  • 31. Data: 2010-08-05 08:38:00
    Temat: Re: Pusta koperta zamiast pisma w środku
    Od: SQLwiel <n...@o...pl>

    mvoicem pisze:
    > (05.08.2010 10:25), spp wrote:
    > [...]>
    >
    > Z drugiej strony, to może być tylko takie nadmuchiwanie tematu. Bo gdyby
    > to był problem, na rynku powstałaby usługa nadania poleconego z
    > potwierdzeniem zawartości. Skoro takiej usługi nie ma (jak mi się zdaje)
    > - to widać jest niepotrzebna.
    >
    > p. m.

    ... ja tam, wysyłając PIT zawsze proszę panienkę z okienka, aby na
    potwierdzeniu wpisała wagę przesyłki. Odbiorca-kombinator o tym nie wie
    i pewno nie wpadnie na to, aby powiedzieć, że w kopercie były 3 puste
    kartki A4.

    --

    Dziękuję.
    Pozdrawiam.

  • 32. Data: 2010-08-05 08:48:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    SQLwiel pisze:

> [...]
    > potwierdzeniu wpisała wagę przesyłki. Odbiorca-kombinator o tym nie wie
    > i pewno nie wpadnie na to, aby powiedzieć, że w kopercie były 3 puste

    A jak udowodnisz ile ważyła koperta? ;)

    --
    Liwiusz

  • 33. Data: 2010-08-05 08:52:09
    Od: "Czesuaw P." <c...@o...pl>

    > Jest to sposób opisany przed laty przez pewnego usenetowicza, nazwany od
    > niego "metodą ..." - niestety nie pamiętam jak się nazywał.

    metoda p.j.o

    --
    Mam pierdolca - zbieram na psychiatrę.

    Proszę o wsparcie
    mBank 28 1140 2004 0000 3002 3182 2875

    Dziękuję za donację.

  • 34. Data: 2010-08-05 09:25:58
    Od: SQLwiel <n...@o...pl>

    Liwiusz pisze:

    > A jak udowodnisz ile ważyła koperta? ;)

    Powód, jeśli twierdzi, że była pusta - powinien ją przedstawić jako
    dowód. Można zważyć.

    --

    Dziękuję.
    Pozdrawiam.

  • 35. Data: 2010-08-05 09:41:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 5 Aug 2010, mvoicem wrote:

> [...]
    > to był problem, na rynku powstałaby usługa nadania poleconego z
    > potwierdzeniem zawartości. Skoro takiej usługi nie ma (jak mi się zdaje)

    Owa usługa byłaby trudno egzekwowalna.
    Nie ma jak przymusić prawnie odbiorcy do potwierdzenia *co* dostał,
    jeśli *nie chce* potwierdzić.
    To jest problem wielokrotnie wałkowany na grupie również przy
    postępowaniu administracyjnym: "panienka z okienka" oświadcza
    niejednokronnie że "nie przyjmie pisma bo..." - mimo, że takie
    postępowanie jest zagrożone karnie.
    Co zrobić gościowi który nie chce potwierdzić pisma "cywilnie",
    gdzie kary nie ma?

    pzdr, Gotfryd

  • 36. Data: 2010-08-05 09:50:11
    Od: SQLwiel <n...@o...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Owa usługa byłaby trudno egzekwowalna.
    > Nie ma jak przymusić prawnie odbiorcy do potwierdzenia *co* dostał,
    > jeśli *nie chce* potwierdzić.
    Nie, żebym akurat z Toba się kłócił - ale jest: sygnatura PGP. Da się
    sprawdzić CO dostał, o ile się udowodni, że w ogóle dostał.

> [...]
    > postępowaniu administracyjnym: "panienka z okienka" oświadcza
    > niejednokronnie że "nie przyjmie pisma bo..." - mimo, że takie
    Wtedy włącza się telefon na "nagrywanie wideo" i powtarza się poprzednie
    zdanie. Przy mnie tak panienka w US wpadła w furię :)

    > Co zrobić gościowi który nie chce potwierdzić pisma "cywilnie",
    > gdzie kary nie ma?

    Wysłać z ZPO. (Wiem, jak się uprze, to nie przyjmnie). Pozostaje
    wręczenie przez posłańca przy świadkach. Posłaniec musi zapytać "Pan Jan
    Kowalski?" i po pozytywnej odpowiedzi - wręczyć. Owszem. Pozostaje
    wątpliwość "co wręczył". Więc może odczytać?

    --

    Dziękuję.
    Pozdrawiam.

  • 37. Data: 2010-08-05 09:56:06
    Od: GB <g...@o...pl>

    W dniu 2010-08-04 15:51, Kapsel pisze:

> [...]
    > tym samym koperta po rozcięciu staje się pismem? W ten sposób odpada
    > kombinowanie z pustą kopertą, bo żeby było wiarygodne, sama koperta nie

    Genialne :)

  • 38. Data: 2010-08-05 10:15:02
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Ale on nic nie będzie pokazywał, bo koperty wyrzuca.

    i nie musi, ale...

    na poczcie jest potwierdzenie odbioru, wiec nie wyprze sie ze dostal,
    natomiast nie ma dowodu na to, ze dostal pusta kartke, bo przecie ja wywalil
    :)

  • 39. Data: 2010-08-05 10:19:14
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (05.08.2010 11:41), Gotfryd Smolik news wrote:

    > Owa usługa byłaby trudno egzekwowalna.
    > Nie ma jak przymusić prawnie odbiorcy do potwierdzenia *co* dostał,
    > jeśli *nie chce* potwierdzić.

    Ale ja myślę o jakiejś firmie która bierze od ciebie pismo, mocą swojego
    autorytetu ( :D ) poświadcza że takie a takie pismo wsadziła do koperty
    i nadała w imieniu nadawcy do adresata. Z użyciem poczty polskiej.

    Wtedy pismo prędzej czy później będzie doręczone, mamy niezależnego
    świadka tego co zostało do środka wsadzone.

    Ale jak mówiłem - skoro nie ma takiej usługi na rynku, widać jest
    niepotrzebna.

> [...]
    > postępowanie jest zagrożone karnie.
    > Co zrobić gościowi który nie chce potwierdzić pisma "cywilnie",

    A gdyby to miało być dostarczane bezpośrednio a nie przez pocztę, to
    zawsze można kombinować ze świadkami i kładzeniem na środku podłogi.
    Tyle że byłoby to znacznie droższe :).

    p. m.

  • 40. Data: 2010-08-05 10:37:49
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (05.08.2010 12:15), szerszen wrote:

> [...]
    >
    > na poczcie jest potwierdzenie odbioru, wiec nie wyprze sie ze dostal,
    > natomiast nie ma dowodu na to, ze dostal pusta kartke, bo przecie ja

    Jeżeli przed sądem stanie A i B, A będzie twierdził że wysłał dokument
    zawinięty w kopertę, zaś B będzie twierdził że dostał pustą kopertę po
    czym ją wyrzucił (ewentualnie także telefonicznie dowiedział się od A że
    to pomyłka) ...

    ... to mam duże wątpliwości czy sąd na pewno da wiarę A. Jednak bazując
    na doświadczeniu życiowym, B zachował się normalniej :).

    p. m.