  • 231. Data: 2023-05-22 21:43:42
    Temat: Re: RCB alert [Numerek na balonik przekraczający granice]
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.05.2023 o 01:21, Marcin Debowski pisze:

    > Po pierwsze, jak to są własnie takie podrygi okazjonalnych oszustów
    > to trochę czasu upłynie zanim się wieść rozniesie. Po forach to będą
    > wklejać przy bardziej masowej akcji.

    No tak to nie działa. To jest generalnie rozkład prawdopodobieństwa.
    Powiedzmy 10% ludzi wkurzonych pisze na FaceBook. Więc statystycznie to
    kwestia, kto pierwszy napisze. Potem już nie ma znaczenia.

    > Po drugie, to w niczym przeciez nie przeszkadza, że po raz piaty sie
    > nikt nie da nabrać. Tzn. spodziewam się, że wam to przeszkadza, bo
    > ogranicza to możliwości operacyjne, ale dla samego faktu, czy coś
    > śmierdzi czy nie to jest MZ bez większego znaczenia.

    Wiesz, taka osoba, co to oszuka jedną osobę, to nie jest problemem
    taktycznym.

    > Zresztą, ktoś wystawia na sprzedaż ajfona za 1/3 ceny. Podaje nr
    > konta. Ile osob z tych co się skuszą a dostaną nr konta do wpłaty
    > sprawdzi czy ten nr jest gdzieś na forach? Obstawiam, że blisko 0.

    Może to kwestia zboczenia zawodowego, ale jak mam zapłacić więcej, niż
    kilkadziesiąt złotych, to już nie problem zapytanie do Google "złożyć".

    > Ilu z tego ułamka co będą weryfikować powiadomi operatora platformy,
    > że to pewnie oszustwo? Może z 10-20%. Więc nawet przy "spalonym" nr
    > konta i tak się rzecz MZ będzie kręcić. Problem w połączeniu tych
    > kilku odrebnych zdarzeń w jedno.

    Nie, tak, to żaden, albo prawie żaden. Ale operator platformy zacznie
    dostawać wnioski o zwrot z ubezpieczenia, albo zapytania z Policji. W
    odpowiedzi podają, kto się jeszcze pytał i to daje się dość szybko
    połączyć, nawet jak ludzie biegną do wielu jednostek.

    > A wiadomo jak? Pewnie nie ma żadnej standaryzacji, czyli niektórzy
    > reagują od 20 przypadków inni od 5?

    Wiadomo, ale nie mogę napisać :-)

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 232. Data: 2023-05-22 21:46:14
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.05.2023 o 00:50, Kviat pisze:

    > Przecież pisałeś, że nic z tym nie robisz, wkładasz do szuflady i
    > czekasz na termin umorzenia...
    >
    > A teraz się okazuje, że coś robisz?

    Ale to się przed przyjęciem zawiadomienia sprawdza na szybko. I albo
    widać, ze coś z tego wychodzi i się przyjmuje zawiadomienie, albo widać,
    ze to lipa i wówczas przyjmuje się tylko, jak ktoś się upiera, "bo ma
    takie prawo".

    > I tak bez żadnego trybu, bez wszczęcia postępowania, prześwietlasz sobie
    > jakiegoś obywatela? Wolno tak?

    A jak sądzisz?

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 233. Data: 2023-05-22 21:48:18
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.05.2023 o 18:57, J.F pisze:

    > Na morfine, na inne leki psychotropowe, moze na modny teraz olej z
    > konopii.
    > Bo żeby ktos dostawał heroine, kokaine, itp, to chyba nie słyszałem.

    Rzuć okiem na wykaz leków refundowanych. Co się będziemy "przepychać".

    > Amfetamina ... o, jest lekiem?

    Rzuć w wolnej chwili okiem na skład GRIPEX-u, ale tego, co aptekach
    sprzedają, a nie tego co w spożywczaku :-)

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 234. Data: 2023-05-22 21:50:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > widać, ze coś z tego wychodzi i się przyjmuje zawiadomienie, albo widać,
    > ze to lipa i wówczas przyjmuje się tylko, jak ktoś się upiera, "bo ma

    O - nagle soe okazuje, że robert robi postępowanie bez postępowania. A
    wcześniej jęczał że bez numerka i postawionych zarzutów to "papieru z
    magazynku pobrać nie może";)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 235. Data: 2023-05-22 21:58:12
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.05.2023 o 19:53, J.F pisze:

    > No to skąd o tym wiesz? Albo kogo tak sprawdasz? Bo jak ja nie
    > dostałem paczki, i przychodzę sie poskarżyć na Policję, to chyba juz
    > jest zawiadomienie?

    Nie. Zawiadomienie, to czynność procesowa.

    > sporo sprzedawców na Allegro działa tak, ze jak dzis dostaną
    > zamówienie, to jutro lub dzis kupują w hurtowni i wysyłają.
    > Ale ale ... a jak zamierzasz sprawdzic, czy te rzeczy nie istnieją?

    Nie istnieją, a nie że ich nie ma sprzedawca. Czasem sprzedają -
    przykładowo - takie typy telefonów, co ich ne ma. Po to, by móc wpisać
    wysokie parametry i nie dało się tego sprawdzić. Poszukaj sobie pendriv
    2 TB przykładowo.

    > No własnie ... a jaka to jest właściwa cena?
    > Np karty 256GB
    > https://allegro.pl/kategoria/karty-pamieci-257818?st
    ring=256GB&order=p

    ceny od 35zl wsrod promowanych do 259.
    > o od 16.99 wsród niepropromowanych.

    Ale one mają różne parametry.

    > To do jakiej ceny jest "jednoznacznie" ?

    Policz rozkład prawdopodobieństwa :-)

    > A jeszcze to allegro ma jakis problem z szukaniem, i znajduje
    > głupoty. to moze tak
    > https://allegro.pl/kategoria/karty-pamieci-257818?st
    ring=256GB&order=p&pojemnosc-karty-od=256&pojemnosc-
    karty-do=256

    > P.S. Jakbym miał cos zgadywać, to
    > https://allegro.pl/oferta/karta-pamieci-micro-sd-256
    gb-adapter-class-10-13448911547
    > ten wygląd mi sie kojarzy z oszustwami w dawniejszych latach.
    > Tzn karty przysyłali, tylko one miały np cwierc pojemnosci tak
    > naprawdę.

    Ja czasem celowo takie kupuję, bo mi się przydają :-)

    > No i tak w opiniach 5 negatywnych, 6 pozytywnych. Co ciekawe -
    > sprzedawca nie dostał żadnego negatywa ostatnio za karty ..

    > A tak dokładniej?

    :-)

    > I tak na pierwszy rzut oka ocenisz?

    Nie, przeważnie trzeba wklepać w system i sprawdzić, czy istnieje.

    > Ale ale ... po co ma wysyłać? Nie wyśle, to nie będziesz miał dowodów
    > :-)

    Ale wysyłając lipne dłużej pokrzywdzonego przetrzyma, zanim zacznie się
    robić ruch na forach.

    > A poważniej?

    Jest kilka zasad, i jak ktoś o nich nie wie, to widać po potwierdzeniu
    przelewu. Dawniej, to sprawdzało się kształt pieczątki przykładowo.

    > I co niby sprzedawca miałby płacić? To chyba nabywca tak moze
    > wysyłac?

    No pisałem już ogólnie. Nie chce mi się wymyślać jakiegoś scenariusza "z
    sufitu". Choć bywało, że wysyłali fałszywe potwierdzenie przelewu
    zwrotu, by przeciągnąć pokrzywdzonego.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 236. Data: 2023-05-22 21:58:51
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.05.2023 o 20:00, J.F pisze:
    > Bo wiesz ... jeśli nic nie wpiszesz w te policyjne bazy danych,
    > to nadal nie będziecie mieć "nic na sprzedającego".
    I to jest jedno ze słabych ogniw.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 237. Data: 2023-05-22 22:05:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.05.2023 o 20:00, J.F pisze:

    > Bo wiesz ... jeśli nic nie wpiszesz w te policyjne bazy danych,
    > to nadal nie będziecie mieć "nic na sprzedającego".

    To taki policyjny samograj do odmawiana wszczęcia postępowania.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 238. Data: 2023-05-22 22:54:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 22 May 2023 21:58:12 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Nie. Zawiadomienie, to czynność procesowa.

    To co ja robię?

    Wiem - daję się zbyć, żeby wam statystyk nie popsuć ...

> [...]
    > przykładowo - takie typy telefonów, co ich ne ma. Po to, by móc wpisać
    > wysokie parametry i nie dało się tego sprawdzić. Poszukaj sobie pendriv

    Oj tam - to nie oszust, tylko uczciwy sprzedawca, który sam został
    oszukany :-)

    A to jakas stara wiedza z tymi 2TB?
    Bo tak patrze - to chyba nie oszustwo?
    https://www.x-kom.pl/p/351569-pendrive-pamiec-usb-ki
    ngston-2tb-datatraveler-ultimate-gt-300mb-s-usb-31.h
    tml

    towaru nie ma, ale 1TB wiekszy wybór.

    Ale faktycznie ...
    https://allegro.pl/oferta/pendrive-samsung-2tb-usb-3
    -0-2-tb-13613098944
    oszustwo? Bo samsung sie faktycznie nie chwali :-)

    https://allegro.pl/oferta/pendrive-lenovo-2tb-usb-3-
    1-flash-usb-c-otg-2tb-13659840943
    https://allegro.pl/oferta/pendrive-huawei-2tb-usb-3-
    1-flash-usb-c-otg-2tb-13659814012
    to juz po samej cenie?

    https://pl.aliexpress.com/item/1005005147243964.html
    A to juz poza Twoją jurysdykcją?

    Ale z tym, to mogę przychodzic w ciemno, nawet kupować nie muszę?
    https://allegro.pl/oferta/akumulator-bateria-ogniwo-
    18650-12000mah-3-7v-13175103525

    ring=256GB&order=p

    > ceny od 35zl wsrod promowanych do 259.
    >
    > Ale one mają różne parametry.

    Aż tak?

    Ja bym tam odwrotnie powiedział - te najdroższe, to dopiero oszustwo
    :-)

    P.S. Pamietasz tego sędziego, co kradl w Mediamarkcie pendrajwy?
    On tez jakies takie najdrozsze wybrał, a chyba wcale nie najlepsze.

    > Policz rozkład prawdopodobieństwa :-)

    Ale jaki kwantyl przyjąc potem za decyzyjny?

    gb-adapter-class-10-13448911547

    > Ja czasem celowo takie kupuję, bo mi się przydają :-)

    Wsadzasz w te policyjne kamery mundurowe?

    > :-)

    Czyzbys miał kopie całego internetu sprzed miesiąca?
    Na takiej karcie 2TB ...

    > Nie, przeważnie trzeba wklepać w system i sprawdzić, czy istnieje.

    > Ale wysyłając lipne dłużej pokrzywdzonego przetrzyma, zanim zacznie się
    > robić ruch na forach.

    O ile też nie jest taki mądry jak Ty, i nie wklepie w system.
    Ale przecież numer nie musi być fałszywy - nie znajdę jakiegos
    niefałszywego?

    > Jest kilka zasad, i jak ktoś o nich nie wie, to widać po potwierdzeniu
    > przelewu. Dawniej, to sprawdzało się kształt pieczątki przykładowo.

    A teraz pieczatki juz nie ma.
    A jak była to mogla byc prawdziwa, ze skanera.

    te współczesne pdf bankowe to podpisane elektronicznie chociaż?

    Owszem, to moze być.

    J.

  • 239. Data: 2023-05-22 22:54:34
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.05.2023 o 21:41, J.F pisze:
    > Ale wiekszosc u nich to "profesjonalni sprzedawcy", prywatnich niech
    > sp* na AllegroLokaniem i przy okazji czy nie wyplenili tego płacenia
    > na konto, na różne sposoby?

    Nie wiem.

    > Juz sobie nie przypominam, kiedy ostatnio przelewałem na konto
    > sprzedawcy. A m.in. to warunek zwrotu płatnosci.

    To w wypadku ALLEGRO, ale mamy więcej takich platform.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 240. Data: 2023-05-22 23:08:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 22 May 2023 21:48:18 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Rzuć okiem na wykaz leków refundowanych. Co się będziemy "przepychać".

    https://www.gov.pl/web/zdrowie/obwieszczenia-ministr
    a-zdrowia-lista-lekow-refundowanych

    kokainy ani heroiny nie widzę - na co zwrócić uwagę?

    > Rzuć w wolnej chwili okiem na skład GRIPEX-u, ale tego, co aptekach
    > sprzedają, a nie tego co w spożywczaku :-)

    A to są jakies różne?

    Pseudoefedryna czy dekstrometorfan?

    Ale tak czytam, że amfetamina jest lekiem na ADHD, otyłość i astmę ..
    a może była ... o, i pomaga w nauce ...

    Juz nie mówiąc o tym, że pilotom ją podawano, aby senni nie byli,
    a wy dzis zakazujecie samochod prowadzić po zażyciu :-)

    J.