  • 1. Data: 2008-04-14 11:42:46
    Temat: Pytanie o CZAT internetowy
    Od: "Jacek" <j...@t...net.pl>

    Witam.

    Mam pytanie. Czy z punktu widzenia przepisów prawa operator internetowego CZAT
    (np. WP, ONET, INTERIA) może rejestrować (zapisywać) rozmowy prowadzone na tzw.
    priv-ie? W regulaminach serwisów pisze, że rozmowa jest widoczna tylko przez
    osoby ją prowadzące - ale nie mam mowy czy może być rejestrowana i zachowana
    (zachowanie rozmowy jest jednoczesne z możliwością jej "przejrzenia" przez
    nieuprawnione osoby). Nie piszę w żadnej konkretnej sprawie - interesuje mnie
    to czysto z punktu widzenia formalnego (mam zamiar uruchomić CZAT na swojej
    stronie).

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 2. Data: 2008-04-15 07:28:28
    Temat: Re: Pytanie o CZAT internetowy
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

> [...]
    > przez
    > osoby ją prowadzące - ale nie mam mowy czy może być rejestrowana

    Ciekawy problem. Ustawa prawo telekomunikacyjne mówi, że operator nie może
    rejestrować treści komunikatów przesyłanych przez sieć.
    1. Trzeba znaleźć odpowiedz czy operator telekomunikacyjny to też operator
    czatu.
    2. Poza tym, nie wiem czy to nie można rozważać tego tak, że w końcu to nie
    operator rejestruje tylko użytkownik za pomocą operatora. Tzn. wgląd ma
    tylko użytkownik, on sobie np. zaznacza opcje czy ma to być zachowywane czy
    nie, może skasować itp.

  • 3. Data: 2008-04-15 07:58:28
    Od: "Jacek" <j...@t...net.pl>

> [...]
    > tylko użytkownik, on sobie np. zaznacza opcje czy ma to być zachowywane czy

    Mnie się wydaje, że tak czy siak operator nie może rejestrować rozmowy. Jeżeli
    potraktujemy, że CZAT podlega pod telekomunikację - to tak jak mówiłeś. Jeżeli
    natomiast nie to rozmowę prywatną na CZAT należy traktować jako korespondencję,
    a więc podlega tajemnicy korespondencji. Generalnie wydaje mi się, że operator
    może rejestrować jedynie rozmowę na tzw. publicu (oknie głównym). Dobrze myślę?

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 4. Data: 2008-04-15 08:06:00
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Jacek" <j...@t...net.pl> napisał
> [...]
    > operator
    > może rejestrować jedynie rozmowę na tzw. publicu (oknie głównym). Dobrze

    No ale są przeciez archiwa wiadomości prywatnych wysyłanych/odbieranych
    przez użytkowników (dostępne tylko dla nich samych), indywidualne skrzynki
    pocztowe itp.
    Niby dysponuje tym użytkownik, ale operator musi mu to jakoś technicznie
    wczesiniej zarejestrować i i mu przekazać, robi to na własnym serwerze... i
    tu jest ten problem...