  • 1. Data: 2004-09-13 19:45:47
    Temat: Pytanie o naiwnosc ludzi w internecie
    Od: "Dagger" <d...@w...pl>

    Witam,
    Czesto chodzac po Internecie mozna zobaczyc strony ludzi ktorzy na bazie
    naiwnosci ludzi biora od nich pieniadze. Ostatnio widzialem stronke na
    ktorej byl opisany przypadek chorej osoby, przykladowe dokumenty, zdjecia
    itd. (wiem na 100% ze bylo to oszustwo) Poczym chca aby osoby z wielkim
    sercem wplacaly im na konto dowolne kwoty (w sumie nie zmuszaja, osoba
    wplacajaca robi to calkowicie dowolnie - opierajac sie tylko na materialach
    na stronie)
    I moje pytanie... czy to jest legalne? Czy wlasciciel takiej strony moze byc
    oskarzony... jak tak to o co konkretnie? Taka osoba nie obiecuje czegos w
    zamian wiec chyba wyludzenie to nie jest? Ktos moze wplacic a potem gdy sie
    dowie prawdy jakos skarzyc ta osobe?
    Z gory dziekuje za pomoc.
    Pozdrawiam
    Dagger

  • 2. Data: 2004-09-13 20:29:24
    Temat: Re: Pytanie o naiwnosc ludzi w internecie
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Dagger napisał(a) w wiadomości

    Oszustwo - art. 286 kk

    --
    JOHNSON :)

  • 3. Data: 2004-09-13 22:03:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Johnson" <j...@a...pl.nospam> napisał w wiadomości

    > Oszustwo - art. 286 kk

    Z tym, ze technicznie trudne do udowodnienia. rzecz w tym, ze musisz znaleźć
    pokrzywdzonych, a większość wpłaca anonimowo.

  • 4. Data: 2004-09-25 11:56:39
    Od: m...@p...onet.pl

    > I moje pytanie... czy to jest legalne?
    Lepsze byloby pytanie.czy to jest moralne?

    > Z gory dziekuje za pomoc.
    Pomoc to sie przyda ,ale prawna.
    Niedawno byl taki blog o Dorocie, internauci odkryli oszustwo, sprawa została
    zgloszona tam gdzie trzeba i teraz rozpracowuja gościa, łączył sie przez SDI
    wiec jego namiary juz mają.
    ponizej cytat z tego bloga:
    "A tymczasem opracowałam nowe, alternatywne metody zarobienia pieniędzy dla
    Dorotki przy Waszym skromnym udziale.

    Pierwszym sposobem jest ta strona http://www.bzykanko.com/pl/?ref=2 serdecznie
    zapraszam Was do zapisu, bo sami na tym zyskacie. Jest to serwis do darmowego
    rozreklamowania swojej strony, dla większości z Was - bloga. Z resztą możecie
    wejśc iz obaczyć, system łatwy i przyjemny, dajacy oby dwóm stronom korzyści :-
    )

    A po drugie: http://republika.pl/ewkaaa/komorki.html Jeśli chcecie mozecie
    sciągnąć sobie dzwonki, tapety itp a część wydanej przez Was kwoty, a
    dokłądniej 10%, idzie na konto Doroty.

    Sama uparta spryciula nie chce bezpośrednich wpłat na konto to musimy jej
    pokazać na co Was stać!!!

    Oczywiście do niczego nie zmuszam, są to tylko propozycje!

    Dziękuję raz jeszcze za wsparcie okazane Dorocie!!!

    Ewa"
    CZyżbyś był jej kolegą i się tak martwisz??

  • 5. Data: 2004-09-27 08:27:00
    Od: "~~~" <3...@o...pl>

    Brawo. Zgadnijcie kto jest autorem tej historii o Dorocie...
    Zapraszam...

    3tyldy.blog.onet.pl

  • 6. Data: 2004-09-27 15:16:15
    Od: "Dagger" <d...@w...pl>

    A moze teraz male sprostowanie z mojej strony...
    Tak bralem udzial w promowaniu tego bloga.
    Z mojej strony zostalem poproszony o wywindowanie ogladalnosci. Ok 85% to
    moja robota. W zamian osoba prowadzaca bloga umiescila link do mojej strony.
    O tresci bloga nie wiele wiem, nie czytam takich rzeczy.
    Sam TEN post nie mial nic wspolnego z blogiem.