  • 21. Data: 2009-01-10 13:08:39
    Temat: Re: REGON - jak sprawdzic
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 10 Jan 2009, Le5zek wrote:

    > Innymi słowy, za upublicznienie w internecie szczatkowej nawet bazy NIP mozna
    > pójść siedzieć.

    Tak i nie.
    Odnoszę wrażenie, że nieco przekręciłeś opis, tak że może
    być źle zrozumiany - może powinienem powiedzieć: "możesz
    sugerować błędne wnioski".
    Bo nieprawdą jest, że nie wolno upubliczniać bazy, która zawiera NIPy
    (a czym innym, jak nie "szczątkową bazą NIP" będzie taka baza?)
    Toć allegro byłoby do zamkniecia od zaraz ;)

    Nie można upubliczniać bazy, która została "wyciągnięta" z bazy
    NIP a właściciel (bazy) nie umie wyjaśnić skąd te NIPy wziął :P

    Per analogiam, popatrz na to tak: dane osobowe są chronione.
    Ale dane przedsiębiorców nie.
    Nie można więc mieć pretensji do posiadaczy baz przedsiębiorców,
    że "publikują dane osobowe".
    Mimo, że owe bazy (lub ich części) jak najbardziej MOGĄ być
    "bazami danych osobowych".

    > Lista podmiotów upoważnionych do dostępu do do bazy NIP jest enumeratywna

    Ale tu jest inna sprawa: to są podmioty uprawnione do *żądania*
    dostępu do *pierwotnej* bazy danych.

    Nie powstaje w ten sposób "zakaz zbierania NIPów" (z innych źródeł).

    pzdr, Gotfryd

  • 22. Data: 2009-01-10 13:14:43
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 10-01-2009 o 12:43:39 Le5zek <l...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Art. 15 pkt 1.
    > Dane zawarte w dokumentacji, o której mowa w art. 13 ust. 1*, są objęte
    > tajemnicą skarbową.

    Twoje dochody też, ale przecież jak je tu podasz, a ja powtórzę,
    to nikt mi nic nie może zarzucić.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 23. Data: 2009-01-10 14:01:59
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Tomek wrote:

    > Dobrze się maskujesz, EDG/WUS we Wrocku są dzisiaj nieczynne, więc
    > nie mam jak zacząć.

    Zaraz, zaraz miało być 10 minut w necie, nieprawdaż?
    Moje imię i nazwisko znajdziesz
    w necie w 2 min - nie jest zamaskowane - i to pewnie znalazłeś.
    To masz już wszystko, żeby znaleźć NIP.
    Nie jest chyba łatwo, choć podmioty teoretycznie powinny na swoich www
    podawać
    sporo danych (bez problemu znajdziesz NIP firm, które publikują te dane same
    albo mają obowiązek publikować)
    Nie mam strony, na której bym to podał, więc wg mnie nie masz szans
    na znalezienie tego NIPu w necie.

  • 24. Data: 2009-01-10 14:16:18
    Od: "gargamel" <s...@d...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał:
> [...]
    > że "publikują dane osobowe".
    > Mimo, że owe bazy (lub ich części) jak najbardziej MOGĄ być

    a ciekawe jak się wyłgasz z "publikowania danych osobowych" które w
    przeszłosci były jawnymi danymi przedsiębiorcy a obecnie juz nimi nie są?
    (ktoś sobie założył dziuałąlność i ją zamknął)
    można za to iść siedzieć?:O)

  • 25. Data: 2009-01-10 14:20:26
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 10-01-2009 o 15:01:59 cef <c...@i...pl> napisał(a):

    > Zaraz, zaraz miało być 10 minut w necie, nieprawdaż?

    Mi chodziło o skompletowanie kilku *przypadkowych* firm z NIPami,
    do powystawiania pustych faktur.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 26. Data: 2009-01-10 14:40:55
    Od: "gargamel" <s...@d...pl>

> [...]
    > że "publikują dane osobowe".
    > Mimo, że owe bazy (lub ich części) jak najbardziej MOGĄ być

    acha no i jeszcze jak byś zapodał jakie chronione dane osobowe stają się
    jawnymi danymi przedsiębiorcy?
    posiadany majątek, preferencje seksualne iu kulinarne, telefon do
    kochanki?:O)

    p.s. od tych przekrętów z kupczeniem danymi osobowymi to można by niezłe
    procesy robić i spore odszkodowania wyciągać, ale niestety takich mamy
    prawnikuf że im się robić nie chce, chcieli by tylko po 300zł za nic
    dostawać i wszystko mieć w dupie (wypisz wymaluj głupia gęba ćfokalskiego:O)

  • 27. Data: 2009-01-10 15:24:52
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 10 styczeń 2009 12:53
    (autor Tomek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <op.unjhzn1ol60ql1@unk>):

    > No nie, ale jak chcesz istniejące to 10 min na necie i masz

    Tak? To pokaż pierwszych 500.

    --
    Tristan

    Kupię konto typu DIRECTOR na YouTube w wersji sprzed googla.

  • 28. Data: 2009-01-10 15:26:23
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 10 styczeń 2009 15:20
    (autor Tomek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <op.unjoscxhl60ql1@unk>):

    > Mi chodziło o skompletowanie kilku *przypadkowych* firm z NIPami,
    > do powystawiania pustych faktur.

    jak wystarcza ci kilku, to nie o to chodzi. Kilku to ja mam w bazie
    kontrahentów moich, nie muszę w Sieci szukać. Chodzi o masówkę.

  • 29. Data: 2009-01-10 15:54:32
    Od: "Le5zek" <l...@p...onet.pl>

    > Bo nieprawdą jest, że nie wolno upubliczniać bazy, która zawiera NIPy
    > (a czym innym, jak nie "szczątkową bazą NIP" będzie taka baza?)

    Nie, to nie jest baza danych NIP utworzona w Poltaxie. Ale twórca takiej
    samorodnej bazy danych musialby sie gesto tłumaczyc skąd posiadł dane.

    > Toć allegro byłoby do zamkniecia od zaraz ;)

    Allegro wymaga podawania NIP wystawiajacych aukcje? Nie zauwazylem.
    Jesli ktoś DOBROWOLNIE podaje swój NIP w opisie aukcji - to jego sprawa. Ale
    allegro nie jest baza NIP w sensie rozumienia ustawy.

    > Ale tu jest inna sprawa: to są podmioty uprawnione do *żądania*
    > dostępu do *pierwotnej* bazy danych.

    No to przeciez o tym mówie. Tylko okreslone podmioty i to w okreslonych
    okolicznosciach moga dysponowac danymi z Poltaxu.

    > Nie powstaje w ten sposób "zakaz zbierania NIPów" (z innych źródeł).

    Spróbuj zaryzykowac tworzenie takiej bazy, jesli cie kusi. Odradzam.

    --
    Le5zek Grelak
    'I thought I was someone else, someone good.'

  • 30. Data: 2009-01-11 07:18:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tristan pisze:
> [...]
    >
    > jak wystarcza ci kilku, to nie o to chodzi. Kilku to ja mam w bazie
    > kontrahentów moich, nie muszę w Sieci szukać. Chodzi o masówkę.

    Wcale nie chodzi o masówkę, chodziło o możliwość wyszukania w
    ogólnodostępnych bazach danych firmy, łącznie z NIPem, w celu
    wystawienia fałszywej faktury. Ktoś powiedział, że tak się nie da, bo
    niepodobna jest wygenerować prawdziwy NIP i o to dalsza dyskusja poszła.

    --
    Liwiusz