  • 61. Data: 2018-09-26 11:45:22
    Temat: Re: RODO po raz kolejny
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:pofhni$cj5$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 2018-09-26 o 10:51, Kviat pisze:

    >Brak orzeczeń oznacza, że takich spraw przed sądem nie było - to
    >chciałeś napisać?

    Albo, ze nikt nie kwestionowal takiego podpisu.

    Osob bez obu rak jest u nas niewiele, a spraw sadowych moglo byc w
    okolicach zera.

    Jakis sluzbista na poczcie, w ZUS ? Watpie, oni to maja na codzien :-)

    Bank teraz mininum formalnosci wymaga, notariusz pewnie nie wnika,
    skoro widzi osobe.

    Ale z przypadkow codziennych - reke zlamiesz, a szpital na dzien dobry
    wymaga podpisania oswiadczenia.

    Tyle, ze nie musi sprawdzac zgodnosci podpisu drugą reka zlozonego :-)

    J.

  • 62. Data: 2018-09-26 12:15:24
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-09-26, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Ale z przypadkow codziennych - reke zlamiesz, a szpital na dzien dobry
    > wymaga podpisania oswiadczenia.
    >
    > Tyle, ze nie musi sprawdzac zgodnosci podpisu drugą reka zlozonego :-)

    Swoją drogą funcjonuje w polskim prawie instytucja podpisu za kogoś,
    przyjmując, że nie ma pełnomocnictwa?

    Nie w sensie, że Alojzy Marchewka, a że Henryk Prypeć za Alojzego
    marchewkę za jego wyraźną zgodą/poleceniem w ewentualnej obecności
    świadków (też podpisanych).

    --
    Marcin

  • 63. Data: 2018-09-26 12:18:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    >
    > Nie w sensie, że Alojzy Marchewka, a że Henryk Prypeć za Alojzego
    > marchewkę za jego wyraźną zgodą/poleceniem w ewentualnej obecności

    Czyli z pełnomocnictwem, a nie bez.
    Przy czym to zadziała tylko w przypadku jeśli podpis będzie złożony pod
    oświadczeniem woli, które mogłoby także być złożone ustnie (jeśli
    wymagana jest forma pisemna, albo notarialna, to pełnomocnictwo też
    powinno być w tej formie).

    --
    Liwiusz

  • 64. Data: 2018-09-26 12:54:51
    Od: Kviat

    W dniu 2018-09-26 o 10:58, Liwiusz pisze:

    > Brak orzeczeń oznacza, że takich spraw przed sądem nie było - to
    > chciałeś napisać?

    Ale jakich spaw? Z udziałem ludzi bez rąk, czy o gównoburzę z podpisem
    takiego człowieka?
    Powinieneś większą wagę przykładać do precyzji wypowiedzi, bo trzeba
    marnować czas na domyślanie się o co chodzi.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 65. Data: 2018-09-26 13:00:31
    Od: Kviat

    W dniu 2018-09-26 o 12:18, Liwiusz pisze:

> [...]
    > oświadczeniem woli, które mogłoby także być złożone ustnie (jeśli
    > wymagana jest forma pisemna, albo notarialna, to pełnomocnictwo też

    Więc znasz kogoś, kto złamał rękę i zamiast zwyczajnie podpisać się
    drugą, to biega do notariusza, pisze pełnomocnictwa, albo chodzi z
    kumplem, któremu za każdym razem daje przy świadkach ustne
    pełnomocnictwo do podpisania za niego.
    Fajnie.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 66. Data: 2018-09-26 13:57:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-09-26 o 12:54, Kviat pisze:

> [...]
    > Powinieneś większą wagę przykładać do precyzji wypowiedzi, bo trzeba
    > marnować czas na domyślanie się o co chodzi.

    Gdyby była gównoburza, to byłoby orzeczenie. Wysil się i zrozum
    otaczający świat, zamiast domagać się specjalnego traktowania.

    --
    Liwiusz

  • 67. Data: 2018-09-26 14:02:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-09-26 o 13:00, Kviat pisze:

> [...]
    > drugą, to biega do notariusza, pisze pełnomocnictwa, albo chodzi z
    > kumplem, któremu za każdym razem daje przy świadkach ustne

    Podpis drugą ręką nadal pochodzi z ręki.

    Raczej pytanie jest, czy znasz kogoś, kto mając złamane obie ręce,
    podpisuje się nogą, i jest "fajnie", to znaczy w razie wyparcia się
    podpisu 1. istnieją środki dowodowe opierające się na złożonym podpisie,
    że podpis należał do nogującego się, 2. podpis taki w ogóle będzie
    uznany za własnoręczny i skutkujący oświadczeniem woli.

    --
    Liwiusz

  • 68. Data: 2018-09-26 14:11:22
    Od: Kviat

    W dniu 2018-09-26 o 13:57, Liwiusz pisze:

    > Gdyby była gównoburza, to byłoby orzeczenie.

    Więc sam sobie udzieliłeś odpowiedzi.
    Brawo.

    > Wysil się i zrozum
    > otaczający świat, zamiast domagać się specjalnego traktowania.

    Czasem mimo wysiłku nie da się zrozumieć niektórych ludzi.
    Są rasistami, faszystami, nacjonalistami, łamią Konstytucję, albo nie
    potrafią wyrazić się o co im chodzi w sposób zrozumiały. W takich
    wypadkach pomaga tylko nadludzki wysiłek, a ja jestem tylko człowiekiem.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 69. Data: 2018-09-26 14:26:01
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-09-26 o 14:11, Kviat pisze:

    > Więc sam sobie udzieliłeś odpowiedzi.
    > Brawo.

    Tak, odpowiedzią jest, że takich spraw nie było. Więc bezpodstawną jest
    twoja wiara, że sądy sobie z tym jakoś radzą, bo się tym nie zajmują.

    > łamią Konstytucję

    A, to już wiem skąd u ciebie ten beton umysłowy, trzeba było od razu
    napisać, żeś kodziarz, to bym się nie wysilał z jałową dyskusją.

    --
    Liwiusz

  • 70. Data: 2018-09-26 14:30:25
    Od: Kviat

    W dniu 2018-09-26 o 14:02, Liwiusz pisze:

    > Podpis drugą ręką nadal pochodzi z ręki.

    I zapewne ten podpis jest podobny na tyle, że na pierwszy rzut oka
    widać, że to ten sam człowiek.

    > Raczej pytanie jest, czy znasz kogoś, kto mając złamane obie ręce,
    > podpisuje się nogą, i jest "fajnie",

    Nie jest fajnie, bo nadal ma ręce, tyle że złamane.
    Kości w rękach dość szybko się zrastają, więc trochę szkoda czasu na
    naukę trzymania długopisu stopą, a utracone ręce raczej nie odrastają.
    Masz jeszcze jakieś inne głupie pytania?

    Pozdrawiam
    Piotr