  • 11. Data: 2009-11-30 13:19:07
    Temat: Re: Publikacja pracy doktorskiej
    Od: "grzech" <s...@p...onet.pl>

    > Powtórzyłeś pewną tezę. Ja z nią wcześniej polemizowałem podając pewne
    > argumenty. Teraz masz dwa wyjścia: podać kontrargumenty (nie jest to
    > powtórzenie swojej tezy) lub podstawę prawną sankcjonującą takie
    > restrykcje.

    Nie bardzo wiem o co ci chodzi. Doktoryzowanie się jest to pewien proces.
    Jego przebieg jest określony. Nic nowego tu nie wymyślę. Wystarczy
    przeczytać jak wygląda procedura uzyskiwania stopnia doktora nauk i bedzie
    wszystko jasne.

    > A jeszcze takie jedno pytanie. Twierdzisz, że publikować nie wolno. A
    > czy wolno rozpowszechniać?

    Rozpowszechnianie jest pojęciem szerszym niż publikowanie. Z prawa
    powinieneś wiedzieć, że jeśli nie można mniej to nie można też więcej.

  • 12. Data: 2009-11-30 13:56:42
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2009-11-30, grzech <s...@p...onet.pl> wrote:

    > Nie bardzo wiem o co ci chodzi. Doktoryzowanie si? jest to pewien proces.
    > Jego przebieg jest okre?lony. Nic nowego tu nie wymy?l?. Wystarczy
    > przeczyta? jak wygl?da procedura uzyskiwania stopnia doktora nauk i bedzie
    > wszystko jasne.

    Rozumiem, że nie będzie konkretów, co w sumie nie dziwi bo takiego zakazu
    nie ma (przynajmniej nie jestem świadom) i nie ma ku niemu najmniejszych
    przesłanek. Wyraziłeś więc zwyczajnie swoje zdanie niczym nie poparte
    ani na gruncie argumentacji logicznej ani prawnej.

    A czy według Ciebie, pracę habiitacyjną można w całości
    publikować/rozpowszechniać przed obroną?

    > Rozpowszechnianie jest poj?ciem szerszym ni? publikowanie. Z prawa
    > powiniene? wiedzie?, ?e je?li nie mo?na mniej to nie mo?na te? wi?cej.

    Jako znawca procedur związanych z obroną pracy doktorskiej wiesz, że jej
    egzemplarze wystawia się publicznie dostępne nawet na parę tygodni przed
    obroną (jeśli publiczna, a takich jest większość) aby KAŻDY kto zechce
    mógł się zapoznać z jej treścią. Przecież to rozpowszechnianie.
    Rozumiem, że teraz zapanuje popłoch wśród doktorów nauk różnych.

    --
    Marcin

  • 13. Data: 2009-12-01 00:32:14
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Marcin Debowski napisal:
    > A czy według Ciebie, pracę habiitacyjną można w całości
    > publikować/rozpowszechniać przed obroną?

    Nie, ze 'mozna'. Koniecznie 'trzeba'. Przynajmniej wedlug
    wciaz obowiazujacej procedury.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 14. Data: 2009-12-01 01:05:19
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2009-12-01, Jacek_P <L...@c...edu.pl> wrote:
    > Nie, ze 'mozna'. Koniecznie 'trzeba'. Przynajmniej wedlug
    > wciaz obowiazujacej procedury.

    Właśnie. Z tą poprawką, że nie ma wymogu publikacji w całości a jest to
    jedna z 2ch możliwości (w całości lub zasadniczej częsci). Ta procedura
    (takoz dla pracy doktorskiej) jest opisana w Ustawie o Stopniach
    Naukowych i Tytule Naukowym, plus zdaje się dodatkowo w jednym
    rozporządzeniu.

    --
    Marcin