  • 31. Data: 2004-12-22 20:03:04
    Temat: Re: Przeszukiwanie rzeczy osobistych w szkołach.
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>

    > Nie ma nic przeciwko temu. teraz jeszcze znajdź upoważnienie ustawowe dla
    > tej kontroli i będziemy zgodni we wnioskach.

    Wszystko, co miałem do powiedzenia na ten temat, zawarłem w artykule. Zdanie
    w nim wyrażone i sposób argumentacji poddałem ocenie osoby będącej prawniczym
    autorytetem, specjalisty od _praw_ dziecka właśnie; jego opinia na ten temat
    pokrywała się z moją. Więcej nie mogę zrobić nic, aby Cię przekonać.
    Jeśli chodzi zresztą o prawa i wolności małoletnich w ich kontaktach z
    opiekunem, prezentujesz poglądy moim zdaniem skrajne, nie sądzę więc, abyśmy
    kiedykolwiek byli tu zgodni we wnioskach.
    :-)

    RG

  • 32. Data: 2004-12-22 21:27:57
    Od: Marcin <m...@s...waw.towyrzuc.pl>

    1. Idźmy dalej z tym absurdem. Czy nauczyciel ma prawo przeprowadzić rewizję
    osobistą, z dokładnym badaniem całej klasy w wyżej opisanym przypadku?

    2. Mam duże wątpliwości, czy ojciec przeszukiwałby własne dziecko w
    przypadku, gdy komuś z jego klasy zginęła komórka. Czy nauczyciel ma
    większe prawa niż ojciec?

    NAJWAŻNIEJSZE : powyższa opinia mówi: "Skontrolowanie dziecka pod
    > tym względem w okolicznościach uzasadnionych daną sytuacją nie narusza
    > jego prywatności, ani godności - przeciwnie pozwala często ustrzec dzieci
    > przed krzywdą."

    Przed jaką krzywdą broni mnie przeszukanie mojego plecaka, gdy komuś z mojej
    klasy zginęła komórka? Tu chodzi oczywiście o inne przypadki - zbadanie na
    przykład czy coś brałem. Ale i tu można dojść do absurdu - zbadanie całej
    szkoły na okoliczność brania narkotyków, gdy znaleziono działkę marichuany
    w kiblu.

    Obawiam się że dobro jakim jest godność osobista, a także wzajemne zaufanie
    między klasą a nauczycielem są dużo większymi dobrami niż czyjaś zagniona
    komórka.

  • 33. Data: 2004-12-22 21:43:32
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>

    Marcin <m...@s...waw.towyrzuc.pl> napisał(a):

    > 1. Idźmy dalej z tym absurdem. Czy nauczyciel ma prawo przeprowadzić rewizję
    > osobistą

    Kto mówi o rewizji osobistej?

    > z dokładnym badaniem całej klasy

    Między wierszami chcesz ośmieszyć zasadę, sugerując, że w odbyt też ma
    zajrzeć? Demagogia.

    > 2. Mam duże wątpliwości, czy ojciec przeszukiwałby własne dziecko w
    > przypadku, gdy komuś z jego klasy zginęła komórka. Czy nauczyciel ma
    > większe prawa niż ojciec?

    Ale ojciec na przykład zajrzałby (czy mógłby zajrzeć) dzieciom w buzie
    (rewizja osobista;-), gdyby miał ich kilkoro i jedno z nich podniosłoby
    krzyk, że ktoś mu ukradł ostatniego czekoladowego cukierka, a według
    przydziału miał on być dla niego.

    > Przed jaką krzywdą broni mnie przeszukanie mojego plecaka, gdy komuś z mojej
    > klasy zginęła komórka?

    Ale broni przed krzywdą tego, komu zginęła. Jutro możesz to być ty.

    > Tu chodzi oczywiście o inne przypadki - zbadanie na przykład, czy coś
    > brałem.

    To też.

    > Ale i tu można dojść do absurdu - zbadanie całej szkoły na okoliczność
    > brania narkotyków, gdy znaleziono działkę marihuany w kiblu.

    Rozumiesz zwrot: "w okolicznościach uzasadnionych daną sytuacją"?

    > Obawiam się że dobro jakim jest godność osobista, a także wzajemne zaufanie
    > między klasą a nauczycielem są dużo większymi dobrami niż czyjaś zagniona
    > komórka.

    Jasne. W grupie jest parszywa czarna owca, która skroiła własnego kolegę czy
    koleżankę z klasy, a nauczyciel ma - przepraszam za wyrażenie - pierdzielić o
    godności i wzajemnym zaufaniu, zamiast po prostu znaleźć komórkę i oddać ją
    zrozpaczonemu właścicielowi...
    Ładne rozumowanie, nie ma co! Ech...

  • 34. Data: 2004-12-22 21:58:10
    Od: Marcin <m...@s...waw.towyrzuc.pl>

    Roman G. wrote:

    > Kto mówi o rewizji osobistej?

    Ja mówię. Pytam, gdzie są granice tej dowolności nauczyciela?

    > Między wierszami chcesz ośmieszyć zasadę, sugerując, że w odbyt też ma
    > zajrzeć? Demagogia.

    Bardzo mi przykro, ale co to za zasada którą tak łatwo ośmieszyć...

> [...]
    > (rewizja osobista;-), gdyby miał ich kilkoro i jedno z nich podniosłoby
    > krzyk, że ktoś mu ukradł ostatniego czekoladowego cukierka, a według

    obawiam się że normalny ojciec powiedziałby: trzeba było pilnować swojego
    cukierka, dopóki nie miałby przekonania, że rzeczywiście któreś inne
    konkretne dziecko go zwinęło. Bo w każdym przypadku krzywdzi co najmniej
    n-2 dzieci.

    > Ale broni przed krzywdą tego, komu zginęła. Jutro możesz to być ty.

    No ale w przytoczonej opinii było, że można ingerować w moją (dziecka)
    nietykalność jeśli ma to MNIE chronić przed krzywdą. To, że jutro mogę być
    ja, do niczego nikogo nie upoważnia, bo inaczej byłoby to zaproszenie do
    przeszukiwań prewencyjnych (co prawda żadne dziecko jeszcze nie odkryło, że
    zginęła mu komórka, ale być może to już się stało, więc na wszelki
    przypadek, żeby ochronić dzieci przed tą krzywdą, prewencyjnie je
    przeszukajmy)

    Warto czytać przytaczane opinie a nie rzucać i zamykać usta przeciwnikom.

    > Rozumiesz zwrot: "w okolicznościach uzasadnionych daną sytuacją"?

    tak, i okoliczności że komuś zginęła komórka, bez wszkazania na konkretną
    osobę nie są dla mnie wystarczające.

> [...]
    > pierdzielić o godności i wzajemnym zaufaniu, zamiast po prostu znaleźć
    > komórkę i oddać ją zrozpaczonemu właścicielowi...

    A co jeśli właściciel zgubił komórkę? Szkoła płaci odszkodowanie, rozumiem?
    JA nie widzę powodu, aby dzieciom od małego wciskać, ze domniemanie
    niewinności to tylko taka konstytucyjna fikcja, a tak naprawdę dzisiaj ty
    możesz być przeszukany bo komuś zginęła komórka, jutro ktoś powie że mu 10
    zł zginęło, itd..

  • 35. Data: 2004-12-23 07:48:31
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:cqcg6o$ec3$1@inews.gazeta.pl Roman G.
    <r...@g...pl> pisze:

    > Ja swoją opinię odmienną poparłem argumentami. Ciebie proszę o to samo.
    Dla mnie wystarczającym argumentem za bezprawnością dyskutowanych działań
    jest brak przepisu jasno uprawniającego nauczyciela do ich podjęcia. Są za
    to przepisy precyzyjnie przyznające takie możliwości określonym służbom i
    instytucjom. Czemu nie ma wśród nich nauczycieli? Bo im nie wolno.
    Jako nauczyciel możesz _poprosić_ ucznia o okazanie rzeczy osobistych. Jeśli
    ten to uczyni bez _jakiegokolwiek_ przymusu - to można uznać, że nie ma
    sprawy.
    A jeśli odmówi, to co mu zrobisz? Spróbujesz zastraszyć? Użyjesz środków
    przymusu bezpośredniego?

    > Z aktów prawnych wyższego rzędu niż regulamin placwki nie sposób
    > wyprowadzić takiego wniosku w odniesieniu do żadnego z wymienionych
    > przez Ciebie typów placówek.

    Tego nie wiem. Dlatego napisałem "być może". Ale jakoś wątpię aby nie było
    aktów prawnych określających zawartość takich regulaminów, metody i zakres
    działań. Przecież nawet statut szkoły formułuje się w oparciu o ustawę OSO i
    rozporządzenie o ramowym statucie.

    > Nie zgodzę się z taką kwalifikacją czynu.
    Masz prawo.
    Jednak czyn ten może być zaskarżony przez rodziców lub opiekunów. I wtedy o
    kwalifikacji orzeknie sąd, nie pytając nikogo o zgodę.

    > Powstał problem natury
    > opiekuńczo- wychoawczej z wychowankiem lub z grupą wychowanków
    Też. Ale przede wszystkim powstał problem natury kryminalnej - być może
    popełniono przestępstwo.

    > - należy
    > go po prostu rozwiązać. Działania podejmuje osoba mająca do tego
    > kwalifikacje i delegacje rangi ustawowej.
    Oczywiście. W granicach swych uprawnień może próbować zrobić to
    nauczyciel-opiekun. Ale nie musi. Może od razu wezwać policję (choć
    osobiście uważam, że w wykroczeniach stosunkowo niewielkiej rangi powinien
    spróbować rozwiązać problem bez udziału policji). Poza granicami jego
    uprawnień wkraczają odpowiednie służby, tu - policja, która ma
    specjalizowane wydziały do walki z przestępczością nieletnich. Nauczyciel
    nie posiada ani takich uprawnień, ani takich umiejętności.

    > Wychowanie w polskiej szkole odbywa się z mocy prawa na forum grupy
    > rówieśniczej. Daltego z tą "dyskrecją" też nie należy przesadzać. Jak
    > rodzice podejmują określone względem dziecka działania w obecności
    > rodzeństwa czy innych członków rodziny, tak nauczyciel może wchodzić w
    > pedagogiczne interakcje z uczniem w obecności innych uczniów.
    To, że rodzice czy nauczyciele przyjmują pewne metody działania nie oznacza
    wcale, iż są to metody właściwe.
    Przeszukanie osobistych rzeczy w obecności innych uczniów świadczy
    (pomijając kwestie prawne) o głupocie i chamstwie belfra. Uczeń może mieć w
    plecaku czy kieszeniach przedmioty, o których np. nie chce aby koledzy
    wiedzieli, że je posiada, może być to dla niego krępujące. Może mieć coś co
    narazi go na przytyki, kpiny, problemy w grupie rówieśniczej itp. Trudno
    przewidzieć skalę skutków, szczególnie jeśli jest niewinny.

    Jeszcze na koniec - opinie jakiegoś profesora (notabene nie zawierające
    wykładni prawnej dotyczącej omawianego problemu), dywagacje itp. są tylko
    opiniami i dywagacjami. Dla naszej dyskusji istotne jest istnienie lub
    nieistnienie konkretnego, jasnego przepisu. Nie jestem wyznawcą tytułomanii,
    nie uprawiam też kultu siwych włosów. Wszak co dzień widzimy wielu
    utytułowanych durniów.
    Najgorsza jest postawa "jestem nauczycielem i wychowawcą, najlepiej wiem co
    dla ucznia dobre, cokolwiek robię to dla jego dobra, więc mam do tego
    prawo", to prosta droga do błędów.
    Pozwolę sobie być nieco przewrotnym: jeśli uczeń popełnił kradzież i to w
    szkole, to nauczyciele raczej nie mogą mówić o sukcesie wychowawczym, nie?
    ;))

    Jotte

  • 36. Data: 2004-12-23 17:30:22
    Od: "Faust" <f...@o...pl>

    > I jako osoby dorosłe musimy mu uświadomić, że jego wewnętrzne poczucie, iż
    > bezprawnie naruszono jego prawa obywatelskie, jest bezpodstawne. Każdy w
    > życiu musi się z mocy prawa podporządkowywac czyimś tam decyzjom.
    Małoletni
    > na przykład - decyzjom rodziców i innych osób _odpowiedzialnych_ za jego
    > życie, zdrowie i wychowanie go na porządnego człowieka.

    I właśnie problemem jest głębokie przekonanie pańskie o konieczności
    "uświadamiania", gdyż doprowadza do stwierdzenia że "ordnung must sein" i
    "siedź na dupie nie rób krzyku"
    to głęboko ukryte w podświadomości przeświadczenie o konieczności zachowań
    konformistycznych w życiu społecznym legło u podstaw doktryn faszyzmu i
    komunizmu
    żadna z tych dyktatur nie przetrwała by jednego dnia, gdyby nie powszechne
    przyzwolenie i konformizm poszczególnych jednostek

    > Uprawnienia rodziców i innych opiekunów zastępujących rodziców wynikają z
    > ustaw właśnie.

    rodziców tak, nie zaś wszelkiej maści "opiekunów" per prokura
    podejrzewam jednak, że rodzice tego chłopca nie zrobią nic, bo też nie mają
    wiedzy lub też są konformistami i zadziałają na zasadzie "odpuść" sobie, ze
    (szkołą, nauczycielem, specjalistami od prawa dla nieletnich) i tak nie
    wygrasz

    > Czyli mam w domu sporządzić formalną procedurę, na jakich zasadach
    będziemy
    > zabraniać dziecku pójść na dyskotekę? Procedurę kontrolowania oddechu w
    > przypadku podejrzeń o palenie papierosów?

    i kto tu stosuje demagogię?
    skąd my znamy ten argument - dziś poszedł na wagary to jutro zamorduje ...
    narazie to rozmawiamy o nauczycielu, który wykonał czynności funkcjonariusza
    publicznego nie mając uprawnień, na szkodę tegoż chłopca , czemu więc
    domniemywa pan że poszkodowany chłopiec to potencjalny kryminalista

    > Prawidłowe wychowanie to także wychowanie do poszanowania porządku
    prawnego i
    > stosowania się do poleceń osób za coś w społeczeństwie odpowiedzialnych z
    > mocy prawa.

    I właśnie o poszanowanie porządku prawnego chodzi, czemu tylko uważa pan, że
    zasada ta ma dotyczyć wyłącznie tego chłopca, zaś nauczyciela już nie, bo on
    działa w imię celu wyższego zwanego "wychowaniem" ???

    > Negować podmiotowość? Po co ta demagogia?

    A szanowny pan gdyby wybrał się na wycieczkę turystyczną to pozwoliłby pan
    przeszukać swoje rzeczy pilotowi tej wycieczki? Przecież on też sprawuje nad
    panem "opiekę"
    Jedyną różnicą tych dwu sytuacji jest fakt, że pan jest dorosły, a tamten
    chłopiec nie.
    I to jest właśnie negowanie podmiotowości prawnej osoby nieletniej.

    > Pozaprawnych?

    Tu akurat sprawa jest oczywista, kodeks karny stanowi sankcję dla osób
    wykonujących czynności funkcjonariusza bez wymaganych uprawnień. Zapewniam
    pana o skuteczności takiego oskarżenia, gdyż kilka lat temu panowie z
    Inspekcji Pracy wykonali nielegalne przeszukanie w rzeczach pracowników
    mojego klienta i wyrok jest już prawomocny.

> [...]
    >
    > Wychowanie to jest zadanie - i obowiązek dorosłych - nałożone przez
    ustawy.
    > Nie tylko na rodziców, ale także na nauczycieli trzeba na powrót spojrzeć
    nie
    > jako na osoby działające w złej wierze, lecz jako na osoby, które pewne
    > czynności, nawet przykre czasem, wobec dziecka podejmują świadomie,
    patrząc w
    > przyszłość i mając szlachetne intencje. Dziecko musi również znać granice,
    > poza które nie wolno wykroczyć. Pokazanie i wyegzekwowanie tych granic to
    > zadanie szczególne rodziców i nauczycieli.

    I znowu jest pan poza tematem. Usiłuje pan moją wypowiedź wypaczyć i
    sprowadzić do poziomu wulgarnego zezwolenia na wszelkie zachowania
    młodzieży, wyprowadzając dla siebie jedynie słuszną konkluzję. Natomiast
    istotą mojej wypowiedzi i sednem mojego rozumowania jest stwierdzanie, że
    agresja i brutalność naszej młodzieży znajduje swoje źródło w agresji i
    brutalności dorosłych. Sytuację potęguje właśnie nasza bezczynność w takich
    sytuacjach, i obłudne argumentacje prawników o dopuszczalności takiej
    bezczynności jako konsekwencji prawa do "opieki i wychowania". Natomiast
    nasza młodzież zachowuje się zgodnie z logiką i naturą - skoro widzi, że
    można bezkarnie naruszać jej dobra, tylko dlatego że nieletni mają być
    "wychowywani" - skoro widzi, że jedynym działającym skutecznie prawem jest
    prawo silniejszego - to konsekwentnie woli być bijącym niż bitym, bogatym
    niż biednym, złodziejem niż ofiarą, bez względu na moralność i etykę , jako
    wartości abstrakcyjne i względne przez wszystkich coprawda deklarowane, lecz
    nieistniejące faktycznie w świecie realnym

    I właśnie omawiany przez nas przypadek jest idealny: wśród grupy nastolatków
    ktoś dokonał kradzieży, nauczyciel potraktował zaś wszystkich jak
    przestępców i uzurpując sobie prawa należne organom ścigania dokonał
    rewizji - nie można zaś twierdzić że działał per prokura w imieniu rodziców,
    gdyż wystarczy protest choćby jednego z nich, by stwierdzić przekroczenie
    udzielonych uprawnień do opieki. A gdyby ów nauczyciel o niespełnionych
    ambicjach prokuratora dokonał zatrzymania tej grupy chłopców na 48-godzin,
    czy taka czynność (też przynależna ustawowo organom ścigania) też uznana
    zostałaby przez pana jako realizacja pełnomocnictwa do "opieki" i zgodna z
    prawem?
    I właśnie poglądy głoszone przez pana oraz tzw."autorytety" są przyczyną
    problemu, gdyż dopuszczają względność stosowania fundamentalnych zasad prawa
    w zależności od jego podmiotu.
    Zapewne ponownie uzna pan to twierdzenie za demagogię , ale o ile pamiętam
    to w ustawach norymberskich po to wprowadzono zapis o obowiązku noszenia
    gwiazdy dawida przez żydów niemieckich , aby niemieccy policjanci mogli
    "elastycznie" reagować na akty przemocy. Jeżeli taki policjant widział, że
    biją żyda to udawał że nie widzi, jeżeli zaś ofiara nie miała gwiazdy to
    interweniował, bo należy chronić porządnych obywateli. I takie są właśnie
    skutki relatywizmu w stosowaniu prawa.

    z poważaniem

  • 37. Data: 2004-12-24 10:16:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 21 Dec 2004, Robert Tomasik wrote:
    [...]
    >+ Przeszukanie narusza prawa osoby władającej torbą (dziecka), nie zaś
    >+ prawowitego właściciela torby (ojca).

    Zgoda.

    [...]
    >+ Pomijając fakt, że dając dziecku tę torbę przekazał mu własność, bo raczej
    >+ umowy użyczenia nie zawierali.

    Ale tego chciałem się przyczepić :) - przecież nie wiesz JAKĄ umowę
    zawierali ;)
    Zauważ że *pisemnie* to również nie było darowizny :) - ustalenie
    stanu faktycznego proste nie jest. Można przyjąć że jednak mogło
    to być użyczenie właśnie.
    Przecież nie jest niczym dziwnym kiedy to rodzice zdecydują że "torbę
    będzie nosił brat bo tobie niepotrzebna" - rozporządzając być może swoją
    własnością a niekoniecznie własnością dziecka w imieniu dziecka...

    Zastrzegam że faktu iż "doraźna" ochrona posiadania jest u nas postawiona
    przed ochroną własności nie podważam :)

    [...]
    >+ Dura lex, sed lex. Nie ja to prawo pisałem. W praktyce może to prowadzić do
    >+ absurdów, co nie zmienia jednak stanu prawnego.

    O to to :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 38. Data: 2004-12-24 10:50:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 22 Dec 2004, Roman G. wrote:
    >+ Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał(a):
    [...]
> [...]
    >+ Jeśli chodzi zresztą o prawa i wolności małoletnich w ich kontaktach
    >+ z opiekunem, prezentujesz poglądy moim zdaniem skrajne

    IMHO przyjmujesz zły punkt widzenia: oceniasz stanowisko Roberta
    z p. widzenia SPRAWY. A ono wynika z p. widzenia PRAWA.
    To się AFAIK "legalizm" nazywa.

    Dyskusja *nie* obejmowała kwestii jak rozumiem politycznej - czy
    prawo "powinno" być w pierwszej kolejności "celowościowe" czy
    "literalne" - słowo "powinno" jest w cydzysłowach bo *obowiązuje*
    w .pl (i nie tylko) prawo w którym wykładnia *literalna* ma
    pierwszeństwo przed systemową i celowościową... czy jakoś tak
    mam nadzieję nie przekręcać sentencji SN zacytuję... :]
    Chwilowo w sprawach doraźnej oceny stanu prawnego nie można pogdybać
    "jak to dobrze by było jakby" - bo prawo JEST takie jakie jest.

    Reszta idzie z górki: posprawdzaj w ilu postach Robert wyraźnie
    wskazywał stanowisko legalistyczne (nawet zapodając iż po cichu
    sam je[1] narusza dołączając do dowodów kopię zdjęcia :>).
    Zamiar "zrobienia dobrze" nie jest wg. przedstawianych m.in.
    w stanowiskach SN zasad wystarczający aby był *prawnie* właściwy.
    [1] ...stanowisko, nie prawo ;) - prawo nie zakazuje mu (w tym
    sensie że byłby to czym karalny) dołączenia kopii !

    Ty, ja czy Robert możemy uważać że coś *jest* w danym przypadku
    "dobre". Może tak uważać cytowany profesor.
    To nie zmieni faktu że musimy sobie powiedzieć że *prawnie*
    nasze przekonanie nie jest w .pl dopuszczalne - bo nie ma przepisu
    dopuszczającego dane postępowanie.
    Nie wykazałeś jaki przepis LITERALNIE uchyla ZAPISANE LITERALNIE
    prawa obywatelskie - i w tym problem.
    Więc NIEZALEŻNIE co myślimy o tym "co byłoby dobre" chcemy widzieć
    PRZEPIS ! - przepis który uchyla *zapisaną w prawie* zasadę.
    Inaczej... inaczej owa zasada obowiązuje i tyle :|

    "Szeroko rozumiane wychowanie" nie jest (prawnie !) podstawą do
    łamania *literalnie zapisanych praw* - stety lub niestety, bez względu
    na *nasze* stanowiska. Jak to gdzieś ktoś ujął: "dopuszczalność
    i karalność 'czynów podobnych do innych czynów' ostatnio była
    w Europie zapisana w prawie za Hitlera". Nie, też nie będę oceniał
    czy to dobrze czy źle: stwierdzam podanie do wiadomości faktu.

    Ja też uważam (nie żartuję) że wobec co najmniej niektórych
    przestępstw (znaczy: skazanych za nie przestępców) powinny
    być dopuszczalne kary cielesne - z tego prostego powodu że dość
    wyraźnie widać iż są ludzie do których inne (kary) nie przemówią :]
    Ale co z tego - od tego przekonania nie przybywa podstawy prawnej
    do takiego karania :>

    A co do "wychowania"... owszem, jest trochę rzeczy które IMHO nie
    są "normalne" i niekoniecznie wszystkim mieszczą się w głowach,
    ale miejscami (na świecie) już się przyjęły - i jest ryzyko że
    u nas też się przyjmą. Na przykład karanie sądowne rodzica za
    wymierzenie klapsa... (nie mylić z pobiciem dziecka).

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 39. Data: 2004-12-24 11:59:10
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 21 gru o godzinie 16:21, na pl.soc.prawo, Roman G. napisał(a):

    > Tak. Sprawuje nad wami opiekę, wykonywał więc swój obowiązek. Kradzież w
    > grupie to poważny problem wychowawczy, obowiązkiem opiekuna jest znaleźć
    > skradzioną rzecz oraz winnego.

    A ja zapytam tak z innej beczki Szanownego Dyrektora Romana:
    - powiedz mi po kiego grzyba bachorom telefony komórkowe w szkole??

    By załatwiać sprawy biznesowe nie cierpiące zwłoki? By omówić z księgową
    sprawy płatności podatków itp itd?
    A może po to by telefonować do dilera o kopsnięcie konkretnych ilości
    prochów, szlugów itp.

    Optuje za wprowadzeniem zakazu posiadania telefonów komórkowych w szkołach
    publicznych!!
    Jeżeli "tatuś" czy "mamusia" bisnesłomen chce mieć "stały" kontakt z
    bękartem - niech go wysyła do szkól prywatnych albo niech wynajmie
    nauczycielkę tak jak to robi Drozda w "Tygrysach Europy".

    ...wnxv xenw gnpl greebelfpv...

    --
    ......... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 40. Data: 2004-12-24 12:09:37
    Od: stern <s...@p...net.pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > Chwilowo w sprawach doraźnej oceny stanu prawnego nie można pogdybać
    > "jak to dobrze by było jakby" - bo prawo JEST takie jakie jest.

    Gotfyr, daj mi proszę jakieś namiary na to orzeczenie, a Cię ozłocę.

    Pozdrawiam

    Marcin

    ps. i będziesz miał satysfakcję, że zmieniasz obowiązującą wykładnię
    prawa w Polsce. Chcę właśnie przepchnąć stanowisko zgodne z zapisem
    ustawowym, ale sprzeczne z powszechnie obowiązująca praktyką :).