  • 231. Data: 2005-02-07 09:53:05
    Temat: Re: Przywrocono pozew p-ko McDonald's !
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl>

    Hi!

    Dnia Thu, 27 Jan 2005 19:27:53 GMT, talia napisał(a):

    > Czyli jednak jakis ulamek odpowiedzialanosci spada na McDonalda? Jezeli
    > tak, to dlaczego nie maja tego rozsadzic lawnicy wybrani przez McDonalda
    > i powodow?

    Proponuję, żeby pozwać do sądu producentów czerwonych samochodów.
    Pewnie wielu mężów odczuwa boleśnie istnienie takich samochodów....

    3mcie się.

    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 232. Data: 2005-02-07 12:06:17
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    odpowiadam w tym miejscu poniewaz gazeta.pl odrzuca posty (too long),
    anie zostawie tak absurdalnych tekstow bez odpowiedzi.
    Oba sa odpowiedzia na post Kina.

    post1:

    -- > Temat jest ciagle ten sam: produkt niebezpieczny, czyli taki ktory
    > powoduje szkody kiedy jest uzywany zgodnie z przeznaczeniem. Wzglednie
    > naduzywany za zgoda producenta.

    nie uzyskuje konkretnych odpowiedzi na konkretne pytania odrazu jest
    zmieniany produkt,

    > Bo manipuluje skladnikami uzalezniajac swoich klientow. Nie ma wtedy
    > wolnego wyboru i na ofiare zwalic sie winy nie da.

    dziecinko, cytuje z papierosow LM:
    "Chroncie dzieci-nie zmuszajcie ich do wdychania dymu tytotniowego,
    PANELNIE ZABIJA"
    sub smoliste:
    10 mg/papieros
    nikotyna:
    0,8 mg/papieros
    tlenek wwegla:
    10 mg/papieros

    na marlboro podobnie, prosze yeraz konkretnie sprecyzowac na czym w tym
    przypadku polega
    manipulacja i o czym dorosly kosnument nie wie?

    > ale zaczynaja jako dzieci uzalezniane przez producenta. Zadne dziecko
    > nie godzi sie na raka pluc, tak jak zadne dziecko nie godzi sie na
    cukrzyce.

    a teraz pierdolisz, odpowiedz mi na pytanie

    > trzy na paczkach jest informacja ze
    >

    > Ostrzega rzad a nie producent. To producent musi adekwatnie ostrzec zeby
    > byc zwolnionym z odpowiedzialnosci cywilnej.

    maja byc 2 napisy???????????????????
    jest sklad,

    > Tylko nie wstrzymuj oddechu prosze.

    w przeciwienstwioe do Ciebie nie musze nosic walkmana z kasete z nagraniem
    "wdech, wydech,wdech, wydech"

    > Wiele srodkow. Samodzielnie, oraz w kombinacji. Narazie czekamy z
    > niecierpliwoscia na informacje od MD.

    KURRRRRWA MAC prosze konkretny skladnik chemiczny zapodac (nie znajdujacy
    sie w MD, nie ma to znaczenia)
    ktory moze byc dodawnay do takich produktow i ktory wywoluje otylosc.!

    P.

    post 2:

    > Czekamy teraz na wyjasnienia samego MD.

    sluchaj pipo, ja sie nie pytam jaki skladnik w MD tylko ogolnie jaki
    sskladnik
    o dodanie ktorego podejrzewasz MD,

    > Nic. Po prostu nie byli w stanie wyprodukwoac smieci bez chemii a
    > jednoczesnie utrzymujacych te same profity. Identycznie jak Philip
    > Morris chcial latami zrobic bezpieczny papieros ale nie byl w stanie
    > ominac chemii bez utraty profitow.

    no to sie pytam w jakim celu i jaki skladnik powodujacy otylosc jest
    dodawnay do kanapki,
    jest to pytanie z chemii, nie z receptury MD, wiec nie pired. teraz o
    sadzie i oo tym ze czekacie

    > Sok to ciecz uzyskana z owoca. Mieszanka z dodatkiem tek cieczy sokiem
    > juz nie jest. "O smaku pomaranczowym" jest takim samym oszustwem.

    pomijajac juz to co yteraz napisalas, jaki tpo ma wplyw na otylosc?
    nie mow mi o oszustwie bo setki tysiecy takich sokow jest sprzedawanych w
    poslce,

    > Zadzwon do MD. Przeciez maja rozne receptury w roznych krajach i je
    > zmieniaja co jakis czas.

    ja sie k. ciebie pytam a nie MD, rozumiem ze przebadalas soku tylo tak po
    prostu pierd. tak?
    Typowa polska zawisc,

    Pytam podownie jaki dodatek chemiczny mogly cos zlego powodowac (nie ptam
    o skladnik w tym konkretnym soku)

    > Nie na knajpach a bezposrednio na opakowaniach smieci. Wizualnie i
    > przekonujaco. Oraz na reklamach.

    moze zaklda ze jak ktos juz potrafi trafic do md to nie jest takim
    imbecylem zeby rzeczy oczywistej nie wiedziec,

    > Niczego. Winien jest natomiast kiedy popycha produkt dzieciom.

    rozumiem ze gdyby klaun reklamowal piekarnie to bylby winny, jestes
    szajbnieta

    > A ja znam czlowieka ktory cale zycie przepracowal w fabryce azbestu i ma
    > sie dobrze. W przeciwnienstwie do prawie wszystkich innych.

    ale ja Ci setrki takich osob moge zapodac, wyjatki stanowia osoby ktore
    wpierd bez umiatru
    i sie nie ruszaja

    > Marlboro jest przeznaczone do spozywania rowniez....

    jebnieta,
    nie mowimy o marlboro

    > Takim syfem jest cukrzyca u dzieci.

    co ja wywowuje co moze ew. sie znadjwoac w tych produktach?

    > Wiec podaj kiedy ostatnio GIS zrobil inspekcje w centrali MD?

    a po co w centrali?|

    > Nie, nie podawaj. Podaj mi link do 10 letniej dziewczynki chorej na
    > cukrzyce w wyniku smieci MD.

    udowodnij ze cukrzyce dostala przez MD , konrtenie przez co

    P.

  • 233. Data: 2005-02-07 17:39:19
    Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl>

    "kina" <v...@r...ca> wrote in message news:g3BNd.18381$W16.8003@trndny07...

    > I ze supermarkety robia roszade polek dwa razy do roku zeby klient
    > wiecej czasu paletal sie po sklepie, to tez nie slyszalas?

    a kto ci powiedzial, ze nie slyszalam??? za duzo haburgerow zjadlas?

    iwon(k)a

  • 234. Data: 2005-02-11 17:26:26
    Od: Rodrig Falkenstein <t...@i...pl>

    amur napisał(a):

    > Daje przyklad. Redakcja ktora puszcza takie tlumaczenie jest nierzetelna
    > z definicji. Z metoryka czesto nie jest lepiej.

    Czyli Twoim zdaniem informacje podawane w programach "discovery" są
    niewiarygodne, bo tłumacz przygotowujący polską wersję językową źle
    przetłumaczył słowo "labour"? Gratuluję podejścia.

    > Tego nie mowilam. Mowilam ze Coca Cola jest szkodliwa, i kwasy sa jedna
    > z przyczyn. Zaczelismy przeciez od cukru.

    Ale przyznasz rację czy nie?

    > Zmien okuliste.

    Proszę o wybaczenie, ale jestem tylko skromnym prawnikiem, który nie
    widzi żadnego oszustwa w tym, że przedsiębiorca przeprowadza badania
    majęce na celu ustalenie najskuteczniejszych metod reklamy.

    > I mowi mi to osoba ktora nie potrafi znalezc szkodliwosci Coca Coli na
    > stronie CDC

    Nie widzę związku.

    > ROTFL
    >
    > Czytales akta sprawy? Ja czytalam. Bylo tam duzo wiecej. Pamietaj,
    > producent musi przewidziec uzycie i naduzycie produktu. Np wylanie
    > rzacej kawy podanej do auta prze okienko. Sam MD uznal ze nie ma szans i
    > nie apelowal.

    Producent nie ma żadnego powodu by przewidywać idiotyzm uzytkownika.
    A z akt też niewiele zrozumiałaś. Powodowie próbowali udowodnić, że MD
    sprzedaje gorąca kawę, by ludzie nie pili jej od razu tylko za jakiś
    czas. I udało im się przekonać 12 idiotów że to prawda.

    > Jezeli jest zwiazek pomiedzy dzialaniem producenta a popelnieniem
    > przestepstwa to ponosi.

    ADEKWATNY związek przyczynowy. Bo jeśli chodzi o związek przyczynowy, to
    ChRL winna odpowiadać za każde zabójstwo, bo chuińczycy wymyślili proch.
    To pierwsza rzecz, której uczą się studenci prawa.

    > Zobacz na strone UOKiK

    Czy potrafisz coś więcej niż z wyższością odsyłac do źródeł? Np podać
    nazwę rzeczonej ustawy? Trochę mniej arogancji, dziewczyno.

  • 235. Data: 2005-02-11 17:52:41
    Od: Rodrig Falkenstein <t...@i...pl>

    amur napisał(a):
> [...]

    Dziękuję.
    Ale wyszukiwarka po wprowadzeniu słów "macdonald" "fast food"
    "hamburger" nie wykazała żadnych raportów na interesujący mnie temat. No
    ale ja jestem tylko głupim prawnikiem, który nie wie o co chodzi.
    Dlatego proszę o pomoc i bezpośrednie linki

    Poza tym CDC zajmuje się raczej zakażeniami. Dodatkami do żywności
    zajmuje się FDA.

    > Tak. I duzo wiecej o "zywnosci" MD. Wystarczy poszukac wyrazami kluczowmi.

    Jak wyżej. Proszę o konkretny, bezpośredni link. Albo o słowo kluczowe,
    które do niego doprowadzi.

    > A to ze ekstrakt Coca w napojach firmy zostal zdelegalizowany cos wiek
    > temu.

    Proszę o podanie źródła tej informacji.

    > Wystarczy przy regularnym spozywaniu. przez dluzszy czas.

    Podaj źródło tej informacji. Najlepiej jakiś naukowy raport, w któym
    przedstawiono dowody, że długotrwałe spożywanie kwasu fosforowego o
    stężeniu 0,2% jest szkodliwe dla zdrowia. I proszę o bezpośredni link do
    raportu, a nie adres CDC.

    > Majac do wybory amatorszczyzne i CDC, woe ten drugi. Ty tymczasem nie
    > potrafisz znalezc materialow tamze.

    Nie potrafię, bo ich tam nie ma. No, chyba, że ty mi podasz jakich słów
    kluczowych użyć. I wyjaśnisz co ma Centrum Zapobiegania Chorobom
    Zakaźnym do składu CocaColi. A może chodziło ci o Food and Drug
    Administration (FDA)

    > Odpowiedz dla Blondynki: szkodliwosc zalezy m.in. od wagi ciala (dziecka
    > np), a samo wdychanie jest szkdoliwe z malych ilosciach:

    > 7. Handling and Storage
    >
    > Handling:
    > Wash thoroughly after handling. Do not breathe dust, vapor, mist, or
    > gas. Do not get in eyes, on skin, or on clothing. Use only in a chemical
    > fume hood.
    > Exposure Limits
    >
    > Chemical Name ACGIH
    >
    > Phosphoric acid 1 mg/m3; 3 mg/m3 STEL

    Wygląda na to, że na lekcjach zamiast uważać całowałaś się z chłopakami,
    więc wyjaśnie ci to jak blondynce.

    TE DANE DOTYCZĄ STĘŻONEGO 85% KWASU FOSFOROWEGO. COCA COLA to 0,2%
    ROZTWÓR KWASU FOSFOROWEGO.

    .html

    > ROTFL
    > I dzieci codziennie pija wode utleniona przy zagryzaniu Big Maca.

    > Ocet dzieci pija tez 7 razy dziennie. Razem z frytkami.

    CZy ty wogóle rozumiesz co się do ciebie pisze?
    Chciałem ci udowodnić kretynizm udowadniania szkodliwości coca-coli
    poprzez cytowanie danych dotyczących sposobu postepowania z 85% kwasem
    fosforowym. Dlatego zacytowałem kartyy charakterystyki innych produktów,
    które w stanie stężonym są podobnie niebezpieczne, a w stanie
    rozcieńczonym są normalnie używane w zyciu.

    A co do octu... Ocet, który dodajesz do sałatki ma 10% kwas fosforowy w
    coli ma 0,2%. Więc ocet jest 50 razy mocniejszy, a mimo to go jesz.

    > Nie. Porownujesz bledne rzeczy i tyle.

    A nie zwracasz uwagi na to, że soki owocowe zawierają kwas cytrynowy,
    który, jak wynika ze wskazanych wy żej danych, jest podobnie
    niebezpieczny jak kwas fosforowy?

    > Nie, bo wiem jak ten przemysl dziala.

    Ja też wiem. Nie potwierdza histerycznych tez o szkodliwości wszystkiego.

    > Kwas zoladkowy wystepuje naturalnie w zaladku. Smieci MD posiadaja
    > dodatki, ktor nie powinny byc konsumowane. Ich celem jest podwyzszenie
    > profitow kosztem konsumenta, a nie troska o diete.

    Nie rozmawiamy o dodatkach tylko o PH napoju, który rzekomo z powodu
    zawartosci kwasu jest szkodliwy. No więc jak jest z tą szkodliwością kwasu?

    > http://www.cdc.gov.

    Konkretny link proszę. Najlepiej z podaniem dlaczego taka informacja
    znajduje się na stronie instytutu badawczego zajmującego się chorobami
    zakaźnymi.

    > Gdzie mowie ze picie napojow o pH 2-3 jest
    > szkodliwe. Mowie ze stale spozywanie Coca Coli jest szkodliwe. pH jest
    > tylko jednym z czynnikow.

    Zaczekam aż wskazesz dowód, że "pH jest jednym z czynnuków"

    > http://www.cdc.gov Pamietaj, ze ryzyka nie trzeba udowadniac. Udowadnia
    > sie pewniki, czyli bezpieczenstwo.

    Ponownie. Proszę o bezpośredni link (i chtyba ze strony FDA, a nie CDC,
    która wogóle nie zajmuje się dodatkami do żywności)

  • 236. Data: 2005-02-11 18:16:32
    Od: Rodrig Falkenstein <t...@i...pl>

    amur napisał(a):

    > Tak, bo MD czasami majtki spadna i od czasu do czasu to wychodzi na
    > swiatlo dzienne.

    Konkretnie co wychodzi?

    > Wlasnie. Producent musi przewidziec naduzycie.

    I co zrobić? Czy jeżeli połknę cztery paczki Witaminy C i się struję to
    mogę pozwac Polfę? A jak ktoś zeżre 5 kilo czekoladek na raz i rozboli
    go brzuch to powinien pozwać Wedla za to, że na opakowaniu nie ma napisu
    że "nadużycie może spowodowac ból brzucha"?

    > ROTFL
    >
    > A to cos mowi:
    > http://www.bayeradvanced.com/garden/master-gardener/
    pesticides.cfm

    Produkuje pestyczydy, owszem. Ale jest przede wszystkim producentem
    farmaceutyków, więc odmawioanie mu prawa sponsorowania Codex
    Alimentarius jest bezpodstawne.

    > Bo nie znasz angielskiego i niepotrzafisz doczytac sie.

    Nie umiem czytać między wierszami. Proszę o cytat, który zawiera
    informacje o dyrektywie europejskiej nakazującej zmniejszenie ilości
    stosowanych barwników.

    > Boze znowu nie grzmisz. Znasz angielski? Biegle?

    Mam CAE Grade A i TOLES.
    I ponownie pod podanym linkiem nie znalazłem podanej przez ciebie
    informacji. Ponownie proszę o konkretny cytat.

    > E161g? Podaj przyklad rayb z Tesco.

    A nie bierzesz pod uwagę, że mogą nie być barwione? Łososie atlantyckie
    są naturalnie pomarańczowe. To hodowlane trzeba sztucznie barwić.

    > A czy dodawala aspartam?

    Jaki Aspartam? Rozmawiamy o barwieniu rzekomo szkodliwym
    Canthaxanthinem, czyli karotenem.
    Zawartym w marchewkach. Nie widzę różnicy pomiędzy karmieniem kur
    marchewką i karmieniem łososi karotenem.

    > Sok odwodniony nie jest juz sokiem. I nie bedzie. Nazyeawni tego pozniej
    > sokiem to zwykle oszustwo.

    Jeżeli usunę z soku 100 ml wody i następnie dodam 100 ml wody to co w
    takim razie otrzymam? I czym się to będzie różniło (smakowo itp) od soku?

    > Sa rozne sposoby transportu. O ktorym konkretnie producencie mowisz?

    Przedmiotem obrotu giełdowego jest sok mrożony i skoncentrowany.
    Rozumiem, że ty masz dokładniejsze informacje i potrafisz wskazać
    producentów, którzy transportują sok w inny sposób.

    > I opisuja konkretne przypadki.

    Może je zacytujesz? Nie każdy ma na półce dzieła tak mało znanych
    autorów. Studiowałem historię prawa ale ich dzieła nie są mi znane.
    A tak ogólnie to odsyłanie rozmówcy do źródeł zamiast udzielania
    konkretnej odpowiedzi to oznaka arogancji dyskutanta. Albo tego, że zam
    nie wie i usiłuje udawać mądrzejszego niż jest

    > Porownaj MSDS z lista E. Jestam calkiem pokazna liczba szkodliwych
    > dodatkow. Nie umrzesz od jednej dawki, ale i MD podaje dzieciom stale i
    > celem jest codzienne konsumpcja.

    MSDS to Material Safety Data Sheets Po polsku Karty Charakterystyki
    Substancji Chemicznych. Wszystkich.
    A poza tym istnieje jeszcze coś takiego jak dawka substancji. Pewne
    substancje poniżej pewnej dawki nie mają żadnego działania. To, że 1
    gram substancjui jest trucizną, nie oznacza, że trucizną jest też 1
    miligram. Podobnie to, ze 85% kras fosforowy jest żrący nie oznacza, że
    0,2% kwas fosforowy, znany jako CocaCola także jest żrący.

    I jeszcze jedno. To, że substancja podawana jest stale w małych dawkach
    nie oznacza, że dawki te się kumulują. Przyjęcie 100 razy po 1 gramie
    jakiejś substancji nie będzie miało takiego samego efektu jak przyjęcie
    jednorazowo 100 gram. Polecam zapoznanie się z pierwszym lepszym
    podręcznikiem toksykologii.

  • 237. Data: 2005-02-12 23:00:29
    Od: Rodrig Falkenstein <t...@i...pl>

    bigmac napisał(a):

    > Czy MD wycofal w Polsce cokolwiek z powodu umieszczenia arcylamide na
    > liscie srodkow rakotworczych? Czy rozsylal ostrzezenia do domow klientow
    > (wg listy stalych klientow jaka posiadaja)?

    Akroleina, to substancja, która powstaje po przegrzaniu olejów
    roślinnych. Inaczej mówiąc wtedy gdy przysmażasz sobie na oleju
    wegetariańskie kotleciki. W ten sam sposób powstają śmiertelnie trujące
    dioksyny.

    Jakim cudem ty jeszcze żyjesz i nie masz raka?

  • 238. Data: 2005-02-12 23:19:19
    Od: " Daria" <m...@N...gazeta.pl>

    Nixe <nixe@fałpe.peel> napisał(a):

    > Szczerze mówiac ja nawet nie wiem, jakie to kolory (chyba w kazdym lokalu
    sa
    > inne?), ale wiem, ze to, co mnie meczy po paru minutach, to smród, brudne
    > stoliki i fakt, ze na glupie frytki czy bule trzeba czasem czekac 15 minut,
    > choc jest sie jedynym klientem.

    Masz calkowicie racje. Nie bywam w Polskich McDonaldsach w nowojorskich tez
    nie bywam bo nawet ciezko przejsc kolo tego syfu smierdzacego starym
    przepracowanym olejem. W Stanach bary te dorownuja klasa polskim barom
    mlecznym. Niewiadomo dlaczego w Polsce zrobily taka kariere pewnie dlatego bo
    hamerykanskie. A juz prowadzic male dzieci do tego przybytku to
    barbarzynstwo. Zero wartosci, stary olej i niewiadomo co zmielone w tym
    mielonym kotlecie p.t. hamburger

  • 239. Data: 2005-02-13 05:40:51
    Od: miranda <i...@w...pl>

    Rodrig Falkenstein wrote:

    > Czyli Twoim zdaniem informacje podawane w programach "discovery" są
    > niewiarygodne, bo tłumacz przygotowujący polską wersję językową źle
    > przetłumaczył słowo "labour"? Gratuluję podejścia.

    Absolutnie tak !!!

    Jezeli redakcja zatrudnia 15 ludzi na drabinie administracyjnej od
    tlumacza po ostatniego cenzora, i przez to dlugie i geste sito
    przechodzi taki knot, to redakcja jest do wielkiego D. Od poczatku do
    konca. JEST NIEWIARYGODNA.

    Przetlumaczenie labor (praca/porod itd.) jako krowa poszla do pracy i
    urodzila ciele wola o pomste do Wielkich Niebios !!!

    Po takiej wpadce caly kanal powinni zamknac a prenumeratorom zwrocic
    oplaty.

    Wyobrazasz sobie sedziego ktory nie wie kto to Temida?

    > Ale przyznasz rację czy nie?

    Czyszczenie Coca Cola widzialam na wlasne oczy. Coca Cola jest bardziej
    agresywna z prostego powodu ze ocet spozywany jest okazjonalnie. Coca
    Cole dzieciaki pija pare razy dziennie. Czyli jest bardziej agresywna
    dla zoladka tak czy owak.

    > Proszę o wybaczenie, ale jestem tylko skromnym prawnikiem, który nie
    > widzi żadnego oszustwa w tym,

    Ile akt z procesow przeciwko MD czytales w oryginale?

    Jenda?

    > że przedsiębiorca przeprowadza badania
    > majęce na celu ustalenie najskuteczniejszych metod reklamy.

    Wiedzac ze ta reklama powoduje szkode konsumentom? I tylko w tym celu?
    Palnales glupote na ktora powod przeciwko MD czeka z niecierpiwoscia.
    Przeciez MD twierdzi ze NIE REKLAMUJE dzieciom! Patrz proces McLibel w
    Londynie.

    > Nie widzę związku

    Proces o kawe i proces o otylosc dzieci majana pierwszej stronie pod
    naglowkiem "pozew" zwrot "Demand for Jury Trial" (zadanie osadzenia
    przez lawnikow). Sedzia NIE orzeka w takim wypadku, a tylko nadzoruje
    sprawe. Lawnikow wybieraja OBIE strony. MD wydal pare milionow dolarow
    na konsultantow zeby odcedzic potencjalnych przeciwnikow trucia. I
    przegaral.

    Za duzo czytasz GWno.

    > Producent nie ma żadnego powodu by przewidywać idiotyzm uzytkownika.

    MUSI przewidziec idiotyzm jezeli ma mozliwosc zapobiezenia. STRICT
    LIABILITY !!!

    Pani do ucznia:

    - Jasiu, czy mozna poparzyc sie kawa podana w plasitkowym kubku podanym
    przez okienko pasazerowi auta, a ktore ma temperature wrzatku?

    - hmm

    - Pytanie pomocnicze: czy mozna przewidziec poparzenie jezeli PRZEDTEM
    905 konsumentow zlozylo skarge na IDENTYCZNE poparzenie?

    Producent MUSI przewidziec uzycie i NADuzycie.

    Dlatego na przewodach suszarek do wlosow masz nalepki ostrzegajace przed
    szokiem. Koszt nalepki jest dla producenta nizszy niz koszt zycia
    konsumenta. Za co i tak placi ten ostatni. Proste?

    > A z akt też niewiele zrozumiałaś. Powodowie próbowali udowodnić, że MD
    > sprzedaje gorąca kawę, by ludzie nie pili jej od razu tylko za jakiś
    > czas. I udało im się przekonać 12 idiotów że to prawda.

    Poslugujesz sie informacja z drugiej reki ("hearsay" to termin prawny -
    niedopuszczalne gdziekolwiek za wyjatkiem Polski).
    To MD zrobil WCZESNIEJ badania ze konsumenci obslugiwani przez okienko
    (kierowcy - a nie pasazerowie obok kierowcy - jak w tym przypadku!) w
    wiekoszosci kawe pija po dotarciu na miejsce. Po tym czasie temperatura
    opada, ale smak jest utrzymany. Czyli profity MD beda powiekszone.
    Bezpieczenstwo konsumeta (pasazera obok - A NIE KIEROWCY !!!)
    zignorowano na rzecz profitow.

    > ADEKWATNY związek przyczynowy. Bo jeśli chodzi o związek przyczynowy, to
    > ChRL winna odpowiadać za każde zabójstwo, bo chuińczycy wymyślili proch.
    > To pierwsza rzecz, której uczą się studenci prawa.

    Jezeli ten proch SWIADOMIE wlozyli do reki krymianlisty WIEDZAC ze
    dokona on przestepstwo to ABSOLUTNIE TAK !!!

    To sie nazywa STRICT LIABILITY kolego!!!

    Slyszales o takim cudzie?

    To Twoja brosza zapewnic MINIMUM BEZPIECZENSTWA uzytkownikom i osobom
    postronnym. To Twoja borsza przewidziec NADuzycie produktu/

    W procesach z pistoletami wychodzi raz po razie na swiatlo dzienne taka
    parszywa tajemnica przemyslu ze producent rozklada brona na czesci,
    wysyla w czesciach do roznych posrednikow zeby wykiwac prawo, wysyla
    celowo poprzez dobrane rozne jurysdykcje zeby dostarczyc bron w rece
    osoby o ktorej wie z gory ze popelni przestepstwo.

    I na dodatek ma prawo wybrania lawnikow razem z powodem.

    Tego juz nie uczyli w szkole?

    Moze polece:

    http://www.lexisnexis.com

    > Czy potrafisz coś więcej niż z wyższością odsyłac do źródeł? Np podać
    > nazwę rzeczonej ustawy? Trochę mniej arogancji, dziewczyno.

    "Produkt uzywany zgodnie z przeznaczeniem". Mowi cos?

  • 240. Data: 2005-02-13 10:58:10
    Od: Rodrig Falkenstein <t...@i...pl>

    miranda napisał(a):

> [...]
    > tlumacza po ostatniego cenzora, i przez to dlugie i geste sito
    > przechodzi taki knot, to redakcja jest do wielkiego D. Od poczatku do

    Owszem. Redakcja Discovery Channel Polska to banda trolli. Ale w jaki
    sposób wpływa to na ocenę wiarygodności informacji podawanych w
    Discovery Channel?

    > Przetlumaczenie labor (praca/porod itd.) jako krowa poszla do pracy i
    > urodzila ciele wola o pomste do Wielkich Niebios !!!

    Podobnie jak mylenie dział smobieżnych z pancernymi, karabinów z
    karabinkami, wymawianie nazwiska adm. Rożdiestwieńskiego po angielsku,
    mylenie Dniepru i Dniestru...

    > Po takiej wpadce caly kanal powinni zamknac a prenumeratorom zwrocic
    > oplaty.

    Nadal nie wiedzę w jaki sposób niedokładność tłumaczenia podważa
    wiarygodność samego programu. Który zresztą oglądam tylko w wersji
    oryginalnej, właśnie ze względu na idiotów, których zatrudniają na
    stanowiskach tłumaczy.

    Aha, mylenie abonentów z subskrybentami też woła o pomste to wielkich
    niebios.

    > Wyobrazasz sobie sedziego ktory nie wie kto to Temida?

    Znam wielu sędziów. I nie wydaje mi się, żeby wiedza odnośnie tego kto
    to była Temida była im absolutnie niezbędna przy orzekaniu.

    > Czyszczenie Coca Cola widzialam na wlasne oczy.

    Ja też. A właściwie powinienem powiedzieć: "bezskuteczne próby czyszczenia"

    >Coca Cola jest bardziej
    > agresywna z prostego powodu ze ocet spozywany jest okazjonalnie.

    Czyli 0,2% kwas fosforowy jest bardziej agresywny od 10% kwasu octowego.
    Genialne. A częstość uzywania nie ma żadnego wpływu na agresywność
    substancji. Ktoś tu spał na chemii.

    > Coca Cole dzieciaki pija pare razy dziennie. Czyli jest bardziej agresywna
    > dla zoladka tak czy owak.

    Aha, czyli 0,2% kwas fosforowy wlany do żołądka zawierającego
    kilkadziesiąt razy mocniejszy kwas solny żre ściany żołądka. Logiki
    trochę, dziewczyno.

    > Ile akt z procesow przeciwko MD czytales w oryginale?
    >
    > Jenda?

    A co to ma do rzeczy. Dla mnie po prostu oszustwem jest podstępne
    doprowadzenie do niekorzystnego rozporżadzenia mieniem własym lub
    cudzym, natomiast naukowy dobór właściwych technik promocyjnych
    oszustwem nie jest.

> [...]
    > Palnales glupote na ktora powod przeciwko MD czeka z niecierpiwoscia.
    > Przeciez MD twierdzi ze NIE REKLAMUJE dzieciom! Patrz proces McLibel w

    Jaką szkodę powoduje owa reklama? To, że będą jesć za dużo i utyją?

    > Proces o kawe i proces o otylosc dzieci majana pierwszej stronie pod
    > naglowkiem "pozew" zwrot "Demand for Jury Trial" (zadanie osadzenia
    > przez lawnikow).

    Bo w sprawie prowadzonej przez sędziego nie mieli by żadnych szans, a
    przy 12 idiotach zawsze można na coś liczyć.

    > Sedzia NIE orzeka w takim wypadku, a tylko nadzoruje
    > sprawe. Lawnikow wybieraja OBIE strony.

    W trakcie procesu zwanego Voir Dire. Wiem. Ale nie o tym pisałem.

    > MD wydal pare milionow dolarow
    > na konsultantow zeby odcedzic potencjalnych przeciwnikow trucia. I
    > przegaral.

    "legal counselor" to nic innego jak adwokat.

    > Za duzo czytasz GWno.

    A ty jak widać za mało.

> [...]
    > 905 konsumentow zlozylo skarge na IDENTYCZNE poparzenie?
    >
    > Producent MUSI przewidziec uzycie i NADuzycie.

    Pytanie pomocnicze. Jaką temperaturę powinna mieć świeżo zaparzona kawa?
    Pytanie pomocnicze nr. 2. Czy jeżeli kroś wręca ci kubeczek z kawą
    czytasz co jest na nim napisane?

    > Dlatego na przewodach suszarek do wlosow masz nalepki ostrzegajace przed
    > szokiem. Koszt nalepki jest dla producenta nizszy niz koszt zycia
    > konsumenta. Za co i tak placi ten ostatni. Proste?

    Owszem. na AMERYKAŃSKICH suszarkach. Bo tylko w ameryce konsumenci sa
    tak głupi, że nie potrafią rozpoznac zagrożenia wynikającego z
    niewłaściwego uzycia.
    To był temat mojego Closing Statement. Ocenionego bardzo dobrze.
    Wykazałem, że producent nie może odpowiadać za nieostrożność,
    niedbalstwo i głupotę konsumenta, ponieważ także od kostumenta mozna
    wymagać zachowania "due dilligence" oraz "obvious safety rules".

    A co do przewidywania nadużycia. Czy nie zastanawia cię, dlaczego na
    młotkach nie ma napisu "nie uderzać w palce"? Albo na zapalnicznkach, ze
    "płomień jest gorący"?

    > Poslugujesz sie informacja z drugiej reki ("hearsay" to termin prawny -
    > niedopuszczalne gdziekolwiek za wyjatkiem Polski).

    "Hearsay" jest dopuszczalne wszędzie oprócz krajów systemu anglosaskiego
    i oznacza przytaczanie w swych zeznaniach informacji zasłyszanych od
    innej osoby.

> [...]
    > opada, ale smak jest utrzymany. Czyli profity MD beda powiekszone.
    > Bezpieczenstwo konsumeta (pasazera obok - A NIE KIEROWCY !!!)

    Czyli kierowcy po dojechaniu na miejsce powinni pić zimną kawę, aby
    chronić interesy pasażerów, który moga być tak nieostrozni, że się poparzą.

    I jeszcze jedno. Czy jeżeli zaparzasz kawę to zalewasz ją wrzątkiem czy
    letnią wodą?

    > Jezeli ten proch SWIADOMIE wlozyli do reki krymianlisty WIEDZAC ze
    > dokona on przestepstwo to ABSOLUTNIE TAK !!!

    Udowodnij, że firma colt świadomie wręczyła pistolet Johnowi Doe,
    wiedząc, że on zabije. To, że sklep z bronią znajduje się, w okolicy,
    gdzie jest duza przestępczość nie wystarczy.

    > To sie nazywa STRICT LIABILITY kolego!!!
    >
    > Slyszales o takim cudzie?

    Tak. Dziwadło prawne nie występujące nigdzie poza amerykańskim systemem
    prawnym. Całe szczęście w Europie króluje reguła adekwartnego związku
    przyczynowego.

    > To Twoja brosza zapewnic MINIMUM BEZPIECZENSTWA uzytkownikom i osobom
    > postronnym. To Twoja borsza przewidziec NADuzycie produktu/

    Każdego propduktu można nadużyć? Jak chcesz temu zapobiegać?
    Umieszczając karteczki z ostrzezeniami? Uważasz, że jak do pistoletu
    będzie dołączona ulotka, z napisem "nie strzelać do ludzi w celu ich
    obrabowania" to producent będzie kryty? Bo przewidiał mozliwość
    nadużycia i zakazał go? Dla mnie to jest hipokryzja.

> [...]
    > celowo poprzez dobrane rozne jurysdykcje zeby dostarczyc bron w rece
    > osoby o ktorej wie z gory ze popelni przestepstwo.

    Potrafisz udowodnić, że producent "z góry wie" ze rzeczony John Doe
    popełni przestepstwo?

    > I na dodatek ma prawo wybrania lawnikow razem z powodem.
    > Tego juz nie uczyli w szkole?
    > Moze polece:
    > http://www.lexisnexis.com

    Uczyli. I to dosyć dokładnie. Ale ma to prawo razem z powodem. Dzięki
    temu oszołomy nie mogą wybrać do ławy wyłącznie podobnych sobie świrów.

    > "Produkt uzywany zgodnie z przeznaczeniem". Mowi cos?

    Nic.

    Ponownie prosze o podanie tytułu ustawy. Numer dziennika ustaw sam znajdę.