  • 1. Data: 2002-09-11 16:50:08
    Temat: Pytanie o wyrejestrowanie samochodu
    Od: "Tomi" <t...@p...onet.pl>

    Mam następujące pytanie: W związku z planowaną sprzedażą za 2 mce samochodu-
    mam następujący pytanie.

    Od roku jestem zameldowany w miejscowości X, ale do tej pory nie zmieniłem
    tego w dokumentach rejestracyjnych samochodu (gdyż planowałem sprzedaż
    samochodu, a nie chciałem tracić prawie 200 zł na przerejestrowywanie
    samochodu).

    W związku z tym, gdy sprzedaję samochód to:

    - czy powiniem go wyrejestrować z miejscowości, gdzie jestem zameldowany?

    - czy z tej miejscowości, gdzie mam wpisany adres w dowodzie rejestracyjnym
    samochodu.?

    Jeżeli z tego urzędu, gdzie jestem zameldowany? To obawiam się że mogą być
    cyrki bo faktycznie pojazd nie jest tam zarejestrowany

    Proszę o pomoc . Z góry dzięki

  • 2. Data: 2002-09-11 20:57:25
    Temat: Re: Pytanie o wyrejestrowanie samochodu
    Od: "bubu" <j...@i...pl>

    Użytkownik Tomi <t...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:alnsbt$o8u$...@n...onet.pl...
> [...]
    > cyrki bo faktycznie pojazd nie jest tam zarejestrowany
    >
    > Proszę o pomoc . Z góry dzięki
    >

    > Nigdy nie wyrejestrowywałem sprzedawanego samochodu .
    Robi to nabywca dokonując rejestracji na siebie..Ty w swoim interesie
    zgłaszasz się z umową sprzedaży
    do PZU w celu zdjęcia samochodu z twojego konta ,aby nie gnębili cię o
    zapłatę składki OC obowiązkowej tylko nowego właściciela.
    W umowie sprzedaży podaj nabywcy NIP , PESEL oraz nr dowodu osobistego
    aby cię nie ścigał o te dane. Będą od niego żądać.I to tyle.
    Amen.

  • 3. Data: 2002-09-15 08:12:56
    Od: A...@k...net.pl (Artur Golański)

    "bubu" <j...@i...pl> napisał:

    >Robi to nabywca dokonując rejestracji na siebie.
    Nabywca, to nabywca.
    Sprzedajacy, MA prawny obowiazek powiadomic w ciagu 30 dni staroste
    (tego, ktory ma pojazd w ewidencji) o jego zbyciu !

    >Amen.
    Nie pomyliles instutucji ?

    Artur Golański