  • 71. Data: 2019-04-03 18:20:57
    Temat: Re: Przestepstwa z uzyciem noza.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:JxToE.21892$x...@f...ams1...
    On 2019-04-02, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    >E-e. Normalny zamachowiec szuka rozgłosu i tak tez było w tym
    >przypadku.
    >Jak ktoś chce kogoś ukatrupić i to jest jego jedynym celem to nie
    >planuje tego jako części imprezy masowej. Przecież może w drodze do
    >pracy, domu, na spacerze, tak jak to zdaje się właśnie odbyło z byłym
    >burmistrzem Nowej Soli (?). A jak ktoś np. wjeżdza samochodem w tłum,
    >jednak liczy na cos więcej niż samą liczbę ofiar.

    IMO glownie na liczbe ofiar.

    >Wziąłby ten nóż i
    >zadźgał "na raty" tyle samo osób w ciagu tygodnia. Szanse na ucieczkę
    >miałby większą. Kontrole nad okolicznościami tez.

    Myslisz, ze takim samochodem nie ucieknie ?
    Chyba nawet lepiej niz po ataku nozem.

    A jesli liczy na rozglos ... myslisz, ze po takim tygodniowym dzganiu
    nie bedzie tego we wszytkich mediach ?

    J.

  • 72. Data: 2019-04-03 18:38:17
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.04.2019 o 12:48, J.F. pisze:

> [...]
    > - w zaleznosci od stanu moze to wymagac zezwolenia,
    > - w zaleznosci od stanu - czesto zakazuje sie noszenia broni ukrytej.
    >   Czyli nosic mozesz, ale w westernowym stylu.
    >   Co nawiasem mowiac ma troche sensu - tacy z nozami, czy bez nozy cie
    > omijaja :-)
    >
    > - nawet jak nosic mozna - reakcja miejscowych wladz moze byc rozna,
    > mozna sobie zobaczyc na youtubie.
    > - gdzieniegdzie mozna nosic - ale rozladowaną :-)
    >
    > - do wielu miejsc z bronia nie wejdziesz, bo zakaz indywidualny.
    >
    > Ot - zapisali sobie w konstytucji, ze uzbrojeni obywatele sa dobrzy dla

    No toż tłumaczę, że noszą głównie dla powiekszenia kut^H^H ego.

    Shrek

  • 73. Data: 2019-04-03 23:02:21
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.04.2019 o 12:52, J.F. pisze:

    > A przy odrobinie szczescia sobie odejdzie i na drugi dzien w innym
    > miejscu.

    No właśnie.

  • 74. Data: 2019-04-03 23:03:22
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Robert, a tak na marginesie, serio chciałbyś się tak zesrywać jak w
    > Stanach i zakładac przy kazdej najdrobniejszej interwencji, że ktos moze
    > mieć pistolet, bo broń jest de facto powszechna?

    Ona już jest powszechna.

  • 75. Data: 2019-04-03 23:04:46
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.04.2019 o 09:12, n...@o...pl pisze:

    > Wystarczy gaz. Słyszałem, że ciężko się włada nożem z zamkniętymi i piekącymi
    > oczami.

    Próbowałeś kiedyś obezwładnić kogoś uzbrojonego w nóż? Gaz jest złym
    pomysłem. Już lepszym pałka, czy kij.

  • 76. Data: 2019-04-03 23:07:39
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.04.2019 o 13:00, J.F. pisze:

    > Ale ironii nie dostrzegasz - tam od dawna nie ma broni palnej,
    > dlugo nawet policja nie miala, czesciowo to chyba nadal nie ma.

    Dokładnie

    > A zagrozenie ostatnio wzroslo ... wiec czemu ?
    > Choc jak pamietam, to zawsze tam bylo zagrozenie od nozy, stad ten zakaz
    > noszenia nozy.

    Moim zdaniem nei tyle zagrożenie wzrosło, co ilość ataków.

    > Robercie, ale uzgodniles stanowisko z rzecznikiem/komendantem ?

    Nie mam rzecznika. Jak się kiedyś dorobię, to dam znać.

    > Toz przeciez ostatnie co Policja chce, to hordy szeryfow-amatorow bez
    > przeszkolenia.

    Ale to problem Policji, a nie mój.

  • 77. Data: 2019-04-04 02:09:05
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-04-03, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Czyli nosic mozesz, ale w westernowym stylu.
    > Co nawiasem mowiac ma troche sensu - tacy z nozami, czy bez nozy
    > cie omijaja :-)

    Omijaja Cię praworządni obywatele. Ci z nożami i gotowi myślą
    sobie, że pewnie by było fajnie tę broń miec :)

    --
    Marcin

  • 78. Data: 2019-04-04 02:16:40
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-04-03, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Marcin Debowski" napisał w wiadomości grup

    > IMO glownie na liczbe ofiar.

    Dla statystyk przed Stwórcą, czy na punkty do sprawności zucha zamachowca?

    > Myslisz, ze takim samochodem nie ucieknie ?

    Tak jakoś kiepsko im się dotychczas udawało. Raz, że często samochód też
    poległ, dwa, że trudniej uciekac jak całe miasto postawione na nogi i
    wszystcy tego samochodu wypatrują.

    > Chyba nawet lepiej niz po ataku nozem.

    Wygodniej.

    > A jesli liczy na rozglos ... myslisz, ze po takim tygodniowym dzganiu
    > nie bedzie tego we wszytkich mediach ?

    Będzie, ale nie tak spektakularnie, nie tak od razu, nie we wszystkich
    telewizjach, te sprawy.

    --
    Marcin

  • 79. Data: 2019-04-04 02:17:10
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> pisze:
    [...]
    > Ot - zapisali sobie w konstytucji, ze uzbrojeni obywatele sa dobrzy
    > dla niepodleglosci,
    > ale potem sami dostrzegli, ze bezpieczniej jak broni nie ma.
    > Wiec ograniczaja, na poziomie miejscowosci, stanu, hrabstwa ...
    >
    > A potem taki wariat moze wystrzelac pol szkoly czy kina.
    >
    > Choc zaczynaja sie glosy, ze jakby dopuscic bron, to by takich
    > tragedii nie bylo ...
    >
    > J.

    Ależ w rozbrojonej europie jeden niemiecki wariat z jednym niemieckim
    narodem mógł łatwo zagnać miliony bezbronnych do gazu.

    --
    A. Filip

  • 80. Data: 2019-04-04 02:28:39
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-04-03, Olin <k...@a...w.stopce> wrote:

    > Temu trudno zaprzeczyć.
    > Z drugiej strony, co jakiś czas człowiek ginie od uderzenia pioruna, ale
    > nikt nie chodzi z klatką Faradaya, bo może akurat będzie burza.

    Mi groził kiedys w lesie przedstawiciel diaspory romskiej. Połasił się
    na uzbierane wczesniej cztery grzyby. Maślaki, pamiętam jak dzis. On
    miał jakieś 14 lat, ja może z 10. Miałem wtedy w kieszeni dwa pociski
    karabinowe, z czasów wojny, które tez przy okazji tych myślaków
    znalażłem. Potem długo rozpamietywałem że gdybym wtedy tak czubkiem o
    spłonkę... Może świat byłby dzis lepszy.

    --
    Marcin