  • 41. Data: 2005-01-19 08:16:55
    Temat: Re: Pytanko w sparwie starego oprogramowania ;)
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to wtorek, 18 stycznia 2005 20:47, gdy as napisał(a) coś na
    pl.soc.prawo. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

    > [...]
    > Przeczytałem cały wątek cierpliwie i wiem tylko tyle że:
    > - źle kodowałem

    Dobrze kodowałeś. A malkontentom proponuję oglądnięcie odcinka Lucky Luke'a
    opowiadające o plemieniu, które od zarania dziejów...

    > - musze dowiedzieć sie o downgrad'zie - niestey nie ma tego w FAQ firm

    Wystarczy skontaktować się ze sprzedawcą.

    > - że umowa licencyjna na AutoCad zabrania odsperzedaży - ale to chyba
    > nie jest legalne bo załóżmy taka sytuacje: komornik zajmuje dobra
    > upadłej firmy w tym programy legalne to nie ma prawa ich sprzedac ?? toż
    > to paranoja jak np. majątek firmy stanowi ok. 10 kompów za po 3 000 zł
    > sztuka i ok. 20 licencji na programzy za 300 000 zł ;)

    Licencje w świecie własnościowym są pisane w sposób maksymalnie upierdliwy.
    Są one propagowane na cały świat i autorzy liczą na to, że dane zapisy
    a) przestraszą nabywcę i uwierzy
    b) w danym państwie inna część licencji będzie zgodna z danym prawem
    Generalnie należy sobie zrobić licencję wpasować w prawo autorskie danego
    kraju.

    > Mi chodziło o to po pierwsze:
    > - jak to jest jak firma zaprzestaje sprzedazy pewnego produktu to czy
    > obrót tym produktem na rynku wtórnym jest legalny czy nie ??

    ZTCW to wg polskiego prawa na wtórnym jest legalny.
    Ale nie powołuj się na mnie w sądzie :D

    > po drugie:
    > - jak firma produkująca program xxx upada i juz jej nie ma to czy
    > program xxx ściągniety z sieci z odpowiednim kluczem (nie crackiem)
    > Bo niestety legalnie go nie moge nabyć choć bym chciał.

    No to jest problem odwieczny :( Prawo autorskie na nagrania i na teksty
    wygasa po iluśytam latach. Nie wiem jak jest z programami. Ale zniknięcie
    właściciela daje Ci conajwyżej spokój, że nikt Cię nie będzie ścigał z
    powództwa cywilnego.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 42. Data: 2005-01-19 08:17:35
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to środa, 19 stycznia 2005 05:21, gdy WL napisał(a) coś na
    pl.soc.prawo. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

    > [CUT]
    >
    > No wiec IMO istnieje mozliwosc, chociaz nieuczciwa, ale przedstawie w
    > celach pogladowych. O ile mi wiadomo, AutoCAD 11 powstal przed
    > opublikowaniem ustawy o ochronie praw autorskich... Ktora to ustawa
    > pozwala w ktoryms miejscu (nie chce mi sie szukac) uzytkowac
    > oprogramowanie posiadane/uzywane przed jej wejsciem w zycie, bez
    > konsekwencji.

    e-e. Na okres przejściowy. On już minął!