-
1. Data: 2011-07-02 13:07:16
Temat: Przestrzegam przed Kokos.pl
Od: Aśka <j...@g...com>
Z powodu opóźnienia pensji spóźniłam się z płatnością raty około 20 dni.
Obecnie uregulowałam. Dostałam w tym czasie 19 SMS-ów z monitem. Każdy
płatny po 5 zł. Do tego podobne monity mailowe.
Te cwaniaki wymyśliły, by płatny monit (łącznie SMS i mail) wysyłać
średnio częściej niż na dobę.
PRZESTRZEGAM, RADZĘ UNIKAĆ. Lepsi są już lichwiarze tradycyjni, mają
mniej lichwiarskich opłat.
-
2. Data: 2011-07-02 13:09:32
Temat: Re: Przestrzegam przed Kokos.pl
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
W dniu 2011-07-02 15:07, Aśka pisze:
> Z powodu opóźnienia pensji spóźniłam się z płatnością raty około 20 dni.
> Obecnie uregulowałam. Dostałam w tym czasie 19 SMS-ów z monitem. Każdy
> płatny po 5 zł. Do tego podobne monity mailowe.
>
> Te cwaniaki wymyśliły, by płatny monit (łącznie SMS i mail) wysyłać
> średnio częściej niż na dobę.
>
> PRZESTRZEGAM, RADZĘ UNIKAĆ. Lepsi są już lichwiarze tradycyjni, mają
> mniej lichwiarskich opłat.
To taki pomysł na biznes. Pieniądze dają pożyczkodawcy, oni ryzykują, a
w razie czego kokos kosi kasę właśnie na tych monitach.
--
Liwiusz
-
3. Data: 2011-07-02 13:24:53
Temat: Re: Przestrzegam przed Kokos.pl
Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>
NTG!
--
Kapsel
http://kapselek.net
kapsel(malpka)op.pl
-
4. Data: 2011-07-04 08:49:24
Temat: Re: Przestrzegam przed Kokos.pl
Od: Kamil <a...@a...com>
Dnia Sat, 02 Jul 2011 15:09:32 +0200, Liwiusz napisał(a):
>> Z powodu opóźnienia pensji spóźniłam się z płatnością raty około 20 dni.
>> Obecnie uregulowałam. Dostałam w tym czasie 19 SMS-ów z monitem. Każdy
>> płatny po 5 zł. Do tego podobne monity mailowe.
>>
>> Te cwaniaki wymyśliły, by płatny monit (łącznie SMS i mail) wysyłać
>> średnio częściej niż na dobę.
>
> To taki pomysł na biznes. Pieniądze dają pożyczkodawcy, oni ryzykują, a
> w razie czego kokos kosi kasę właśnie na tych monitach.
Ale zdaje się konsument nie może być obciążany DWA albo więcej razy za tą
samą "usługę" - prawda? :)
-
5. Data: 2011-07-04 08:54:04
Temat: Re: Przestrzegam przed Kokos.pl
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
W dniu 2011-07-04 10:49, Kamil pisze:
> Dnia Sat, 02 Jul 2011 15:09:32 +0200, Liwiusz napisał(a):
>
>>> Z powodu opóźnienia pensji spóźniłam się z płatnością raty około 20 dni.
>>> Obecnie uregulowałam. Dostałam w tym czasie 19 SMS-ów z monitem. Każdy
>>> płatny po 5 zł. Do tego podobne monity mailowe.
>>>
>>> Te cwaniaki wymyśliły, by płatny monit (łącznie SMS i mail) wysyłać
>>> średnio częściej niż na dobę.
>>
>> To taki pomysł na biznes. Pieniądze dają pożyczkodawcy, oni ryzykują, a
>> w razie czego kokos kosi kasę właśnie na tych monitach.
>
> Ale zdaje się konsument nie może być obciążany DWA albo więcej razy za tą
> samą "usługę" - prawda? :)
Monit telefoniczny we wtorek jest już inną usługą niż monit telefoniczny
we środę. Takoż samo maile ;)
--
Liwiusz
-
6. Data: 2011-07-04 09:31:30
Temat: Re: Przestrzegam przed Kokos.pl
Od: Kamil <a...@a...com>
Dnia Mon, 04 Jul 2011 10:54:04 +0200, Liwiusz napisał(a):
> Monit telefoniczny we wtorek jest już inną usługą niż monit telefoniczny
> we środę. Takoż samo maile ;)
Mylisz się.
Dotyczą te sytuacje tego samego zdarzenia: opóźnienia w zapłacie raty.
Hint: karne odsetki vs opłaty za monity ;)
Jestem pewien że znajdziesz w googlach kwintesencje tegoż :)
-
7. Data: 2011-07-04 09:36:21
Temat: Re: Przestrzegam przed Kokos.pl
Od: Kamil <a...@a...com>
Dnia Sat, 02 Jul 2011 15:07:16 +0200, Aśka napisał(a):
> Z powodu opóźnienia pensji spóźniłam się z płatnością raty około 20 dni.
> Obecnie uregulowałam. Dostałam w tym czasie 19 SMS-ów z monitem. Każdy
> płatny po 5 zł. Do tego podobne monity mailowe.
Nie bądź szarą gąską i "walcz" ;)
Zajawka poniżej.
> Te cwaniaki wymyśliły, by płatny monit (łącznie SMS i mail) wysyłać
> średnio częściej niż na dobę.
http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/22811,banki_be
zprawnie_zadaja_dodatkowych_pieniedzy.html
Głowa do góry.
-
8. Data: 2011-07-04 09:37:56
Temat: Re: Przestrzegam przed Kokos.pl
Od: Kamil <a...@a...com>
Dnia Mon, 4 Jul 2011 11:31:30 +0200, Kamil napisał(a):
>> Monit telefoniczny we wtorek jest już inną usługą niż monit telefoniczny
>> we środę. Takoż samo maile ;)
>
> Mylisz się.
> Dotyczą te sytuacje tego samego zdarzenia: opóźnienia w zapłacie raty.
>
> Hint: karne odsetki vs opłaty za monity ;)
> Jestem pewien że znajdziesz w googlach kwintesencje tegoż :)
Dobra, widzę że ciężko Ci to idzie:
http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/22811,banki_be
zprawnie_zadaja_dodatkowych_pieniedzy.html
"Inny przykładem podwójnej opłaty, jaką pobierają instytucje finansowe od
swoich klientów, jest opłata za spóźnioną spłatę minimalnej kwoty kredytu.
- Z tytułu udzielenia kredytu bank pobiera odsetki, zatem wprowadzanie
dodatkowych obciążeń finansowych jest nieuzasadnioną kumulacją kosztów, do
których ponoszenia zobowiązany jest klient - tłumaczy Joanna Rudnicka,
prawnik ze Skoczyński Wachowiak Strykowski Kancelarii Radców Prawnych.
Prawnicy radzą, aby w takich przypadkach nie rezygnować z walki o swoje
prawa.
- W takiej sytuacji warto upomnieć się o swoje pieniądze. Wbrew pozorom
banki zdają sobie sprawę z bezprawności takiej opłaty i na żądanie klienta
są gotowe ją zwrócić - zachęca Andrzej Netwig, prawnik zespołu prawa
konkurencji w Kancelarii Wierciński, Kwieciński, Baehr.
Mają bowiem świadomość, że na trudnym i bardzo konkurencyjnym rynku lepiej
stracić kilka złotych, które zresztą im się nie należą, niż stracić klienta
korzystającego z karty kredytowej - dodaje."
-
9. Data: 2011-07-04 09:50:19
Temat: Re: Przestrzegam przed Kokos.pl
Od: mvoicem <m...@g...com>
(04.07.2011 11:31), Kamil wrote:
> Dnia Mon, 04 Jul 2011 10:54:04 +0200, Liwiusz napisał(a):
>
>> Monit telefoniczny we wtorek jest już inną usługą niż monit telefoniczny
>> we środę. Takoż samo maile ;)
>
> Mylisz się.
> Dotyczą te sytuacje tego samego zdarzenia: opóźnienia w zapłacie raty.
Co nie zmienia faktu, że jest to inna usługa, przypomnienie w inny dzień.
Inna sprawa, że monit w środę jest zupełnie nieuzasadniony, chyba że
zachodzą uzasadnione podejrzenia że dłużnik mógł zdążyć zapomnieć że
jest dłużnikiem przez niecały dzień.
p. m.
-
10. Data: 2011-07-05 09:03:19
Temat: Re: Przestrzegam przed Kokos.pl
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Mon, 4 Jul 2011, Kamil wrote:
> Dnia Mon, 4 Jul 2011 11:31:30 +0200, Kamil napisał(a):
[...komuś, nie wiem czemu wycięte...]
>> Mylisz się.
>> Dotyczą te sytuacje tego samego zdarzenia: opóźnienia w zapłacie raty.
>>
>> Hint: karne odsetki vs opłaty za monity ;)
>> Jestem pewien że znajdziesz w googlach kwintesencje tegoż :)
>
> Dobra, widzę że ciężko Ci to idzie:
> http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/22811,banki_be
zprawnie_zadaja_dodatkowych_pieniedzy.html
>
> "Inny przykładem podwójnej opłaty, jaką pobierają instytucje finansowe od
> swoich klientów, jest opłata za spóźnioną spłatę minimalnej kwoty kredytu.
Pic w tym, że jest to inny przypadek, IMO.
Opłata o której piszesz jest opłatą za fakt spóźnienia, stanowi
więc zwyczajną karę umowną, a ta nie jest dopuszczalna w przypadku
opóźnienia w świadczeniu pieniężnym, bo tę rolę pełnią odsetki
(i rzeczywiście jest wiele wyroków tak stwierdzających).
Ale tu jest mowa o:
- innej usłudze
- warunkowej
- odrębnie odpłatnej
Jak o mnie chodzi, skłonny byłbym się zgodzić że wartość tej usługi
nie powinna naruszać art.5 KC, czyli nie powinno być to więcej
niż brałby "rynkowy" usługodawca (rzecz jasna z kosztami
pracowniczymi takiego świadczenia itede).
Ale po pierwsze nie jest już oczywiste, że taki wariant da
się tak prosto obronić, a po drugie nie wiem jaka byłaby
rynkowa wartość takiego świadczenia.
> - Z tytułu udzielenia kredytu bank pobiera odsetki, zatem wprowadzanie
> dodatkowych obciążeń finansowych jest nieuzasadnioną kumulacją kosztów,
Zgadza się.
Nie widzę powodu aby z tych odsetek miały być pokrywane np. koszty
wysyłania poleconych z upomnieniem.
W odróżnieniu od kary umownej, poszkodowany *może* obciążyć "sprawcę"
uzasadnionymi kosztami postępowania.
Zaznaczam, że sam *FAKT* to jest inna sprawa niż *wysokość* kwoty.
> banki zdają sobie sprawę z bezprawności takiej opłaty i na żądanie klienta
> są gotowe ją zwrócić
Również jeśli są to *udokumentowane* koszty wysłania poleconego,
a nie 50 zł "opłaty za przekroczenie terminu" które swojego czasu
pobierały co poniektóre banki?
Bo, jak zwracam uwagę wyżej, to JEST różnica!
> Mają bowiem świadomość, że na trudnym i bardzo konkurencyjnym rynku lepiej
> stracić kilka złotych, które zresztą im się nie należą, niż stracić klienta
> korzystającego z karty kredytowej
Ale to jest JESZCZE inna sprawa!
I niewątpliwie, z tego p. widzenia, post Aśki przyniósł im więcej
szkody niż wszelkie słuszne i niesłuszne postępowania razem wzięte.
Dodajmy: szkody "zasłużonej".
pzdr, Gotfryd