  • 31. Data: 2005-01-18 11:49:00
    Temat: Re: Pytanko w sparwie starego oprogramowania ;) - poprawiam sie - przepraszam
    Od: Arek <a...@e...net>

    Massai rzecze:
    > Po prostu nikomu nie chce się po raz kolejny z tobą dyskutować.

    Nie wymyślaj sobie. Po prostu sprawdź sobie w archiwum, że już nawet
    najzjadliwsi oponenci przyznali, że nie jest to licencja.

    > Swoją drogą, nie przyszło ci do głowy, że określenie "ludziom w
    > pacynkach" jest pogardliwe? Że niezbyt grzecznie jest tak określać
    > ludzi do których kierujesz swoje wywody?

    Chyba się rozpłaczę z tego powodu.
    Idź i poskarż się pani przedszkolance.

    Arek

    --
    www.hipnoza.info

  • 32. Data: 2005-01-18 13:13:29
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Arek wrote:

    > Massai rzecze:

    > Chyba się rozpłaczę z tego powodu.
    > Idź i poskarż się pani przedszkolance.

    No i znowu.
    Ech. Co mnie podkusiło...
    EOT, plonk.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 33. Data: 2005-01-18 16:06:06
    Temat: Re: Pytanko w sparwie starego oprogramowania ;)
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Tristan Alder, pośpiesznie skrywając wychodzącą z butów słomę, napisał:

    > Bezsensowny to jesteś Ty. Używał UTFa, który nareszcie nie jest zakazany w
    > UseNecie i który jest przyszłością kodowania. Normy ISO jako kulawe są do
    > wycofania. Jakbyś nie wiedział, obecnie nowe systemy operacyjne i programy
    > pracują już w zasadzie na UTFie.

    Drogi ignorancie: jedną z idei usenetu jest maksymalna zgodność.
    Standard ISO działa bardzo ładnie (chyba, że jesteś na tyle
    niekompetentny, że sobie z nim nie radzisz) - jest znany, używany,
    obsługiwany przez największą liczbę platform.

    Jak masz chcicę na rewolucję, to sobie przekoduj system chociażby na
    swahili albo posprzątaj ulice w swojej okolicy. A Usenet zostaw w
    spokoju - niepotrzebne zmienianie standardów jest kompletnym idiotyzmem.

    PS: a tak w ogóle to przeczytaj sobie FAQ tej grupy i przestań pitolić
    głupoty.

  • 34. Data: 2005-01-18 19:47:43
    Od: as <a...@a...pl>

    Użytkownik as napisał:
    > Jak jest z uĹźywaniem starszego oprogramowania ktĂłrego nie moĹźna
    [...]
    Przeczytałem cały wątek cierpliwie i wiem tylko tyle że:
    - źle kodowałem
    - musze dowiedzieć sie o downgrad'zie - niestey nie ma tego w FAQ firm
    - że umowa licencyjna na AutoCad zabrania odsperzedaży - ale to chyba
    nie jest legalne bo załóżmy taka sytuacje: komornik zajmuje dobra
    upadłej firmy w tym programy legalne to nie ma prawa ich sprzedac ?? toż
    to paranoja jak np. majątek firmy stanowi ok. 10 kompów za po 3 000 zł
    sztuka i ok. 20 licencji na programzy za 300 000 zł ;)

    Mi chodziło o to po pierwsze:
    - jak to jest jak firma zaprzestaje sprzedazy pewnego produktu to czy
    obrót tym produktem na rynku wtórnym jest legalny czy nie ??
    po drugie:
    - jak firma produkująca program xxx upada i juz jej nie ma to czy
    program xxx ściągniety z sieci z odpowiednim kluczem (nie crackiem)
    Bo niestety legalnie go nie moge nabyć choć bym chciał.

  • 35. Data: 2005-01-18 21:08:04
    Od: Janusz <h...@p...com>

    Dnia Tue, 18 Jan 2005 17:06:06 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

> [...]
    > niekompetentny, że sobie z nim nie radzisz) - jest znany, używany,
    > obsługiwany przez największą liczbę platform.

    .....no do końca to Ty nie masz racji ISO to niezbyt dobry sposób
    kodowania/ możan powiedzieć ,że wręcz zły i ubogi bo w sumie to system
    8-bitowy - możliwe do napisania 256 znaków / i na grupach alt nigdy nie
    był uznawany jako jedyny prawidłowy.Ten system kodowania nie pozwala na
    napisanie wszystkiego co sobie ktoś zapragnie/mam na myśli oczywiście znaki
    a nie sens/.U mnie bez wzgledu na to w jakim systemie kodowania ktoś coś
    napisze zawsze wyświetla się prawidłowo z polskimi znakami.Jeszcze parę lat
    temu niektórzy "strażnicy przyzwoitości" na grupach chcieli bić po głowach
    tych co pisali literki polskie z "ogonkami" i twierdzili: "standartem
    usenetu jest brak ogonków".Więc Tristan Alder nie powinien być nazywany
    ignorantem ,bo ma rację .Dodam,że jeszcze do niedawna niektórzy
    administratorzy wycinali posty z kodowaniem UTF a teraz już przepuszczja co
    jest dowodem ,że ten sytem niedługo będzie przez wszytkich uznany za
    "normalny"
    a do Arka - przestańmy myśleć o źródłach i akceptacj - poprostu trzeba
    przejśc na nowy dobry system kodowania
    Co również mam zamiar zrobić - odbiór mam tak już ustawiony
    JanuszHr

  • 36. Data: 2005-01-19 04:21:04
    Od: "WL" <v...@o...pl>

    [CUT]

    No wiec IMO istnieje mozliwosc, chociaz nieuczciwa, ale przedstawie w celach
    pogladowych. O ile mi wiadomo, AutoCAD 11 powstal przed opublikowaniem ustawy o
    ochronie praw autorskich... Ktora to ustawa pozwala w ktoryms miejscu (nie chce
    mi sie szukac) uzytkowac oprogramowanie posiadane/uzywane przed jej wejsciem w
    zycie, bez konsekwencji. Tak wiec, mozna uchylic sie od zarzutow prokuratora,
    argumentujac, ze wersje ta pozyskalo sie w drodze legalnego piractwa za czasow
    sprzed ustawy. Natomiast nie wiem jak sie to ma do roszczen ze strony Autodesku?

    WL

  • 37. Data: 2005-01-19 05:15:44
    Od: Arek <a...@e...net>

    Janusz rzecze:
    [..]
    > a do Arka - przestańmy myśleć o źródłach i akceptacj - poprostu trzeba
    > przejśc na nowy dobry system kodowania
    > Co również mam zamiar zrobić - odbiór mam tak już ustawiony

    Bardzo chętnie bym na niego przeszedł bo tak jak i Ty uważam ISO
    za - delikatnie mówiąc - nieporozumienie.
    Ale przejście na to musi się stać jednak systemowo, inaczej równie
    dobrze ludzie mogliby pisać w cyrylicy :(

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.eteria.net - rozmawiaj za darmo

  • 38. Data: 2005-01-19 08:01:47
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to wtorek, 18 stycznia 2005 11:51, gdy Arek napisał(a) coś na
    pl.soc.prawo. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

    > Tristan Alder rzecze:
    >
    > A to mnie bardzo zaciekawiło.
    > Od kiedy UTF jest akceptowany?

    Standardem jest od dawna.

    > Jest jakieś źródło o tym mówiące?

    Fakt, że od pewnego czasu wyłączono boty kasujące UTF.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 39. Data: 2005-01-19 08:02:36
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to wtorek, 18 stycznia 2005 17:06, gdy Andrzej Lawa napisał(a) coś na
> [...]

    > niekompetentny, że sobie z nim nie radzisz) - jest znany, używany,
    > obsługiwany przez największą liczbę platform.

    Nie działa ładnie. Jest koślawy i nie obsługuje wszystkich znaków z języka
    polskiego.

  • 40. Data: 2005-01-19 08:08:03
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to środa, 19 stycznia 2005 06:15, gdy Arek napisał(a) coś na
> [...]

    > Ale przejście na to musi się stać jednak systemowo, inaczej równie
    > dobrze ludzie mogliby pisać w cyrylicy :(

    Ale już nie żyjemy w czasach systemowych. Obecnie 99% czytników radzi sobie
    z UTFem w sposób przezroczysty. Na stronach WWW UTF to już normalka. Nie ma
    powodu, żeby w korespondencji elektronicznej nie znalazł swojego miejsca.

    Generalnie to najlepsze byłoby rozwiązanie stosowane przez niektóre
    programy: Analizują one treść listu i jeśli mieści się w kodowaniu
    mniejszym, to zadają mniejsze. A jeśli napisano coś, co się nie mieści, to
    rozszerzają zakres do UTF.

    Z racji wieku i stażu w Sieci pamiętam czasy walki o polskie znaki jako
    takie. Też wtedy osoby pokroju Andrzeja L. postulowały o nieużywanie
    polskich znaków. Dzisiaj już raczej nikt o tym nie mówi, bo programy
    poprawnie obsługują polskie znaki. Andrzej się rzuca, bo ma źle
    skonfigurowany czytnik. Tak! Źle skonfigurowany, skoro nie widzi znaków w
    UTFie jako poprawnych. Wystarczy że przełączy go na opcję ,,Rozpoznaj
    automatycznie'' i kodowanie zostanie dobrane wg nagłówków MIME nadawcy.

    W połowie lat 90 było tak samo! Ludziom nie chciało się właściwie ustawiać
    programów, więc próbowali forsować pisalnie bez polskich znaków. Teraz
    niektórzy forsują ubogi zestaw ISO, który skazany jest na wymarcie, z tego
    samego powodu.