  • 1. Data: 2003-06-08 12:26:47
    Temat: Przestepstwo ??
    Od: "Maceik Grochowski" <g...@p...onet.pl>

    WItam

    Sytuacja wyglada tak. Dostep do internetu mam po przez siec LAN. Jakis koles
    ostatnio mnie poinformowal, ze skanuje mu porty i ze zlozy skarge do
    administratora sieci. Nic takiego nie robilem. Myslalem, ze mam moze
    jakiegos wirusa cz cos w tym stylu i zainstalowalem firewalla, bo chcialem
    zobaczyc co za ustrojstwo probuje wywolac komputery zewnetrzne. W tym
    momencie przekonalem sie, ze jest masa wywolan komputerow w sieci
    wewnetrznej. I mam takie pytanko, bo mysle ze admin i tak zignoruje tamta
    ewentualna skarge, ale tak na wszelki wypadek, to czy takie "skanowanie"
    portow jest jakims przestepstwem??

    Pozdrawiam
    Maciek Grochowski

  • 2. Data: 2003-06-08 12:49:44
    Temat: Re: Przestepstwo ??
    Od: "Marg" <m...@s...pl>

    Użytkownik "Maceik Grochowski" <g...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:bbv9us$2c9$1@inews.gazeta.pl...
    > ewentualna skarge, ale tak na wszelki wypadek, to czy takie "skanowanie"
    > portow jest jakims przestepstwem??

    To zależy do kogo należą porty, z jakiego materiału są (jeans, sztruks itp.)
    i jakiej firmy skanera używasz - podobno Plusteki i Agfa słabo się nadają -
    na skanach są odblaski po metalowych częściach spodni/portków :))))

    A teraz poważnie
    Samo skanowanie portów nie jest przestępstwem - ew. złamaniem regulaminu
    providera internetu.
    Natomiast skanowanie portów w celu wejścia w posiadanie informacji poufnych
    jest już przestępstwem, określonym w kodeksie karnym.

    Czasem nie jesteś świadom, że używasz takiego oprogramowania (skanera
    portów) - niektóre programy w ten sposób poszukują zasobów w sieci
    lokalnej - założę się, że ta osoba zainstalowała sobie jakiś personal
    firewall i nadgorliwie przesadza...