  • 1. Data: 2006-11-03 01:07:44
    Temat: Punkty karne - Policja v. Sąd Grodzki.
    Od: "Tomi" <t...@w...neostrada.pl>

    Witam.

    Od pewnego czasu dręczy mnie pewna kwestia.

    Przykład:

    Policja zatrzymuje mnie za jakieś (jakiekolwiek) wykroczenie drogowe.
    Proponuje mi punty karne i mandat kredytowany.

    Zakończenie 1:

    Przyjmuję mandat i punkty. Wszystko jasne.

    Zakończenie 2:

    Nie przyjmuję mandatu. Idę do sądu i tam przegrywam sprawę. Czy sąd ma
    podstawy prawne, abym otrzymał punkty karne?? Co się dzieje z punktami,
    których nie otrzymałem od Policji nie przyjmując mandatu?? Czy sąd może
    podwyższyć ilość punktów dopisanych na koncie??

    Zakończenie 3:

    Nie przyjmuję mandatu. Idę do sądu i tam wygrywam sprawę. Jakie podstawy
    prawne regulują kwestie sądów i punktów za wykroczenia drogowe??

    Dziękuję za poradę.

    Pozdrawiam.

    TOMI.

  • 2. Data: 2006-11-03 05:12:55
    Temat: Re: Punkty karne - Policja v. Sąd Grodzki.
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Tomi napisał(a):
> [...]
    > których nie otrzymałem od Policji nie przyjmując mandatu?? Czy sąd może
    > podwyższyć ilość punktów dopisanych na koncie??

    kierując wniosek o ukaranie policja może przypisać punkty tymczasowo
    sąd nie zajmuje się punktami, ale na podstawie wyroku sądu zostaną one
    zamienione na ostateczne albo wpisane

    > Zakończenie 3:
    >
    > Nie przyjmuję mandatu. Idę do sądu i tam wygrywam sprawę. Jakie podstawy
    > prawne regulują kwestie sądów i punktów za wykroczenia drogowe??

    rozporządzenie w sprawie postępowania z kierowcami naruszającymi
    przepisy ruchu drogowego

    KG

  • 3. Data: 2006-11-03 13:11:40
    Temat: Re: Punkty karne - Policja v. S?d Grodzki.
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Tomi" <t...@w...neostrada.pl> napisał:

    >Proponuje mi punty karne i mandat kredytowany.
    Proponuje ci mandat karny oraz informuje, że zostana ci perzypisane
    punkty za to wykroczenie (jeśli takie są przewidziana za nie).

    > Czy sąd może podwyższyć ilość punktów dopisanych na koncie??
    Sąd uznaje cie winnnym lub nie zarzucanego czynu i naklada karę.
    jesli uzan cie winym to punkty są przypisywane zgodmnie z tzw.
    taryfikatorem (znajdziesz go na stronie link w stopce).
    Więcej o punktach czytaj tu: http://artgola.webpark.pl/punkty.htm

    --
    Artur Golański

  • 4. Data: 2006-11-03 15:30:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tomi" <t...@w...neostrada.pl> napisał w wiadomości

    W chwili skierowania wniosku do sądu punkty są Ci przypisywane, ale nie są
    sumowane do ogólnej sumy i wyświetlają się osobno w systemie. Gdy sąd Cię skarze
    prawomocnie (czyli gdy upłynie termin wnoszenia środków odwoławczych) odpis
    wyroku przesyłany jest do wnioskodawcy, którym jest jednostka Policji, która
    składała wniosek. Wówczas wprowadza się o tym informację do systemu i punkty są
    sumowane z dotychczasowym kontem.

  • 5. Data: 2006-11-03 15:52:41
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    Użytkownik "kam" <x#k...@w...pl#x> napisał w wiadomości

    > kierując wniosek o ukaranie policja może przypisać punkty tymczasowo
    > sąd nie zajmuje się punktami, ale na podstawie wyroku sądu zostaną one
    > zamienione na ostateczne albo wpisane

    I żeby nie było niejasności -z datą popełnienia wykroczenia a nie datą
    wyroku.

    --
    Pzdr
    Leszek