  • 1. Data: 2006-01-11 07:15:06
    Temat: Przestrzeganie znaków drogowych których oficjalnie nie ma?
    Od: AdamS <adam@ciach_ciach.webpark.pl>

    Czy umieszczenie znaku drogowego, którego nie ma w rozporządzeniu MI
    oraz SWiA obliguje kierowcę do jego przestrzegania i z drugiej strony
    czy w ogóle można takie znaki ustawiać?
    Piszę w kontekście znaków zakazu wjazdu pojazdów zasilanych paliwem
    LPG.
    Chodzi mi jedynie o same znaki a nie o to czy taki zakaz jest słuszny
    czy nie.

    --
    Pozdrawiam AdamS

  • 2. Data: 2006-01-11 07:50:45
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "AdamS" <adam@ciach_ciach.webpark.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czy w ogóle można takie znaki ustawiać?
    > Piszę w kontekście znaków zakazu wjazdu pojazdów zasilanych paliwem

    Można to załatwić przez umieszczenie "normalnego" zakazu wjazdu z tabliczką
    "dotyczy pojazdów zasilanych gazem" i po krzyku oraz zgodnie z obowiązujacymi
    przepisami.

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 3. Data: 2006-01-11 08:34:25
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

> [...]
    tabliczką
    > "dotyczy pojazdów zasilanych gazem" i po krzyku oraz zgodnie z

    A jest taka tabliczka w Rozporządzeniu?

  • 4. Data: 2006-01-11 08:43:04
    Od: "Arek Margraf" <U...@p...onet.plNOSPAM>

> [...]
    > LPG.
    > Chodzi mi jedynie o same znaki a nie o to czy taki zakaz jest słuszny

    Na terenie prywatnym albo na drodze niepublicznej mozna umiwszczac dowolne znaki albo
    nawet nie umieszczac ich wcale ale
    kierowcy powin ni dostosowac sie do regulaminu ruchu ktory tam obowiazuje (a jak nic
    nie obowiazuje to i tak musza stosowac sie
    do przepisów dotyczacych bezpieczenstwa ruchu z kodeksu drogowego). Kiedys bylo (nie
    wim czy jest jeszcze) ze te znaki
    "prywatne" powinny byc inne co do formy/rozmiaru od tych oficjalnych.

    Natomiast co do slynnego LPG w Poznaniu to jest pytanie czy tamta droga jest
    publiczna czy nie, ale jesli operator parkingu
    napisze w regulaminie ze ci LPG nie mogą go uzywac to nawet bez znaku nie mogą.

    A.

  • 5. Data: 2006-01-11 09:51:02
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Robert J." <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > A jest taka tabliczka w Rozporządzeniu?

    Zgodnie z rozporządzeniem-tabliczka umieszczona pod znakiem stanowi integralną
    częśc znaku.
    Każda tabliczka z napisem.

  • 6. Data: 2006-01-11 16:48:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Arek Margraf [###U...@p...onet.plNOSPAM.###] napisał:

    Po pierwsze, to umieszczanie innych, niż przewidziane prawem znaków ma
    ten skutek, że to nie są znaki i nie obowiązują nikogo. Po drugie
    należy uszczegółowić, kogo niby miałby taki regulamin obowiązywać i w
    jaki sposób p[pilnowano by jego przestrzegania. Nie jes5 to umowa, bo
    wjeżdżając w taką drogę nie mam nawet możliwości zapoznania się z
    regulaminem - o jego akceptacji lub nie wspominając. Naruszenie
    regulaminu nie jest ścigane przez prawo karne. W konsekwencji, gdyby
    nawet przyjąć Twoją tezę o normowaniu regulaminem prawa na drogach nie
    za bardzo wiadomo, jak tego ścigać. Na drodze cywilnej za naruszenie
    posiadania? :-)

    Reasumując, to jedynym sensownym sposobem jest ustawienie znaku
    drogowego. Wówczas kierujący nie stosujący się do tego znaku popełnia
    wykroczenie drogowe. W wypadku pojazdów zasilanych gazem można
    ustanowić załóżmy strefę zakazu ruchu z uchyleniem zakazu dla pojazdów
    nieposiadających zasilania gazem.

  • 7. Data: 2006-01-11 18:21:03
    Od: józek z pcimia <p...@p...pl>

    Arek Margraf napisał(a):
> [...]
    publiczna czy nie, ale jesli operator parkingu
    > napisze w regulaminie ze ci LPG nie mogą go uzywac to nawet bez znaku nie mogą.

    a czy wolno umiescic zakaz korzystania z parkingu przez Czarnych i
    mojżeszowych, oczywiscie jeżeli jest to parking prywatny
    jezeli wolno.
    to jak sprawdzac mojżeszowych- czy mozna legitymować czy kazać ściągać
    galoty?
    tak se tylko pytam z ciekawości.
    mam gaz i nie jestem czarny, choć mogło być tak - nie mam gazu i jestem
    czarny