  • 1. Data: 2006-07-25 08:59:00
    Temat: Przewożenie dzieci w fotelikach
    Od: miklo <m...@g...com>

    Cześć,

    Mam mętlik w głowie ;-) Czy można przewozić dziecko w foteliku na przednim
    siedzeniu pomimo niewyłączenia poduszki? W PoRD Rodział I Art. 39 pkt3.
    jest tylko taki zapis:
    "W pojeździe samochodowym wyposażonym w pasy bezpieczeństwa dziecko w wieku
    do 12 lat, nieprzekraczające 150 cm wzrostu, przewozi się w foteliku
    ochronnym lub innym urządzeniu do przewożenia dzieci, odpowiadającym wadze
    i wzrostowi dziecka oraz właściwym warunkom technicznym."

    Jest jeszcze Art. 45 i pkt 3,4,5:
    "3. przewożenia pasażera w sposób niezgodny z art. 39, 40 lub 63 ust. 1;

    4. przewożenia w foteliku ochronnym dziecka siedzącego tyłem do kierunku
    jazdy na przednim siedzeniu pojazdu samochodowego wyposażonego w poduszkę
    powietrzną dla pasażera;

    5. przewożenia, poza specjalnym fotelikiem ochronnym, dziecka w wieku do 12
    lat na przednim siedzeniu pojazdu samochodowego."

    Tymczasem mamy taki kwiatek:
    http://www.echo.3w.pl/cgi-bin/echo/moto/moto/art/200
    6/3

    Czyli dyrektywa UE, która od 9 maja podobno została w PL wdrożona w życie.
    Co jest na górze? PoRD, czy Dyrektywa, o której prawie nikt nie wie? Czy
    policjant będzie miał rację wlepiając mi w takiej sytuacji mandat?

    --
    pozdrawiam,
    miklo

  • 2. Data: 2006-07-25 13:35:14
    Temat: Re: Przewożenie dzieci w fotelikach
    Od: "Nesti" <n...@w...pl>

    Użytkownik "miklo" <m...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > ochronnym lub innym urządzeniu do przewożenia dzieci, odpowiadającym wadze
    > i wzrostowi dziecka oraz właściwym warunkom technicznym."

    Też się nad tym zastanawiałam i po rozmowie z policjantem..

    1. Można przewozić dziecko na przednim fotelu z niewyłączoną poduszką. Na
    przednim siedzeniu dziecko ma jechać w pełnym foteliku (nie podkładka).
    Warunkiem jest też, aby auto nie posiadało bocznych poduszek powietrznych
    (tzw. kurtyn)
    2. Na przednim siedzeniu tyłem do kierunku jazdy NIE można przewozić dziecka
    autem wyposażonym w poduszkę, nawet jeśli jest ona wyłączona.
    3. Na przednim siedzeniu bez fotelika można przewozić dziecko po skończonym
    12 r życia
    4. Na tylnym siedzeniu bez fotelika można przewozić dziecko po skończonym 12
    roku życia LUB osiągnięciu przez nie 150 cm wzrostu.

    Pozdrawiam !!
    Nesti

    P.S.
    Dyrektywa jest tym, do czego nasze przepisy mają dążyć ;) Tak mniej więcejo
    to chodzi..:)

  • 3. Data: 2006-07-25 14:32:46
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Nesti <n...@w...pl> w

> [...]
    > przednim siedzeniu dziecko ma jechać w pełnym foteliku (nie podkładka).
    > Warunkiem jest też, aby auto nie posiadało bocznych poduszek powietrznych

    Ten warunek o kurtynach to skąd?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 4. Data: 2006-07-25 17:36:12
    Od: "Nesti" <n...@w...pl>

    > Nesti <n...@w...pl> w

    > Ten warunek o kurtynach to skąd?
    >
    > --
    > Tomasz Nycz
    > [priv-->>X-Email]

    Tak jak napisałam, to jest informacja od Policji, ja tego nigdzie nie
    znalazłam, ale postaram się dowiedzieć.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2006-07-26 13:25:07
    Od: miklo <m...@g...com>

    Dnia Tue, 25 Jul 2006 15:35:14 +0200, Nesti napisał(a):

    > Też się nad tym zastanawiałam i po rozmowie z policjantem..
    [ciach]

    Dzięki. Ciekawe, czy wszyscy policjanci o tym wiedzą ;-)

    --
    pozdrawiam,
    miklo