  • 11. Data: 2008-01-27 05:07:12
    Temat: Re: Przymuszenie do korzystania z opertatora telefoni...
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Andrzej Lawa pisze:
    > Nie musiałeś. Klauzule niedozwolone są nieważne.

    nie są

    KG

  • 12. Data: 2008-01-27 08:19:55
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Sun, 27 Jan 2008 01:35:55 +0100, Maciej Bebenek napisał(a):

    > Wybacz Andrzeju, ale o tym czy jest to klauzula niedozwolona czy nie,
    > decyduje prezes UOKIK-u, a nie Andrzej Lawa.

    W ramach "własnej" wykładni może decydować każdy. Na tym polegają m.in.
    negocjacje.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis, najlepsze czasopismo w internecie ==> http://olgierd.bblog.pl/

  • 13. Data: 2008-01-27 09:43:56
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Olgierd pisze:

    > W ramach "własnej" wykładni może decydować każdy. Na tym polegają m.in.
    > negocjacje.

    W ramach własnej wykładni możesz decydować praktycznie o wszystkim.
    Problem w tym, że Twoja wykładnia obowiązuje tylko Ciebie.
    Możesz nie podpisać umowy, zawierającej "Twoje" klauzule niedozwolone.
    Jednak gdy chcesz taką umowę podpisać, a druga strona się uprze,
    kwestionowany zapis może unieważnić tylko wpisanie go na listę.

    M.

  • 14. Data: 2008-01-27 10:12:36
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    syn Bogarta <syn[do wyciecia]bogarta@wp.pl> wrote:

    > Mimo, ?e ten operator nie mia? najlepszej oferty musia?em skorzysta? z jego
    > us?ug. By?em bardzo niezadowolony i po nieca?ych 3 latach zrezygnowa?em. I
    > tu zacz??y si? schody. Podpisuj?c umowe z Dialogiem zap?aci?em kaucj?
    > zwrotn? w wys. 1000 z? za centralk? ISDN. Kiedy rozwi?zywa?em umow? mia?e
    > spor? nadp?at? z tytu?u bie??cych rachunków. Dialog zwleka? ze zwrotem tych
    > pieni?dzy, wi?c o?wiadczy?em (ustnie, w biurze), ?e dopóki nie zrwóc? mi
    > nadp?aty ja nie zwróc? im centralki. W mi?dzy czasie, pod moj? nieobecno??

    Zobacz co masz w umowie, ktora podpisales z Dialogiem. Moze byc tak,
    ze zobowiazales sie do zwrotu centralki w ciagu X dni od daty rozwiazania
    umowy a za kazdy dzien zwloki moga Ci naliczyc 'oplate dodatkowa'
    XX zlotych (tak ma wiekszosc operatorow gdy wypozycza modemy/konwertery,
    nie wiem jak z centralkami.

    a.

  • 15. Data: 2008-01-27 11:44:28
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> writes:

> [...]
    > niedozwolone. Jednak gdy chcesz taką umowę podpisać, a druga strona
    > się uprze, kwestionowany zapis może unieważnić tylko wpisanie go na

    "Zapomniałeś" dodać frazy:
    Bez sądowej mordęgi dla strony pragnącej unieważnić zapis.

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@p...onet.pl : a...@x...wp.pl
    Życie to taki okres czasu, którego jedną połowę zatruwają dorośli,

  • 16. Data: 2008-01-27 16:11:02
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Maciej Bebenek pisze:
    > Jednak gdy chcesz taką umowę podpisać, a druga strona się uprze,
    > kwestionowany zapis może unieważnić tylko wpisanie go na listę.

    nie tylko, można kwestionować też w indywidualnej sprawie

    KG

  • 17. Data: 2008-01-27 16:34:41
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Maciej Bebenek pisze:

    > Wybacz Andrzeju, ale o tym czy jest to klauzula niedozwolona czy nie,
    > decyduje prezes UOKIK-u, a nie Andrzej Lawa.

    A także kodeks cywilny.

    Jak dla mnie podpada to pod numerek 7 (art. 385^3 KC)

    Jeśli uważasz inaczej - czekam na argumenty ;)