  • 31. Data: 2011-08-22 08:23:58
    Temat: Re: Przewód ENEA przez prywatną działkę
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości grup
    > A jak inaczej zrobisz inwentaryzację powykonawczą terenu?

    Ile razy miałem możliwość zobaczenia, że kabel to co na planie, a w
    rzeczywistości to 2 różne wersje. Przesunięcie kabla wynosiło kilka metrów.

  • 32. Data: 2011-08-22 10:14:19
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 21.08.2011 00:39, s...@a...pl pisze:

    > A czy ktoś gdzieś napisał, że było jakiekolwiek włamanie? Zawiadomienei o
    > czymś co nie miało miejsca moze pytającemu narobić kłopotów.

    Kwalifikację prawną określi fachowiec - zgłaszający tylko opisuje
    zdarzenie, a jak je sam nazywa nie jest wiążące.

  • 33. Data: 2011-08-22 10:50:34
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "E" napisał w wiadomości grup

    >Witam

    >Co mogę zrobić w takiej sytuacji? Jak rozwiązać ten problem ?

    Podejdź do Enei i sprawdź co i jak. Być może jednak maja zgodę na
    przeciągnięcie tego kabla(poprzedni właściciel itp)

    -- Pozdrawiam

    Kris

  • 34. Data: 2011-08-22 10:51:58
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "p 47" napisał w wiadomości grup

    >Niejasne jest w jaki sposób ekipa weszła na twoją OGRODZONĄ działkę.
    A skąd wiesz że OGRODZONĄ?

    -- Pozdrawiam

    Kris

  • 35. Data: 2011-08-22 10:55:09
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "E" napisał w wiadomości grup

    >Niemniej nawet z ta
    >ad. 1. w pn wysyłam poleconym
    >ad. 2. działka jest nieogrodzona. zadzwonić na policję, poprosić ich o
    >przyjazd i spisanie .... ?
    >ad. 3. PINB zawiadomie tel. + poleconym

    >jak zgłosić na policję, tak aby było dobrze ?
    >chciałym przerwać kontynuację ich robót, jak to zrobić ?

    Zamiast od razu mieszać do tego Policję PINB i Pocztę Polska(polecone;))
    podejź do Enei i zapytaj ich co i jak. Bo może sie okazac że jednak robią
    wszystko zgodnie z prawem.

    -- Pozdrawiam

    Kris

  • 36. Data: 2011-08-22 10:58:48
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Waldek" napisał w wiadomości grup

    >Oczywiście, że wzywa! Inaczej nie dokonasz później odbioru budybku. Każda
    >nitka wodna, energetyczna czy gazowa jest zaznaczona na mapie.

    U mnie geodeta inwentaryzował kabel, wode i kanalize dopiero przed samym
    odbiorem budynku. Kable, woda i kanaliza były juz dawno zakopane.. Pokazałem
    mu co gdzie idzie naniósł na mapy itp. Na etapie wykonywania tych instalacji
    nie był obecny

  • 37. Data: 2011-08-22 11:02:44
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Przemek" napisał w wiadomości grup

    >Azeby pozwolenie dostac to energetyka powinna miec uzgodnione NA PISMIE to
    >z wszystkimi wlascicielami dzialek po ktorych pojda z kablem- inaczej nie
    >powinni dostac pozwolenia na budowe.

    A ska wiadomo że nie ma tych uzgodnień.
    Może były robione np wcześniej.
    Padają tu od razu rady typu zgłoszenie włamania, pisma polecone itp a zacząć
    trzeba od najprostszej rzeczy-* podejść do energetyki i zapytać co i jak

    >Wiec skoro go nie poinformowali to znaczy sie ze najpewniej jada na dziko.

    Może poinformowali? Tego tez nie wiemy. Może nie odbierał pism itp.

    -- Pozdrawiam

    Kris

  • 38. Data: 2011-08-22 12:11:44
    Od: "ja" <a...@a...com>

    {...}
[...]

    Oj, a co z informacją? Roboty budowlane wymagają zgody odpowiednich organów,
    zgody właścicieli gruntów ...
    Jeśli wykonali bez to wg. mnie nazywa się to samowola.
    I jeszcze: jak np tepsa stwierdzi że musi przeprowadzić światłowód przez mój
    dom, a konkretnie przez salon to też może wejść?
    nie widzę różnic prawnych ( i to własność i to)
    CEzar

  • 39. Data: 2011-08-22 12:20:59
    Od: "ja" <a...@a...com>

> [...]

    Podejdź do Enei i sprawdź co i jak. Być może jednak maja zgodę na
    przeciągnięcie tego kabla(poprzedni właściciel itp)

    Oj, chyba nie. Projekt wykonawczy wykonuje się na podstawie aktualnych map.
    Projekt najczęściej na "dostępnych" za darmo.
    Raczej nie mają zgody, bo dostałby pismo.
    Wg. mnie typowy przykład kradzieży
    CEzar

  • 40. Data: 2011-08-22 12:46:12
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "ja" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Oj, a co z informacją? Roboty budowlane wymagają zgody odpowiednich
    >organów, zgody właścicieli gruntów ...
    >Jeśli wykonali bez to wg. mnie nazywa się to samowola.

    I właśnie dlatego zamiast od Policji, Poczty, prokuratury itp radzę zacząć
    od wizyty w Enei
    Bo np może się okazać ze maja wszelkie wymagane zgody.
    A jeśli nie mają to wtedy dopiero jest problem i trzeba go rozwiązać

    >I jeszcze: jak np tepsa stwierdzi że musi przeprowadzić światłowód przez
    >mój dom, a konkretnie przez salon to też może wejść?

    I jeśli monter z tepsy przyjdzie ten światłowód ciągnąc to polecisz od razu
    do prokuratora czy może najpierw po ludzku zapytasz tepsę go na jakiej
    podstawie i za czyja zgoda włażą Tobie do salonu?

    >nie widzę różnic prawnych ( i to własność i to)

    Chyba się nie rozumiemy. Nigdzie nie napisałem że działania Enei były ok i
    że trzeba ich po rękach całować za to że zechcieli kabel zakopać.
    Ale uważam ze autor wątku powinien zacząć chociażby od telefonu do Enei i
    zapytać co i jak. Straciłby na to tyle samo czasu co na napisanie posta.
    A być może po jego telefonie ktoś z Enei "wyprostowałby" by działania
    wykonawcy który jak pisze autor ominął krzaki i skarpę i kopał na działce
    autora.
    A teraz jest tak że pewnie wczoraj w niedziele zamiast wypoczywać gościu
    pisał pisma do Enei prokuratury i Bóg wie gdzie jeszcze a dzisiaj od rana
    traci czas i pieniądze i wysyła te pisma poleconym za potwierdzeniem
    odbioru.

    -- Pozdrawiam

    Kris