_Somosierra
    %85

    >Co ty mi tu wyjeżdżasz z faktami prasowymi? Mam ci uwierzyć na słowo?

    Nie musisz.
    Ale chcialem zaprezentowac jak "waski krety wawoz" wyglada w
    rzeczywistosci :-)

    >No pewnie. Fundnę sobie wycieczkę na wysoką orbitę żeby zobaczyć na
    >własne oczy kształt Ziemi, bo "faktom prasowym" nie można ufać.

    Do Somosierry srednio daleko.

    >Ale jak to? Dobre zdjęcia cię przekonują, a dowody na ochronę
    >pedofilów przez kościół już nie?

    Fakty prasowe :-)

    >To jak ty rozróżniasz, które "fakty prasowe" są wiarygodne, a które
    >nie?

    Rozumem. Poza tym z gory zakladam, ze to co pismaki napisali, jest
    malo wiarygodne :-(

    dofilie-niewinny

    >Użyję "argumentów" obrońców kościelnej ochrony pedofilów:
    >to źródło jest niewiarygodne.

    Nie mowie nie.

    >Piszą jakieś głupoty o działających różańcach i inne takie bzdury,
    >więc wielokrotnie się skompromitowali.

    Raczej bym napisal o tendencyjnym nastawieniu.

    >Nie można im wierzyć, bo wielokrotnie skłamali i są tubą propagandową
    >kościelnego katotalibanu,

    Otoz to ...

    >nawet jeżeli to co napisali w tym artykule to prawda.

    ale jesli prawda ... to przynajmniej jeden z wczesniejszych zarzutow
    znika.
    A ile jeszcze bylo falszywych ?

    Ale usunales ten drugi link
    https://tvn24.pl/polska/ksiadz-buzan-skazany-za-mole
    stowanie-odprawia-msze-kuria-milczy-ra938450-2306969

    "Biegły stwierdził, że nagrania przedstawione w prokuraturze przez
    księdza Mirosława Bużana są sfabrykowane, a sprawa znalazła finał w
    sądzie.

    Bolesław Senyszyn, adwokat molestowanej Oli: - Siostrzeniec księdza i
    kolega zostali prawomocnie skazani. Jeden z nich się przyznał, że
    wszystko zostało sfingowane. To samo stwierdził sąd. Opinia biegłego
    wykazała, że na nagraniu był głos innej osoby, a nie pokrzywdzonej.

    - W 2016 roku - mówi Senyszyn - obaj oskarżeni zostali uznani winnymi
    za tworzenie fałszywych dowodów, z których miało wynikać, że Mirosław
    Bużan został fałszywie oskarżony."

    Fakt, czy fakt prasowy ?

    J.

  • 277. Data: 2020-10-08 14:46:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 07.10.2020 o 16:44, Kviat pisze:

    >Rozwinę, żeby rozwiać twoje nieuniknione zapewne wątpliwości:
    >oczywiście, że religianci (i sam kościół) uważają, że to kościół
    >powinien przeprowadzać swoje śledztwa i marzą o tym, żeby władze
    >świeckie nie miały prawa się do tego wtrącać, bo to wewnętrzna sprawa
    >kościoła.

    Zaraz zaraz - a gdzie ciag dalszy: ktore oczywiscie nic nie wykaza, bo
    Kosciol musi byc poza wszelkim podejrzeniem ...

    >Ale to absurdalne i sprzeczne z rozumem myślenie.
    >Dlatego nikt normalny nie twierdzi, że powinien, tak jak nikt
    >normalny nie twierdzi, że cech piekarzy powinien.

    No to w czym problem?
    Policja/prokuratura prowadzi sledztwa, a Kosciol nic nie robi i czeka
    na wyniki :-)

    No dobra - Kosciol profilaktycznie przenosi podejrzanego na inna
    parafie ... ale to chyba dobrze ?

    J.

  • 278. Data: 2020-10-08 15:05:01
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> pisze:
> [...]
    > na wyniki :-)
    >
    > No dobra - Kosciol profilaktycznie przenosi podejrzanego na inna

    Dobrze jeśli utrudnia to kontakt z ofiarami/oskarżycielami/"ofiarami".
    Źle jest wystawia kolejne (nieświadome ryzyka) ofiary. Wiec sam fakt
    przeniesienia może znaczyć co innego zależnie od dodatkowych elementów.

    IMHO KRK powinien w ramach "dobrych obyczajów" (a nie obowiązku
    prawnego) dać świeckiej prokuraturze dwa tygodnie/miesiąc od zgłoszenia do
    prokuratury na podjęcie decyzji o zastosowaniu środków zapobiegawczych a
    potem uznać milczenie za nie znalezienie podstaw do ich zastosowania.
    W tym czasie zasadniczo powinien być (minimum) kościelny zakaz kontaktów
    z nieletnimi bez obecności innych osób dorosłych.
    Ponoć w państwie prawa obowiązuje domniemanie niewinności i niekarania
    "być może niewinnych", nieprawdaż?

    --
    A. Filip

  • 279. Data: 2020-10-08 15:05:02
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 8 Oct 2020 14:42:52 +0200, J.F. napisał(a):

    > Wyborcza mi tresci nie pokaze, ale czy tam nie bylo napisane, ze
    > sprawe zglosil inny ksiadz jak sie tylko dowiedzial, a dowiedzial sie
    > po paru latach ?

    Owszem, zawiadomienie - po 7 latach - złożył ksiądz prowadzący spotkania
    modlitewne.
    Dlaczego nie zrobili tego inni księża, którzy wiedzieli o sprawie, z
    Ochlejem Leszkiem Głódziem na czele? Wszak matka zadzwoniła do kurii, ale
    nie doczekała się żadnej reakcji. Gwałciciel odbył za to tournée po innych
    parafiach.

    > No i w jakim wieku byla ta zgwalcona ?

    Powiem Ci, kiedy wyjaśnisz, od ilu lat można gwałcić.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 280. Data: 2020-10-08 15:18:31
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> pisze:

> [...]
    > nie doczekała się żadnej reakcji. Gwałciciel odbył za to tournée po innych

    Oskarżasz matkę o nie zgłoszenie *GWAŁTU* na policje prokuraturę?
    Zignorowane jednego zgłoszenia *telefonicznego* przez kurię wygląda źle
    ale w większości przypadków trudno z tego zrobić poważny karny zarzut
    świecki z obroną po linii "przecież telefon to mógł być 'żart'".

    > Powiem Ci, kiedy wyjaśnisz, od ilu lat można gwałcić.

    Nie wiesz czy nie chcesz wiedzieć że zależnie od wieku ofiary dodatkowe
    części Kodeksu Karnego mogą wchodzić w grę?

    W senie Kodeksu Karnego RP3 _pedofilia_ to do lat 15 ofiary. Może to
    nie najlepszy wybór ale wystarczająco dobry by go nie zmieniać co trochę.

    --
    A. Filip