-
1. Data: 2002-07-17 07:46:34
Temat: Pytanie: gwarancja, rekojmia
Od: "abs" <a...@a...net.pl>
Witam.
Zwracam sie do Was z prosba o porade w nastepujacej sprawie. Moj dysk
twardy byl juz dwa razy wymieniany na nowy. Posiadam teraz trzeci
egzemplarz, ktory wlasnie odmowil dzialania. Czy mam prawo zadac od
sprzedawcy zwrotu pieniedzy czy tez jedyne co moge dostac to nowy dysk ?
Dyski takiego typu jak moj sa jednak juz niedostepne i prawdopodobnie
sprzedawca zaproponuje mi wymiane na egzemplarz o lepszych parametrach.
Czy jesli jednak zarzadam takiego dysku jak poprzedni i nie bedzie on
dostepny, to czy sprzedawca musi mi zwrocic gotowke ? Sadze, ze mi sie to
nalezy chociazby ze wzgledu na straty poniesione z tytulu utraty danych na
kolejnych psujacych sie dyskach.
I jeszcze jedna sprawa: niestety przy zakupie dysku nie otrzymalem karty
kwarancyjnej. Moj blad, ze sie nie upomnialem. Mam tylko rachunek z kasy
fiskalnej na ktorym juz bardzo malo widac. Jednak kazda wymiana dysku jest
odnotowana wraz z data i podpisem sprzedajacego na odwrocie tegoz
rachunku.
Z gory dziekuje za odpowiedzi,
ABS
-
2. Data: 2002-07-17 07:58:29
Temat: Re: Pytanie: gwarancja, rekojmia
Od: <p...@p...onet.pl>
> Witam.
>
> Zwracam sie do Was z prosba o porade w nastepujacej sprawie. Moj dysk
> twardy byl juz dwa razy wymieniany na nowy. Posiadam teraz trzeci
> egzemplarz, ktory wlasnie odmowil dzialania. Czy mam prawo zadac od
> sprzedawcy zwrotu pieniedzy czy tez jedyne co moge dostac to nowy dysk ?
> Dyski takiego typu jak moj sa jednak juz niedostepne i prawdopodobnie
> sprzedawca zaproponuje mi wymiane na egzemplarz o lepszych parametrach.
> Czy jesli jednak zarzadam takiego dysku jak poprzedni i nie bedzie on
> dostepny, to czy sprzedawca musi mi zwrocic gotowke ? Sadze, ze mi sie to
> nalezy chociazby ze wzgledu na straty poniesione z tytulu utraty danych na
> kolejnych psujacych sie dyskach.
> I jeszcze jedna sprawa: niestety przy zakupie dysku nie otrzymalem karty
> kwarancyjnej. Moj blad, ze sie nie upomnialem. Mam tylko rachunek z kasy
> fiskalnej na ktorym juz bardzo malo widac. Jednak kazda wymiana dysku jest
> odnotowana wraz z data i podpisem sprzedajacego na odwrocie tegoz
> rachunku.
>
> Z gory dziekuje za odpowiedzi,
> ABS
>
>Sprawa interesujaca i wygrana dla CIebie.
Odpowiedezialnosc sprzedawcy wynika z tyt.reżimu rękojmi przewidzianej w KC.
Dodatkowy plus to fakt nie posiadania przez Ciebie karty gwarancyjnej albowiem
w tym wypadku Twoj dysku był juz wymieniany w zw.z czym stawiając żądanie
sprzedawcy nie będzie on mogl zastosowac swojego kontruuprawnienia polegajacego
na wymianie rzeczy na nowa wolna od wad _ bo to juz bylo uczynione 2 razy. Co
wiecej fakt dokonania tej wymiany wskazuje na istotnosc wad ktoresprawily iz
musial tego dokonac. Dlatego tez zloz wniosek reklamacyjny w ramach rekojmi z
zadaniem odstapienia od umowy za zwrotem kosztow. I czekaj na rozpatrzeie
sprawy 14 dni.
Nie bedziesz mial obowiazku przyjac naprawionego dysku, ani dysku nowego nawet
lepszego (choc zasadnosc moze byc po twojej stronie w tym wypadku)... bedzie
musial zwrocic Ci pieniadze i wszelkie koszty poniesione z faktem wystapienia
wady
i...@h...pl
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
3. Data: 2002-07-17 08:12:42
Temat: Re: Pytanie: gwarancja, rekojmia
Od: "abs" <a...@a...net.pl>
> Dodatkowy plus to fakt nie posiadania przez Ciebie karty gwarancyjnej
albowiem
> w tym wypadku Twoj dysku był juz wymieniany
Hmm... Nie rozumiem o co chodzi powyzej... Ze nie mam karty to lepiej ???
A za reszte dzieki wielkie.
ABS
-
4. Data: 2002-07-17 08:25:23
Temat: Re: Pytanie: gwarancja, rekojmia
Od: <p...@p...onet.pl>
> > Dodatkowy plus to fakt nie posiadania przez Ciebie karty gwarancyjnej
> albowiem
> > w tym wypadku Twoj dysku był juz wymieniany
>
> Hmm... Nie rozumiem o co chodzi powyzej... Ze nie mam karty to lepiej ???
>
> A za reszte dzieki wielkie.
> ABS
>
>
Jestem na www.chat.onet.pl pokoj PRACA jeszcze 20 min wpadnij to wytlumacze
albo ringnij do mnie 505 863 673
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
5. Data: 2002-07-17 08:34:49
Temat: Re: Pytanie: gwarancja, rekojmia
Od: <p...@p...onet.pl>
sa dwa rezimy odpowiedzialnosci z tytul;u gwarancji (dokument gwarancyjny) i
niezalezny z tytulu rekojmi . bardziej korzystny ... jesli reklamowales i nie
masz karty oznacza ze reklamacja w ramach rekojmi miala miejsce.... to przez
sie wylacza mozliwosc skorzystanai z kontruuprawnienia o ktorym pisalem wyzej.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
6. Data: 2002-07-17 10:03:32
Temat: Re: Pytanie: gwarancja, rekojmia
Od: "abs" <a...@a...net.pl>
> sa dwa rezimy odpowiedzialnosci z tytul;u gwarancji (dokument
gwarancyjny) i
> niezalezny z tytulu rekojmi . bardziej korzystny ... jesli reklamowales
i nie
> masz karty oznacza ze reklamacja w ramach rekojmi miala miejsce.... to
przez
> sie wylacza mozliwosc skorzystanai z kontruuprawnienia o ktorym pisalem
wyzej.
Rozumiem. To teraz mam zlozyc wniosek o zwrot pieniedzy ? Moglbys
podpowiedziec jak takie 'podanie' powinno wygladac, na jakie artykuly KC
powinienem sie powolac ?
Dziekuje za odpowiedz,
ABS
-
7. Data: 2002-07-17 10:31:49
Temat: Re: Pytanie: gwarancja, rekojmia
Od: <p...@p...onet.pl>
Imie nazwisko data
adres
Zgloszenie reklamacyjne
W dn. ..... zawarta zostala um.spzredazy pomiedzy ....... a kupujacym ......
ktorej przediotem byl ......
Majaz na uwadze zaistnialy stan faktyczny wystapienie wady w przedmiocei
sprzedazy, korzystajac z ochrony w ramach rękojmi, wystepuuje z roszczeniem
odstapineia od umowy za zwrotem ceny kupna. (art. 560 par. 1 kodeksu cywilnego)
Nadmieniam iz charaker wady jest istotny albowiem uniemozliwia ona prawidlowe
korzystanie z towaru w sposob zgodny z jego gospodarczym rpzeznaczeniem. Pragne
zwrocic takze uwagę na fakt iz wspominany towar byl dwu krotnie wymieniany na
nowy. (podaj daty)
tyle na szybko skorbnalem jak cods dzwon
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
8. Data: 2002-07-17 14:11:05
Temat: Re: Pytanie: gwarancja, rekojmia
Od: "abs" <a...@a...net.pl>
> Imie nazwisko data
> adres
Dzieki Ci wielkie.
Pozdr,
ABS
-
9. Data: 2002-07-18 11:17:49
Temat: Re: Pytanie: gwarancja, rekojmia
Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>
[...]
> Majaz na uwadze zaistnialy stan faktyczny wystapienie wady w przedmiocei
> sprzedazy, korzystajac z ochrony w ramach rękojmi, wystepuuje z
roszczeniem
> odstapineia od umowy za zwrotem ceny kupna. (art. 560 par. 1 kodeksu
cywilnego)
> Nadmieniam iz charaker wady jest istotny albowiem uniemozliwia ona
prawidlowe
> korzystanie z towaru w sposob zgodny z jego gospodarczym rpzeznaczeniem.
Pragne
> zwrocic takze uwagę na fakt iz wspominany towar byl dwu krotnie wymieniany
na
> nowy. (podaj daty)
Mysle, ze cos kombinujecie.
Co to za "istoptna wada" powodujaca niemoznasc prawidlowego korzystania ?
Jak taka niemoznosc objawia sie w przypadku wymiany na NOWY o tych samych,
lub lepszych parametrach ?
Zaczynam "brzydko podejrzewac", ze zwietrzyl pan interes kupna 40 GB dysku
wzamian za pieniadze za uszkodzony 10 GB i to jest zasadnicza przyczyna owej
niemoznosci.
Boguslaw