  • 11. Data: 2006-04-08 06:23:23
    Temat: Re: Przydrozne drzewa zagrozeniem zycia
    Od: "alka" <t...@...nie.podam>

    news:e16qbc$6ft$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > co człowiek posadził to i człowiek ma prawo wyciąć...

    Axha! Posadź drzewo (byle nie owocowe) na swoim terenie i wytnij je po
    jakichś 30-tu latach bez zezwolenia :->
    W zależności od gatunku zapłacisz od centymetra średnicy nawet ponad 100
    PLN.

    A wracając do tematu - skoro pas przy jezdni powinien być wolny od
    "dodatkowych zagrożeń" to usuńmy wszystkie domu, lampy, rowy....
    Nie tędy droga.

  • 12. Data: 2006-04-08 10:34:05
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    On 2006-04-08, Paweł Sakowski <p...@s...pl> wrote:

    > Dlatego zupełnie nie rozumiem, dlaczego słychać tak mało głosów
    > popierających "sadzenie" min przydrożnych.

    A jakie są korzyści z takich min?

    Renata

  • 13. Data: 2006-04-08 17:54:56
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    alka napisał(a) :

> [...]
    > jakichś 30-tu latach bez zezwolenia :->
    > W zależności od gatunku zapłacisz od centymetra średnicy nawet ponad 100

    Obwodu. Żeby było weselej.
    30 lat? To pewnie nie za grube drzewo, więc stawka tylko do 275
    zł/cm. Za dużo grubsze do 3570 zł/cm obwodu. Cennik z zeszłego
    roku. To opłaty. Nie kary. Ciekawe jakie są kary oprócz opłaty.

    Zbyszek
    PGP key: 0xBA6D33B6
    Reklama: Internet Explorer służy do przeglądania zawartości
    Internetu z Twojego komputera i vice-versa.

  • 14. Data: 2006-04-08 19:59:53
    Od: "Huckleberry" <n...@n...onet.pl>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:e18tej$h7e$1@inews.gazeta.pl...
    [...]
    >To opłaty. Nie kary. Ciekawe jakie są kary oprócz opłaty.

    Kara to cena x2.
    pozdrawiam

  • 15. Data: 2006-04-08 20:12:15
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Huckleberry napisał(a) :

    > Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:e18tej$h7e$1@inews.gazeta.pl...
    > [...]
    >
    > Kara to cena x2.

    Hehe, to zastanówcie się dobrzy ludkowie przed wycięciem
    nielegalnie każdego drzewa. Czy wyciąć to np. o obwodzie 701 cm
    (2,2 m średnicy) za jedyne 500.000 złociszy kary. Nie licząc, że
    to może już być zabytek przyrody.

  • 16. Data: 2006-04-09 19:22:47
    Od: poreba <d...@p...com>

    Dnia Sat, 08 Apr 2006 22:12:15 +0200, Zbynek Ltd. napisał(a):

    > Hehe, to zastanówcie się dobrzy ludkowie przed wycięciem
    > nielegalnie każdego drzewa. Czy wyciąć to np. o obwodzie 701 cm
    > (2,2 m średnicy)
    Niekoniecznie, kary są za cm obwodu *w miejscu cięcia* - a napływy
    korzeniowe?. Taki cis o średnicy odziomkowej ca 20cm będzie miał nie
    teoretyczne 60cm, a ponad metr obwodu.

    --
    pozdro
    poreba

  • 17. Data: 2006-04-10 05:38:32
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    poreba napisał(a) :

    > Niekoniecznie, kary są za cm obwodu *w miejscu cięcia* - a napływy
    > korzeniowe?. Taki cis o średnicy odziomkowej ca 20cm będzie miał nie
    > teoretyczne 60cm, a ponad metr obwodu.

    Zaraz, zaraz... cennik mówi o obwodzie mierzonym na wysokości 130
    cm nad ziemią. Niestety ;-)

  • 18. Data: 2006-04-10 06:12:57
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Paweł Sakowski napisał(a):

    > Analogicznie zakopany 2m od szosy rządek min przeciwpiechotnych nie
    > powoduje dodatkowego zagrożenia. A skutek kontaktu z takową przy (zwykle
    > niedobrowolnym) zjechaniu z jezdni jest zbliżony jak w przypadku drzewa.
    >
    > Dlatego zupełnie nie rozumiem, dlaczego słychać tak mało głosów
    > popierających "sadzenie" min przydrożnych.

    Dlatego że drzewa wzdłuż dróg mają swój cel, a mini przeciwpiechotne
    nie. To chyba oczywiste dla średniointeligentnego osobnika.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Gdy nie wiemy czegoś w ogóle, bądź wiemy mało - jesteśmy skłonni do
    podstawiania uczuć w miejsce rozumu"

  • 19. Data: 2006-04-11 03:54:33
    Od: poreba <d...@p...com>

    Dnia Mon, 10 Apr 2006 07:38:32 +0200, Zbynek Ltd. napisał(a):

    > Zaraz, zaraz... cennik mówi o obwodzie mierzonym na wysokości 130
    > cm nad ziemią. Niestety ;-)
    Cennik *opłat* za zgodę na usunięcie czy cennik *kar*?

    --
    pozdro
    poreba

  • 20. Data: 2006-04-11 08:54:57
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    poreba napisał(a) :

    > Cennik *opłat* za zgodę na usunięcie czy cennik *kar*?

    Opłat. Cennika kar nie zauważyłem. Bo nie szukałem:-)