  • 261. Data: 2020-10-08 12:58:01
    Temat: Re: RP3 100 lat za Nigerią ;-)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "A. Filip" napisał w wiadomości grup
    Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> pisze:

    >Czy ty radośnie zakładasz że w grupie nauczycieli (szkół
    >podstawowych)
    >pedofilii jest "nie więcej niż przeciętna"? Ja bym się bardzo
    >zdziwił
    >gdyby tam nie było "nadreprezentacji". Muchy ciągnie do miodu,
    >nieprawdaż?

    Teoretycznie tak powinno byc, ale ... czy jest ?
    Moze nie tak latwo zostac nauczycielem, a moze ... kiedy taki pedofil
    zdaje sobie sprawe, ze lubi male dzieci, wiec fajnie byloby byc
    nauczycielem, wiec trzeba zac mature, zapisac sie na studia ... a za
    dwa lata bedzie za pozno ...
    A mowimy tak mniej wiecej o 18-20 letniej osobie ...

    >Wiec ta kwestia sprowadza się do: czy wśród księży pedofilii jest
    >"trochę" więcej od równomiernego statystycznego rozrzutu czy tam ma
    >być inny/większy rząd wielkości?

    A tu troche inaczej, bo normalny czlowiek ksiedzem nie zostaje.
    Normalny = nie odbiegajacy za duzo od sredniej spoleczenstwa.

    A przecietny mezczyzna to lubi kobiety p***, a nie w celibat sie bawic
    :-)

    > [...]

    >Czy Polański po ucieczce z USA do Francji został odsunięty od pracy z
    >nieletnimi aktorkami? Czy *Francja* jest winna tego o co oskarżają
    >Polańskiego po mediach kolejne osoby/kobiety?

    ale one juz chyba pelnoletnie byly ...

    >Czy "przemysł filmowy" jest winny że dał mu wiele szans kręcenia
    >kolejnych filmów?

    I czy jest winny temu, ze ladna kobieta duzo w nim zalatwi przez łozko
    ?

    J.

  • 262. Data: 2020-10-08 12:58:31
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 7 Oct 2020 20:50:38 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Ale pytamy, z jakiego powodu miałby je prowadzić w ogóle.

    A kiedy napisałem, że KK ma się czymś takim zajmować?

    Gdyby mnie przytrafiła się taka historia, od razu poszedłbym na policję,
    która pewnie i tak nie przyjęłaby zgłoszenia, bo instytucje
    wewnątrzkościelne tylko latami symulują pracę, aż sprawa się przedawni, a
    wtedy ze świeckim wymiarem sprawiedliwości jest spokój.

    > Wskaż, czemu i w oparciu o jakie przepisy Kościół powinien w takiej
    > sprawie prowadzić?

    Dlaczego ja? Kiedy do tego nawoływałem?

    > Jedyne, do czego jest zobowiązany na mocy prawa
    > świeckiego, to zadenuncjować podejrzanego, o ile dysponuje wiarygodnymi
    > informacjami o popełnieniu przez niego przestępstwa.

    Co zazwyczaj jest ponad siły zamiataczy pod dywan, dla niepoznaki zwanych
    członkami kościelnych komisji do spraw pedofilii. Mniemam, że informacje są
    zazwyczaj niewiarygodne.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 263. Data: 2020-10-08 13:06:45
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 7 Oct 2020 20:54:54 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Czyli przenoszenie niespecjalnie utrudniło postępowanie. A, i
    > denuncjacji dokonał duchowny, gdy się dowiedział o podejrzeniu
    > przestępstwa. Czego jeszcze oczekujesz?

    Od nich niczego. Przede wszystkim nie spodziewam się przyzwoitego
    zachowania i cienia empatii dla ofiar. O czymś takim jak moralność nie
    warto nawet wspominać.
    Arcykapłani pokroju Głódzia zawsze będę chronić przestępców w sutannach, bo
    solidarność wewnątrzplemienna jest priorytetem w tego typu organizacjach.

    Nawet nie pytam, czemu denuncjacji nie dokonują biskupi, do których
    zwracają się pokrzywdzeni, tylko w końcu trafia się jakiś szeregowy ksiądz
    albo zakonnik, na którego bracia w wierze patrzą potem z niechęcią.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Różańca"
    Matka Boża do s. Łucji

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 264. Data: 2020-10-08 13:14:37
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 7 Oct 2020 21:00:14 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > W Średniowieczu małżeństwa w wieku 12~13 lat w Polsce nie były jakimś
    > wyjątkiem. Przypominam, że nieskonsumowane małżeństwo nie jest dokonane.

    W istocie, w Polsce "wiek sprawny" dziewczynki osiągały po ukończeniu 12
    lat, a chłopcy 15.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Wiek_sprawny

    Przypominam, że w tamtym czasie niewolnictwo, pańszczyzna i łamanie kołem
    były normą.

  • 265. Data: 2020-10-08 13:15:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2020-10-06, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    >1. powiadomić stosowne organa (prokuratura, policja)

    A czy nie wystarczy "jesli poczula sie pani zgwalcona, to prosze
    zawiadomic policje" ? :-)

    >2. oddelegować do czasu wyjąsnienia w miejsce gdzie nie mają
    >styczności

    A na jak dlugo ? Bo prokurator to moze i 10 lat wyjasniac.
    Szczegolnie, jesli mu zglaszajacy ksiadz nie poda szczegolow, "bo mam
    zgloszenia od dwoch osob, ze ksiadz sie zle zachowuje na lekcjach
    religii".

    >z wiernymi. Wysyłanie ich na inną parafię, gdzie nadal funkcjonują
    >jak
    >wcześniej to ne jest takie miejsce.

    W przypadku doroslych - czemu nie ?

    >Dodatkowo wypadałoby coś z robić z sytuacjami, gdzie gość jest
    >odsyłany
    >do nowej kolejnej parafi już któryś raz i jest to efekt kolejnych
    >skarg
    >tego samego typu.

    Pytanie czy nie robia tak.
    Tylko troche trwa, zanim sie na nowym miejscu rozbryka, zanim ktos sie
    zorientuje, zanim przelozonego powiadomi ... no chyba, zeby tak
    proboszcza miejscowego ostrzec, zeby uwazal.
    A jak to proboszcza przenoszą ?

    A tu jeszcze internet dziala w dwie strony - raz ze nowi wierni moga
    poszukac czegos o nowym wikarym, dwa - ze starzy wierni moga odszukac
    gdzie go przeniesli, i donosy slac - niekoniecznie prawdziwe ...

    J.

  • 266. Data: 2020-10-08 13:25:54
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 07 Oct 2020 21:54:15 +0200, WAM napisał(a):

    > A jak płot wokół kościoła trzeba było malować to każda rodzina(dom)
    > miała wymalować 1 przęsło. Nas (dzieci) wysłały rodziny a kościelny
    > zapisywał w zeszycie która rodzina ma przęsło "zaliczone". Jako gość
    > na tej wsi malowałem chyba za babcię. :)

    To chyba wdzięczne nawiązanie do wielowiekowej tradycji.
    Za czasów pańszczyzny chłop nie musiał odpracowywać jej sam, mogli za niego
    pracować synowie, a w bogatszych domach wysyłano również parobków.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 267. Data: 2020-10-08 13:26:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2020-10-06, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    >Mówimy raczej o sytuacji gdzie jest tych pedofili w danej grupie, tu
    >księżowskiej, więcej niż ta przeciętna.

    A jest ich wiecej ?

    >Jak wykryjecie pedofila u siebie w policji to go zapewne traktujecie
    >jak
    >pedofila, niechybnie spotyka go też społeczne wykluczenie,

    Zapewne jak wpadnie wyraznie.
    Bo jak zarzuty sa jakies takie niewyrazne ... to profilaktycznie
    przeniosą ?

    Tylko ze policja ma malo z dziecmi do czynienia, wiec pedofilem
    policjant bedzie prywatnie.
    Choc jakies tam izby dziecka maja ..

    >a już na
    >pewno nie wyprawiacie cyrków aby go de facto chronić czy ukryć, tylko
    >staracie się nie mieć z nim nic wspolnego. Natomiast to co wyprawia
    >kk
    >bardziej przypomina wasze w ostatnich latach działania w okół
    >wszelakiej
    >maści kulsonów.

    P.S.
    https://www.newsweek.pl/swiat/pedofiia-w-wielkiej-br
    ytanii-skandal-pedofilski-newsweekpl/j4r2r31

    J.

  • 268. Data: 2020-10-08 13:35:14
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 8 Oct 2020 13:26:33 +0200, J.F. napisał(a):

    > A jest ich wiecej ?

    Na to wychodzi:

    "We wrześniu światło dzienne ujrzał kolejny raport, który ujawniał "masowe
    molestowanie seksualne pod dachem Kościoła". Tym razem w Niemczech. W
    dokumencie, którego przygotowanie zleciła cztery lata wcześniej Konferencja
    Episkopatu Niemiec, wskazano, że między 1946 a 2014 rokiem około 3,7
    tysiąca nieletnich padło ofiarą molestowania przez prawie 1,7 tysiąca
    duchownych. Oznacza to, że przestępcami seksualnymi było 4,4 procent
    wszystkich niemieckich księży we wspomnianym okresie. Większość ofiar to
    chłopcy, ponad połowa z nich miała mniej niż 13 lat. W co szóstym przypadku
    doszło do "różnych form gwałtu". Według ekspertów był to jednak zaledwie
    "wierzchołek góry lodowej", a rzeczywista liczba ofiar jest prawdopodobnie
    znacznie większa."

    https://tvn24.pl/magazyn-tvn24/niewygodna-prawda-pod
    -dachem-kosciola,191,3351

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 269. Data: 2020-10-08 13:46:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    W dniu 07.10.2020 o 15:55, J.F. pisze:
> [...]
    >>> podstawie
    >>> wieku. Teraz pytanie, jak do tego podejść. Owo 15 lat jest taką
    >>> granicą

    >Oczywiście, że powinni się dostosować do polskiego prawa. Ale czy
    >taki
    >Watykan musi się dostosować do wszystkich praw we wszystkich krajach?

    Watykan ma swoje prawo ... chyba zreszta kanoniczne ...

    >Ja sądzę, że są przemyślane.

    Jak mocno podpadl, to zeslanie na jakąs odlegla misje wydaje mi sie
    bardzo zasadne.

    Ale ... jak sie okaze, ze tam nie ma pojecia pedofilii ... no to super
    :-)

    Ale czy tak dobieraja kraje, czy wysylaja tam gdzie maja "dojscia" a
    im dalej tym lepiej ?

    >W Średniowieczu małżeństwa w wieku 12~13 lat w Polsce nie były jakimś
    >wyjątkiem.

    ale to ma swiadczyc o dojrzalosci psychicznej ?

    >Przypominam, że nieskonsumowane małżeństwo nie jest dokonane.

    Ale czy oznacza to, ze byly konsumowane od razu ?

    Jadwiga poslubila Jagielle w 1386, w wieku ok 12 lat.
    Zmarla po porodzie w 1399r. 13 lat czekali na dziecko ?

    Choc majac taka fajna mloda zone ... moze i Jagiello pedofilem zostal
    :-)

    J.

  • 270. Data: 2020-10-08 13:55:49
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 8 Oct 2020 13:35:14 +0200, Olin napisał(a):

    > Na to wychodzi:

    Trochę lepiej pogooglałem i w Australii odsetek wynosi 7-15% duchownych,
    ale na pewno nie są tak pobożni i moralni jak nasi:

    <<Raporty komisji, które w wielu krajach na Zachodzie badały szczegółowo
    problem pedofilii w Kościele, wskazują, że dotyczy to nie kilku promili, a
    kilku procent ogółu duchowieństwa w danym kraju:

    w Niemczech prace nad raportem trwały trzy lata. Niemiecki episkopat zlecił
    przygotowanie raportu naukowcom z czterech świeckich ośrodków badawczych,
    specjalizujących się w psychiatrii, kryminologii i gerontologii. Raport
    ujawnił, że latach 1946-2014 co najmniej 1670 duchownych wykorzystywało
    seksualnie 3677 dzieci i nastolatków. To daje 4,4 proc. duchowieństwa;

    w Australii badania przeprowadzone przez komisję ds. nadużyć seksualnych
    wobec dzieci pokazują, że popełnienie takich czynów w latach 1950-2010
    zarzucono 7 proc. księży. W niektórych australijskich parafiach
    podejrzanych było aż 15 proc. księży;

    według holenderskiego raportu z lat 1945-2010 dziesiątki tysięcy dzieci
    doświadczyło agresji seksualnej ze strony katolickich duchownych, z czego
    10 do 20 tysięcy dzieci w latach 1945-1981;

    w stanie Pensylwania w USA diecezje zgodziły się przekazać swoje akta
    prokuratorom, co pozwoliło na przygotowanie raportu wielkiej ławy
    przysięgłych. Raport wykazał, że winnych ma być ponad 300 duchownych w
    zaledwie ośmiu diecezjach;

    z raportu, który w 2004 roku John Jay College przygotował w USA na
    zamówienie biskupów, wynikało, że w latach 1950-2002 oskarżeni o
    molestowanie małoletnich stanowili 4 proc. kleru w Stanach;

    w końcu sam papież Franciszek w 2012 roku powiedział publicznie, że
    ,,zjawisko pedofilii dotyczy 2 proc. duchownych".>>

    https://oko.press/jedraszewski-pedofilia-w-kosciele/

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek