  • 61. Data: 2005-01-27 19:13:07
    Temat: Re: Przywrocono pozew p-ko McDonald's !
    Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl>

    "talia" <i...@W...interia.pl> wrote in message news:RUaKd.16$2R1.0@trndny08...

    > Kiedy McDonald ostatnio wycofal cos ze wzgledu na powodowanie masowej
    > otylosci wsrod klientow?

    ale dlaczego ma wycofywac, nikt nikogo nie przykuwa
    lwncuchami do sltolu i napycha ich hamburgerami.

    > Moze najpierw, kiedy powiadomil klientow o niebezpieczenstwie?

    o szkoldiwosci "zlego" odzywiania trabia w USA z ronych
    zrodel. nikt nie zyje w niewiedzy.
    menu McDonalda jest urozmaicone, wprowadzono wiele
    dan "zdrowych".

    > Naprawde?

    na prawde tabele kaloryczne dostepne bez problemu.

    iwon(k)a

  • 62. Data: 2005-01-27 19:18:05
    Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl>

    "talia" <i...@W...interia.pl> wrote in message news:2XaKd.18$2R1.12@trndny08...

    > Sugerujesz rownosc odpowiedzialnosci pomiedzy natretna reklama McDonalda
    > a rodzicami?

    sugeruje, iz NAJwieksza odpowiedzialnaosc za dzieci
    przypada rodzicom.

    iwon(k)a

  • 63. Data: 2005-01-27 19:18:32
    Od: talia <i...@W...interia.pl>

    Lozen wrote:

    > Nie, no pewnie, smiej sie. Troche inaczej dziala ten kraj, z ktorego
    > McDonald's sie wywodzi i troche inaczej ten, z ktorego piszesz. Uwazasz,
    > ze jezeli mozna bylo wziac do sadu Philip-Morris, to McD's, ktory swoja
    > pod wzgledem swojej 'potegi' daleki jest od powyzszego, moze ukryc rozne
    > fakty? To dla Ciebie ROTFL.

    ROFTL z sugestii ze McDonald ujawnilby wlasne oszustwa bez nakazu sadowego.

    > A rodzice to matoly nie majace wlasnego zdania i dodatkowo obawiajace
    > sie przeciwko wszelkim sprzeciwom wobec wlasnych dzieci? Zdaje sie, ze
    > nie doceniasz rodzicow.

    Czesc to matoly, czesc to nie matoly, a jeszcze inna czesc nawet nie wie
    ze dziecko je smieci w szkole. Ciekawe co wie na ten temat sam McDonald.
    Czekam na ujawnienie poufnych raportow psychologow dzieciecych.

    > Musisz sie zdecydowac wobec kogo masz skierowac swoje frustracje.

    Ja frustracji nie mam. Uwazam tylko ze jezeli ktos prowadzi biznes to
    jest odpowidzialny za wyrzadzane szkody. Dotyczy to zarowno pana Henia
    (hydraulika), jak i producenta hamburgerow. Zwlaszcza kiedy wydaje dwa
    miliardy dolarow rocznie na reklame dzieciom (w tym badania
    psychologiczne).

  • 64. Data: 2005-01-27 19:18:49
    Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl>

    "Tempus" <t...@g...usunto.pl> wrote in message

    > Zgadzam się. Niestety nie zawsze wiadomo kiedy puszczą reklamę.

    to mozna z sekundowym opoznieniem
    wylaczyc tv albo przelaczyc program.

    iwon(k)a

  • 65. Data: 2005-01-27 19:20:53
    Od: Lozen <*in*search*4*myself*@*hotmail*.*com*>

    talia wrote:

    > Schyl sie pod lade w sklepiku na rogu ulicy. Philip morris placi 70
    > dolarow miesiecznie wlascicielowi za to miejsce. Wystarczajaca kwota
    > zeby pokryc koszta pradu.

    I jezeli ten pan bedzie chcial sprzedac papierosy nieletniemu
    _w_Stanach_ to bedzie mial z tego tytulu wiele nieprzyjemnosci.
    Nieletni wlasnie sa zatrudniani w celu sprawdzania rzetelnosci takich
    panow/pan w kiosku. Nie warta gra swieczki.
    Natomiast jezeli w Polsce wciaz nieletnim sprzedaje sie papierosy -
    zajmij sie tym na swoim podworku, za chorych na raka pluc tez placisz.

    > Wycofuja same uprzedzajac nakaz rzadowy, wlasnie zeby uniknac
    > odpowiedzialnosc, albo ja zmniejszyc. Nie zwlania to od
    > odpowiedzialnosci jezeli produkt nie zapewnial minimum bezpieczenstwa
    > dla uzytkownika.

    A jezeli o tym braku bezpieczenstwa producent nie wiedzial? Ostatecznie
    tez nie od razu znane sa usterki.

    > Kiedy McDonald ostatnio wycofal cos ze wzgledu na powodowanie masowej
    > otylosci wsrod klientow?

    Sa salaty z dietetycznymi sosami. Wcale nie trzeba hamburgerem sie
    zapychac.

    > Moze najpierw, kiedy powiadomil klientow o niebezpieczenstwie?

    To sprzedawcy samochodow ostrzegaja o mozliwosci wypadkow? Nie
    wiedzialam...

    > Naprawde?
    > http://gong.pl/content/view/391/

    Mowa byla o skladzie kalorycznym, moja wina, ze mi w danym momencie
    zabrako odpowiednich slow.
    PRoducentow ciastek tez podejrzewasz o teorie spiskow?
    Kasia
    --
    "The needs of society determine its ethics." ~Maya Angelou~

  • 66. Data: 2005-01-27 19:23:33
    Od: Lozen <*in*search*4*myself*@*hotmail*.*com*>

    Tempus wrote:

    > Zgadzam się. Niestety nie zawsze wiadomo kiedy puszczą reklamę.

    To zrob cos z tym! Dlaczego tu rodzice mogli sobie wywalczyc takie
    prawa, ze w _publicznej_ telewizji do pewnej godziny nie ma ani takich
    reklam, ani takich programow, ani golizny, ani przemocy? Po 21 jest
    troche, dopiero po 22 czasami leci ostro. Miedzy 20 a 21 jest wiele
    programow, gdzie nikt nie odwazylby sie zaklnac, czy cos pokazac, o ile
    zalezy mu na pracy.
    Kasia
    --
    "The needs of society determine its ethics." ~Maya Angelou~

  • 67. Data: 2005-01-27 19:26:31
    Od: talia <i...@W...interia.pl>

    Iwon(k)a wrote:
    > "talia" <i...@W...interia.pl> wrote in message

    > ale dlaczego ma wycofywac,

    dlatego ze produktem niebezpiecznym jest taki produkt, ktory powoduje
    szkode kiedy jest uzywany zgodnie z przeznaczeniem. Ta definicja
    obowiazuje w Polsce i w USA tak samo.

    nikt nikogo nie przykuwa
    > lwncuchami do sltolu i napycha ich hamburgerami.

    > o szkoldiwosci "zlego" odzywiania trabia w USA z ronych
    > zrodel.

    Zaraz, zaraz. Pytanie brzmi, kiedy MCDONALD powiadomil? Fimra nie moze
    zwalniac sie od odpowiedzialnosci w wyniku cudzych ostrzezen. Jakos nie
    widze na opakowaniach frytek spisu tych 50 dodatkow. Nawet jezeli, to
    McDonald musi lawnikow przekonac ze to dzieci (trzon klienteli) mialy
    dostateczna wiedze nt tych srodkow chemicznych i ich skutkow, oraz ze
    godzily sie na to zeby miec nadwage.

    nikt nie zyje w niewiedzy. menu McDonalda jest urozmaicone,
    > wprowadzono wiele
    > dan "zdrowych".

    Ktore sa zdrowe? Gdzie jest lista to dodatkow chemicznych do frytek?

  • 68. Data: 2005-01-27 19:27:53
    Od: talia <i...@W...interia.pl>

    Iwon(k)a wrote:
    > "talia" <i...@W...interia.pl> wrote in message

    > sugeruje, iz NAJwieksza odpowiedzialnaosc za dzieci przypada rodzicom.
    > iwon(k)a

    Czyli jednak jakis ulamek odpowiedzialanosci spada na McDonalda? Jezeli
    tak, to dlaczego nie maja tego rozsadzic lawnicy wybrani przez McDonalda
    i powodow?

  • 69. Data: 2005-01-27 19:31:24
    Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl>

    "talia" <i...@W...interia.pl> wrote in message news:HfbKd.30$NV2.27@trndny01...

    > dlatego ze produktem niebezpiecznym

    w jaki sposob jest niebezpieczny?

> [...]
    > McDonald musi lawnikow przekonac ze to dzieci (trzon klienteli) mialy
    > dostateczna wiedze nt tych srodkow chemicznych i ich skutkow, oraz ze

    w wielu produktach zywnosciowych jest chemia, nie tylko
    w McD. po drugie jesli znow zawalasz odpowiedzialnaosc
    za decyzje co jesc na dzieci, to o czym my w ogole
    rozmawiamy.

    > nikt nie zyje w niewiedzy. menu McDonalda jest urozmaicone,
    >

    > Ktore sa zdrowe? Gdzie jest lista to dodatkow chemicznych do frytek?

    a gdzie jest lista tych dodatkow do twoje szielonej salaty na stole,
    albo czerwonego pomidorka, albo rozowiotkiej szyneczki,
    swierzego zima ogorka, itp itd

    iwon(k)a

  • 70. Data: 2005-01-27 19:31:42
    Od: Lozen <*in*search*4*myself*@*hotmail*.*com*>

    talia wrote:

    > Czyli jednak jakis ulamek odpowiedzialanosci spada na McDonalda? Jezeli
    > tak, to dlaczego nie maja tego rozsadzic lawnicy wybrani przez McDonalda
    > i powodow?

    Skoro na rodzicow przypada wieksza odpowiedzialnosc, niz na McDonald'sa,
    to moze kazdego rodzica do sadu podac za kazda porcje frytek?
    Czy Ty czytasz to co piszesz?
    Kasia
    --
    "The needs of society determine its ethics." ~Maya Angelou~