  • 31. Data: 2015-01-22 18:48:39
    Temat: Re: Przywileje górnicze a równość wobec stanowionego prawa
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news"

    "Sprawiedliwość społeczna" wcale nie ma oznaczać BRAKU zróżnicowania!
    To system, w którym ktoś pobierający bardzo długo wysoką emeryturę mimo
    wpłacenia relatywnie niskiej sumy (choć wysokich składek, ale niewielu)
    sprawiedliwy *nie jest*.
    Chyba, że a priori przyjąć, że emerytura z definicji ma zapewniać minimum
    socjalne i tylko w tym celu jest pobierana składka (tym samym niższa),
    AFAIK niektóre kraje tak mają. Ale skoro w .pl tak nie jest, to powinno
    być "sprawiedliwie" - i wszelkie przywileje, nie opłacone pracą
    oskładkowanego, stoją temu na przeszkodzie.
    ---
    Przecież JEST. Podałeś dlaczego emerytury nijak mają się do składek i na
    tych różnych blankietach jest "jednostki uczestnictwa zł" czy jakoś tak a
    nie "ulokowane zł". A policjanci czy górnicy mają "po x latach". Ja
    oczywiście jestem za zrównaniem wieku emerytalnego wszelkich obiboków z
    normalnymi ludźmi ale to dlatego, że emerytura polegająca na odkładaniu jest
    absurdalnie głupia a nie dlatego, że ktoś na tym wychodzi lepiej a ktoś inny
    gorzej. Bo to by była zwykła lokata. Jeśli nawet w jakimś sensie jest, to
    jest to lokata państwa a nie obywatela.

  • 32. Data: 2015-01-22 18:54:32
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news"

    > Bo też w emeryturach nie o to chodzi by "odłożyć na starość" tylko by
    > "łożyć na starych"

    Ale TAKA wersja sprowadza się do systemu, w którym emerytura jest
    z definicji socjalna, a nie oparta *jakoby* o założenie iż
    wysokość zależy od składek.
    ---
    Też mówię, że emerytura nie jest lokatą by miała zależeć od tego, co sobie
    ktoś odłożył.

  • 33. Data: 2015-01-22 19:11:14
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    > Ciekawe kto i ile Ci płaci za rozgłaszanie tych kłamstw, bo chyba aż tak głupi nie
    jesteś abyś robił to za darmo.

    Moze jestes za młoda, ale pamiętam czasy kiedy pracownik ZUSu nie płacił
    i nie było czegos takiego jak płaca netto/brutto. ZUS płacił tylko
    pracodawca (do 1999 roku 48% płacy). Oczywiscie w nowych czasach miało
    to znaczenie bo dla firm było to realne obciazenie. Za PRLu jednak taka
    składka nie miała zadnego charakteru, była czystym zapisem, bo zysk
    zakładów panstwowych miał charkter planowy: zawsze mozna było wyczarowac
    na poziomie zakleć ksiegowych opłacalność kazdego zakładu. Jak to
    robiono wytłumaczono w "misiu" choc oczywiscie w przesadzony sposób,
    jednak w generalnych załozeniach tak to działało.
    A to, ze takze w nowych czasach niektóre firmy a nawet segmenty
    gospodarki nie płaciły ZUSu, bo im ciagle umarzano naleznosc to juz
    ordynarny fakt.

    --
    @foe_pl

  • 34. Data: 2015-01-22 22:08:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 22 Jan 2015, re wrote:

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news"
    [...]
    > Chyba, że a priori przyjąć, że emerytura z definicji ma zapewniać minimum
    > socjalne i tylko w tym celu jest pobierana składka (tym samym niższa),
> [...]

    I wszyscy dostają emeryturę w wysokości (jednakowego!) minimum
    socjalnego? W Polsce?

    > Podałeś dlaczego emerytury nijak mają się do składek

    No zgoda, ale nijak ma się to do tezy, jakoby (w .pl!) była
    konstrukcją z "minimum socjalnym".

    > Ja oczywiście
    > jestem za zrównaniem wieku emerytalnego wszelkich obiboków z normalnymi
    > ludźmi

    Ale to nie jest konieczne - wystarczy, że tak jak np. u niemieckich
    lotników, wcześniejsze emerytury opłaca dająca przywilej (swoim!)
    pracownikom firma (to zamiar Lufthansy zniesienia tego przywileju
    spowodował ostani strajk).
    W ten sposób "ogólne" fundusze emerytalne nie są naruszane - do
    osiągnięcia wieku emerytalnego firma płaci wynagrodzenie i składki,
    po osiągnięciu płaci fundusz i już.

    Jeszcze raz z przezorności - to INNA sprawa, niż rozwiązanie
    z emeryturą minimum socjalnego!
    I NIGDZIE nie pisałem o wersji emerytury "traktowanej jak lokata"
    (to też zupełnie inna sprawa).
    Pisałem o istotności tego, że (w przypadku emerytur płaconych
    "wg składek") jeśli jest taka zasada, to ma być sprawiedliwa.
    Tak aby ŚREDNIO zapewnić "równe współfinansowanie".

    pzdr, Gotfryd

  • 35. Data: 2015-01-22 22:10:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 22 Jan 2015, re wrote:

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news"

    Powyższe nie jest moje! - po co wycinasz wrotki, zostawiając cytat?

> [...]
    > ---
    > Też mówię, że emerytura nie jest lokatą by miała zależeć od tego, co sobie

    Przeciwko wersji "emerytury socjalnej" nic nigdy nie miałem.
    Niestety w .pl nie występuje, więc dyskusja o tym jest mało
    sensowna. Natomiast modyfikacje zasad "rozliczania" owszem,
    występują, stąd dyskusja ma sens.

    pzdr, Gotfryd

  • 36. Data: 2015-01-22 22:12:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 22 Jan 2015, Liwiusz wrote:

    > No z tego by wynikało, że właśnie jest to w interesie społecznym (uwalenie).

    Hm... chyba ze tak.
    Znaczy "taka definicja interesu".
    (jeśli "się kojarzy", to chyba dobrze ;>)

    pzdr, Gotfryd

  • 37. Data: 2015-01-23 08:17:44
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

> [...]
    > A to, ze takze w nowych czasach niektóre firmy a nawet segmenty
    > gospodarki nie płaciły ZUSu, bo im ciagle umarzano naleznosc to juz

    Kto i ile Ci za te wypowiedzi płaci jest ciągle najbardziej aktualnym pytaniem.
    Kłamiesz jak z nut, przeginasz rzeczywistość i prawdziwe fakty. A jako dowód że
    mówisz prawdę ma być "miś". Z jednej medialnej jaskółki robisz całą wiosnę. Masz już
    tak wyprany mózg ze u Ciebie 2+2=3, bo tak każą Ci mówić a Ty to powtarzasz, dlatego
    nasuwa się pytanie za ile?
    Wszyscy znamy dziennikarzy telewizyjnych którzy nagminnie lansują takie poglądy, ale
    im za to płacą więcej niż zarabia Prezes niejednej firmy. A Tobie ile?

    pozdr

    ---
    Avast.

  • 38. Data: 2015-01-23 08:27:01
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-01-23 o 08:17, Danusia pisze:
> [...]
    ale im za to płacą więcej niż zarabia Prezes niejednej firmy. A Tobie ile?

    Ale bełkot.

    --
    Liwiusz

  • 39. Data: 2015-01-23 10:37:21
    Od: grzech <g...@g...pl>

    W dniu 2015-01-23 o 08:27, Liwiusz pisze:

    > Ale bełkot.

    Może i bełkot, ale jak się czyta takie idiotyzmy jakie wypisuje the_foe
    to czasami człeka zatyka. To, że pensje ubruttowiono i pracownik nie
    płacił podatków nie oznacza, że podatków od płacy nie było. Podatki za
    pracownika płacił zakład pracy. Tak samo było z ZUS. Zakłady pracy
    opłacały ZUS w ten sam sposób.
    Z takich ciekawostek tamtego okresu. Wpływy do ZUS znacznie przekraczały
    wydatki. ZUS dysponował nadmiarem pieniędzy. Pieniądze te inwestowano w
    budowę nowych zakładów. Po 1989 r. duża część tych zakładów sprzedano.
    Pieniądze trafiły do skarbu państwa gdzie je przepieprzono na przykład
    na utrzymanie socjalistycznego górnictwa.

  • 40. Data: 2015-01-23 11:35:10
    Od: m...@g...com

    > Witam,
    >
    > Taki temat. Jest konstytucja, a w niej m.in.:
    >
    > Art. 32. Zasada równości obywatela wobec prawa
    > 1. Wszyscy są wobec prawa równi. Wszyscy mają prawo do równego traktowania
    > przez władze publiczne.
    > 2. Nikt nie może być dyskryminowany w życiu politycznym, społecznym lub
    > gospodarczym z jakiejkolwiek przyczyny.
    >
    > Jak się ma to do odpraw sięgających kilkudziesięciu miesięcy. Albo płatnych
    > urlopów wieloletnich.
    >
    > ==
    > Nie ma logicznego związku między jednym, a drugim.

    Jakieś uzasadnienie dlaczego tak uważasz?
    Bo sądząc po dyskusjach powyżej to jednak większość znalazła jakieś logiczne
    powiązania.