  • 11. Data: 2011-06-17 17:59:31
    Temat: Re: Przymus urlopowy
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-06-17 19:51, Massai pisze:

    > Bzdura.
    > 24 to piątek po czwartku ustawowo wolnym, więc pewnie spora część
    > pracowników sobie wolne wzięła i przez to nie idzie za bardzo
    > zorganizować pracy dla reszty.

    A co to pracowników obchodzi? ;)

    --
    spp

  • 12. Data: 2011-06-17 18:28:28
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał

    > Urlop udzielany jest wyłącznie na wniosek pracownika (wyjątek to
    > okres wypowiedzenia). Nie można wydać polecenia wzięcia urlopu.

    Jak zatem od strony prawnej wyglądają następujące kwestie:
    1. Cała firma lub jakiś dział jest zamykany np. na cały lipiec i
    wszyscy pracownicy wykorzystują urlop jednocześnie. Jest to często
    spotykane w firmach produkcyjnych i uzasadnione bo jeśli np. na taśmie
    pracuje kilkadziesiąt osób to nie da się urlopowac poszczególnych osób
    według ich widzimisię.
    2. Jest obowiązek wykorzystania urlopu do końca pierwszego kwartału
    następnego roku. Urlop jest udzielany na wniosek pracwnika, ale za
    niewypełnienie tego obowiązku odpowiada pracodawca, nawet jeśli to
    pracownik nie chciał iść na urlop.

  • 13. Data: 2011-06-17 20:28:03
    Od: "Dawid" <d...@w...poczta.onet.pl>

    > No właśnie chodzi o to, że bez zgody pracownika w żaden sposób.

    z tego co mi ksiegowa gada to polowa urlopu nalezy do pracownika (wolnosc
    wyboru) a druga polowa do pracodawcy pod wzgledem wyboru terminu.

  • 14. Data: 2011-06-17 20:33:07
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Fri, 17 Jun 2011 20:28:28 +0200, Alek napisał(a):

    > 2. Jest obowiązek wykorzystania urlopu do końca pierwszego kwartału
    > następnego roku.

    A to jest obowiązek?

    --
    marcin

  • 15. Data: 2011-06-17 21:06:23
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "zly" <b...@N...fm> napisał

    > A to jest obowiązek?

    O ile coś się ostatnio nie zmieniło to jest.

  • 16. Data: 2011-06-17 21:21:40
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 6/17/2011 3:28 PM, Dawid wrote:

    > z tego co mi ksiegowa gada to polowa urlopu nalezy do pracownika (wolnosc
    > wyboru) a druga polowa do pracodawcy pod wzgledem wyboru terminu.

    wywal księgową, ale to już.
    albo sam uciekaj

    nawiasem mówiąc, gdzie takich matołów (matołki) produkują?

  • 17. Data: 2011-06-17 21:22:28
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 6/17/2011 4:06 PM, Alek wrote:
    > Użytkownik "zly" <b...@N...fm> napisał

    > O ile coś się ostatnio nie zmieniło to jest.

    sie ma zmienic lub sie zmienilo. do konca lipca teraz ma byc.

    przy czym dalej obowiązek jest dla pracodawcy, a nie dla pracownika.

  • 18. Data: 2011-06-18 12:09:57
    Od: Michał <b...@b...pl>

    W dniu 2011-06-17 23:22, witek pisze:

    > sie ma zmienic lub sie zmienilo. do konca lipca teraz ma byc.
    >
    > przy czym dalej obowiązek jest dla pracodawcy, a nie dla pracownika.

    Czyli jesli pracownik nie chce wziąć urlopu to go zmusic nie można ale
    jak IP namierzy, że ma niewykorzystany urlop to kare dostanie
    pracodawca? Coś mi tu absurdem totalnym trąci.

  • 19. Data: 2011-06-18 12:50:00
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 6/18/2011 7:09 AM, Michał wrote:

    > Czyli jesli pracownik nie chce wziąć urlopu to go zmusic nie można ale
    > jak IP namierzy, że ma niewykorzystany urlop to kare dostanie
    > pracodawca? Coś mi tu absurdem totalnym trąci.

    aha

  • 20. Data: 2011-06-18 13:16:50
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    spp wrote:

    > A co to pracowników obchodzi? ;)

    Nic a nic, tyle że to żaden figiel ani kontrola.
    Pracodawca chce sobie w taki brzydki sposób przerzucić problem na
    pracowników.

    --
    Pozdro
    Massai