  • 51. Data: 2011-01-03 23:47:23
    Temat: Re: Przypadkowy przelew wyplaty dla bylego pracownika
    Od: "boukun" <b...@n...pl>

    news:iftmqo$mh2$1@news.onet.pl...

    > W tym właśnie sęk, że nie.
    >
    > Liwiusz

    My nawet nie wiemy, co bank na to i jak zareagował. A warto by było to znać,
    chcąc brać bank w jakąkolwiek obronę... Ja bym poszedł na miejscu
    właściciela pieniędzy z roszczeniami do tego banku i wyegzekwował zwrot.

    boukun

  • 52. Data: 2011-01-03 23:50:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 04.01.2011 00:47, boukun pisze:

    > My nawet nie wiemy, co bank na to i jak zareagował. A warto by było to znać,
    > chcąc brać bank w jakąkolwiek obronę... Ja bym poszedł na miejscu
    > właściciela pieniędzy z roszczeniami do tego banku i wyegzekwował zwrot.

    Chyba giwerą.

  • 53. Data: 2011-01-04 00:53:31
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-01-04 00:41, Liwiusz pisze:

    > W tym właśnie sęk, że nie.

    Zrobiłam kiedyś przez pomyłkę 2 razy przelew do PKO SA i mi od ręki
    zwrócili.

    --
    animka

  • 54. Data: 2011-01-04 00:59:54
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/3/2011 6:53 PM, animka wrote:

    > Zrobiłam kiedyś przez pomyłkę 2 razy przelew do PKO SA i mi od ręki
    > zwrócili.

    co to znaczy przelew do PKO SA?
    Płaciłaś bankowi, czy komus kto ma konto w PKO SA?
    kto ci zwrócił?
    twój bank bo poszłaś do niego i powiedziałaś że się pomyliłaś?
    czy PKO SA bo pieniądze byly mu nie nalezne i po prostu oddał?

  • 55. Data: 2011-01-04 01:01:40
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/3/2011 5:50 PM, Andrzej Lawa wrote:

    > Chyba giwerą.

    daj spokój.
    szkoda klawiatury.
    człowiek od wielu lat juz wisi w wirtualnym idealnym świecie i niech tak
    zostanie, tylko ci wredni urzednicy wiecznie sie go czepiają.

  • 56. Data: 2011-01-04 22:25:05
    Od: "boukun" <b...@n...pl>

    > daj spokój.
    > szkoda klawiatury.
    > człowiek od wielu lat juz wisi w wirtualnym idealnym świecie i niech tak
    > zostanie, tylko ci wredni urzednicy wiecznie sie go czepiają.

    O czym ty teraz pieprzysz? Trzymaj się wątku, z tego co koleś napisał, bank
    zachował się jak złodziej. Rozpoczynający wątek nie napisał wszystkiego tego, co
    wy tu sugerujecie. Gdyby opisał całe zdarzenie szczegółowo, mógłbyś się
    wymądrzać...

    A ja jestem przekonany, że jak by to rozsądnie rozegrał, bank musiałby mu
    pieniądze zwrócić.

    boukun

    boukun

  • 57. Data: 2011-01-04 22:27:01
    Od: "boukun" <b...@n...pl>

> [...]
    > twój bank bo poszłaś do niego i powiedziałaś że się pomyliłaś?
    > czy PKO SA bo pieniądze byly mu nie nalezne i po prostu oddał?

    Wróć do tego wątku. Pieniądze przelene przez piszącego ten wątek też nie są
    bankowi należne...

    boukun

  • 58. Data: 2011-01-04 22:58:23
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/4/2011 4:25 PM, boukun wrote:
    > A ja jestem przekonany, że jak by to rozsądnie rozegrał, bank musiałby
    > mu pieniądze zwrócić.

    i tak trzymaj,
    i ani na sekunde nie zmieniaj zdania.
    do odwaznych swiat nalezy.

    niech zyje don kichot i jego osioł.

  • 59. Data: 2011-01-05 03:46:16
    Od: JQB <k...@o...pl>

    On 2 Sty, 17:02, "CRAY" <c...@w...pl> wrote:
    > Witam,
    <ciach>
    > Pozdrawiam

    No to pracodawca ma pare zlotych w plecy. Niestety niektorzy piszacy w
    tym watku maja myslenie zyczeniowe - bank w zadnym razie nie odda tych
    pieniedzy na ladne oczy, szczegolnie w momencie gdy na koncie jest
    zajecie egzekucyjne - nie rob sobie nadziei bo nie ma to zadnego
    zwiazku z przepisami prawa.

    Drogi rozwiazania sa dwie - jedna oficjalna, ktora opisalo tutaj pare
    osob - generalnie ustawiasz sie w kolejce i masz nadzieje ze kiedys
    komornik odzyska dla Ciebie pieniadze od dluznika. Na to bym nie
    liczyl - sprawa moze ciagnac sie latami.

    Druga droga mniej oficjalna - jesli posiadasz dobre stosunki z bylym
    pracownikiem, a kwota zajęcia nie jest jakaś znaczna - moze on zgodnie
    z ustawa zwrocic sie do banku o odblokowanie na rachunku kwoty wolnej
    od zajecia egzekucyjnego (jest to trzykrotnosc sredniej krajowej czyli
    ok 10 tys zl). Jezeli zajecie jest powyzej tej kwoty to po ptakach.
    Jesli nie to po odblokowaniu pieniedzy byly pracownik moze wyplacic i
    oddac Ci srodki.

    Pozdrawiam,

  • 60. Data: 2011-01-05 08:00:37
    Od: "boukun" <b...@n...pl>

    Użytkownik "JQB" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    v.googlegroups.com...
    On 2 Sty, 17:02, "CRAY" <c...@w...pl> wrote:
    > Witam,
    <ciach>
> [...]

    ok 10 tys zl). Jezeli zajecie jest powyzej tej kwoty to po ptakach.
    Jesli nie to po odblokowaniu pieniedzy byly pracownik moze wyplacic i

    Gdzie tu stoi, że bank ma zajęcie egzekucyjne? Co jeden, to wieksze głupoty
    pisze. Kolega napisał wyraźnie, że przelał omyłkowo pieniądze dla pracownika,
    który jakiś czas temu już był zwolniony i że w banku okazało się, iż miał
    zadłużenie, którego nie spłacał i bank zajął te pieniądze na poczet tego
    zadłużenia. Bank nie ma prawa zajmować pieniędzy tego pracodawcy, bo de facto to
    są pieniądze pracodawcy, a nie omyłkowo przelane dla pracownika. W jakiej
    kolejce? Po swoje pieniądze nie musi się nigdzie ustawiać. Składa oficjalnie
    wniosek do banku o zwrot swoich pieniędzy (to nie są pieniądze tego właściciela
    konta), które omyłkowo trafiły do tego banku i czeka na rozwój wypadków. I z
    bankiem sie będzie ewentualnie handryczył. Właściciel konta tymi pieniędzmi nie
    zarządza, ani nie zarządzał, jest świadkiem w sprawie, że to nie są jego
    pieniądze!

    boukun