-
1. Data: 2008-04-22 16:20:40
Temat: Pytanie o zwrot wyslanego towaru
Od: "olga" <o...@o...eu>
Witam,
Prowadze sprzedaz wysylkową. Klient zakupil towar i pokryl koszty wysylki.
Po otrzymaniu towaru poinformowal, ze zakupiony przedmiot nie spelnia
oczekiwan.
Towar calkowicie zgodny z opisem wiec klient wiedzial co kupuje. Zdjecie
oryginalne wiec rowniez widzial jak wyglada ten towar. Mimo to jestem w
stanie zrozumiec, ze cos sie nie spodobalo i chce zwrocic. Pytanie tylko,
kto w takim przypadku pokrywa koszty transportu tytulem zwrotu.
Czy jest jakis przepis, ktory o tym traktuje?
Jeszcze jedno pytanie.. co w przypadku, gdy wyslany jest towar z opcja
platnosci przy odbiorze za towar i przesylke a klient towaru nie odbierze.
Czy mozna w takiej sytuacji obciazyc kontrahenta kosztami transportu?
pozdrawiam,
Waldemar
-
2. Data: 2008-04-22 16:28:57
Temat: Re: Pytanie o zwrot wyslanego towaru
Od: qwerty <q...@p...fm>
olga pisze:
> Towar calkowicie zgodny z opisem wiec klient wiedzial co kupuje. Zdjecie
> oryginalne wiec rowniez widzial jak wyglada ten towar. Mimo to jestem w
> stanie zrozumiec, ze cos sie nie spodobalo i chce zwrocic. Pytanie tylko,
> kto w takim przypadku pokrywa koszty transportu tytulem zwrotu.
Kupujący pokrywa koszty zwrotu.
-
3. Data: 2008-04-22 19:09:03
Temat: Re: Pytanie o zwrot wyslanego towaru
Od: "Vasco" <v...@p...fm>
>> Pytanie tylko, kto w takim przypadku pokrywa koszty transportu tytulem
>> zwrotu.
> Kupujący pokrywa koszty zwrotu.
A oddajesz mu tylko to co wplacil za towar. Za wysylke w obie strony placi
klient.
Vasco
-
4. Data: 2008-04-22 21:13:12
Temat: Re: Pytanie o zwrot wyslanego towaru
Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>
> Towar calkowicie zgodny z opisem wiec klient wiedzial co kupuje.
> Zdjecie oryginalne wiec rowniez widzial jak wyglada ten towar. Mimo
> to jestem w stanie zrozumiec, ze cos sie nie spodobalo i chce
> zwrocic.
Ma do tego prawo i czas dziesięciu dni od dostarczenia, lub trzy miesiące
gdy o tym prawie kupującego nie powiadomiłeś. O upływie terminu decyduje
data oświadczenia woli kupującego, bo sam zwrot fizyczny może nastąpić
później.
> Pytanie tylko, kto w takim przypadku pokrywa koszty
> transportu tytulem zwrotu. Czy jest jakis przepis, ktory o tym traktuje?
Ustawa z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz
o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz.
U. z dnia 31 marca 2000 r.) / umowy zawierane na odległość /
Zwrot rzeczy na koszt przedsiębiorcy gdy nastąpił z winy tego
przedsiębiorcy.
> Jeszcze jedno pytanie.. co w przypadku, gdy wyslany jest towar z opcja
> platnosci przy odbiorze za towar i przesylke a klient towaru nie
> odbierze. Czy mozna w takiej sytuacji obciazyc kontrahenta kosztami
> transportu?
IMHO obowiązkowo, bo kupujący musi mieć świadomość nieuchronności
poniesienia konsekwencji, choćby dlatego by nie powtórzyło się to w
przyszłości.
Pozdr.
K.K.