  • 451. Data: 2019-04-16 18:41:32
    Temat: Re: Przestepstwa z uzyciem noza.
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 16.04.2019 o 18:36, J.F. pisze:
    > Ale widac nie jazda rowerem po pijaku, bo lapac przestali/scie

    mylisz się, kulsony nadał łapią, tylko te sprawy nie są aż takie
    poważne, bo to nie jest przestępstwo, znam przypadki, że sądy w
    warunkach recydywy wsadzały do aresztu, tych spraw w skali kraju było
    tak wiele, że w końcu ktoś w parlamencie Bolandy poszedł po rozum do
    głowy i przekwalifikował na wykroczenie:)

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 452. Data: 2019-04-16 18:46:04
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 16.04.2019 o 18:35, J.F. pisze:

    > IMO byl.

    rzeczywiście. punkt dla ciebie:)

    http://jazdapopijanemu.pl/prowadzenie-roweru-w-stani
    e-nietrzezwosci-nie-jest-juz-przestepstwem/

    Zgodnie z art. 12 pkt. 3 tej ustawy, w dniu 9 listopada 2013 roku
    uchylony został przepis art. 178a § 2 k.k., który przewidywał
    odpowiedzialność karną za przestępstwo prowadzenia roweru w stanie
    nietrzeźwości. Jak stanowi natomiast art. 2 pkt 3a powyższej ustawy, od
    momentu jej wejścia w życie, czyn prowadzenia roweru w stanie
    nietrzeźwości stanowi wykroczenie.

    W związku z powyższym do Kodeksu wykroczeń ustawodawca do art. 87 dodał
    § 1a zgodnie z którym prowadzenie roweru w stanie nietrzeźwości lub pod
    wpływem środka odurzającego stanowi wykroczenie.

    Dodatkowo należy podkreślić, iż po wejściu w życie przywołanej
    nowelizacji Sąd nie ma już możliwości orzeczenia zakazu prowadzenia
    pojazdów mechanicznych wobec sprawców wykroczenia prowadzenia roweru w
    stanie po użyciu alkoholu oraz w stanie nietrzeźwości.

    Innymi słowy prowadząc rower w stanie nietrzeźwości w świetle
    obowiązujących przepisów prawa:

    popełniasz wykroczenie a nie przestępstwo, czyli zachowujesz czystą
    kartę karną

    nie stracisz prawa jazdy, co było możliwe przed nowelizacją. Grozi
    Ci zakaz prowadzenia rowerów na okres od 6 miesięcy do 3 lat.

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 453. Data: 2019-04-16 18:59:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "u2" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]

    >dodał § 1a zgodnie z którym prowadzenie roweru w stanie nietrzeźwości
    >lub pod wpływem środka odurzającego stanowi wykroczenie.

    A nie bylo jeszcze wczesniej jakiejs kary za jazde rowerem ... po
    uzyciu alkoholu ?

    § 2. Kto, znajdując się w stanie po użyciu alkoholu lub podobnie
    działającego środka, prowadzi na drodze publicznej, w strefie
    zamieszkania lub strefie ru-chu inny pojazd niż określony w § 1,
    podlega karze aresztu do 14 dni albo karze grzywny.

    Za stan nietrzezwosci areszt moze by teraz dluzszy.

    >Innymi słowy prowadząc rower w stanie nietrzeźwości w świetle
    >obowiązujących przepisów prawa:
    > popełniasz wykroczenie a nie przestępstwo, czyli zachowujesz
    > czystą kartę karną

    No, rejestr wykroczen jest.

    > nie stracisz prawa jazdy, co było możliwe przed nowelizacją.
    > Grozi Ci zakaz prowadzenia rowerów na okres od 6 miesięcy do 3 lat.

    Jeszcze jest ryzyko spowodowania wypadku.
    A wtedy w stanie nietrzezwosci jest art w KK.

    Nawet idac piechota.

    J.

  • 454. Data: 2019-04-16 19:05:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "u2" napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]
    >tak wiele, że w końcu ktoś w parlamencie Bolandy poszedł po rozum do
    >głowy i przekwalifikował na wykroczenie:)

    Chyba typowy scenariusz - policjanci lapali, sad wymierzal kare w
    zawiasach, policjanci lapali drugi raz - i sadowi nie pozostalo nic
    innego jak tylko odwiesic.

    No i w koncu nie wiem - zadecydowala troska o wyborcow, czy
    przepelnione wiezienia i rosnace koszty utrzymania :-)

    Ale to bylo, teraz grozi co najwyzej 14 dni ... zaraz ... nie ma
    wiekszej kary, za zlamanie zakazu prowadzenia roweru ?

    J.

  • 455. Data: 2019-04-16 19:20:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > IMO byl.

    Był i to obligatoryjny. Po co z botem dyskutujesz?

    sHREK

  • 456. Data: 2019-04-16 19:53:04
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 16.04.2019 o 19:05, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Ale to bylo, teraz grozi co najwyzej 14 dni ... zaraz ... nie ma
    > wiekszej kary, za zlamanie zakazu prowadzenia roweru ?

    recydywa w wykroczeniach oznacza, że sąd może wymierzyć karę powyżej
    ustawowej granicy, a za jazdę po pijaku już jest kara aresztu, czyli
    maks 30 dni:)

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 457. Data: 2019-04-16 20:00:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "u2" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >recydywa w wykroczeniach oznacza, że sąd może wymierzyć karę powyżej
    >ustawowej granicy, a za jazdę po pijaku już jest kara aresztu, czyli
    >maks 30 dni:)

    A za zlamanie sadowego zakazu jazdy rowerem nie ma innej kary ?

    J.

  • 458. Data: 2019-04-16 22:08:46
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 16.04.2019 o 20:00, J.F. pisze:

    > A za zlamanie sadowego zakazu jazdy rowerem nie ma innej kary ?

    nie ma, dlatego co najwyżej 30 dni aresztu, no i oczywiście kolejny zakaz:)

    btw moim skromnym zdaniem polityka karna Bolandy wymaga gruntownej
    reformy, za stosunkowo drobne czyny można trafić do aresztu, które są w
    Bolanda przepełnione, w EU w Bolanda jest najwięcej więźniów na 100 000
    mieszkańców, nie licząc Litwy, Łotwy, Estonii oraz Czech, to pewnie
    pozostałość po komunie i surowego prawa w tych krajach:)

    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_i
    ncarceration_rate

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 459. Data: 2019-04-17 02:22:43
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-04-16, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Jeszcze raz napiszę - choć ludobójstwo jest terminem w miarę nowym to
    > jednak zjawisko znane od dawna. Wcale nie tak rzadko celem było wybicie
    > wroga do nogi. Na ogół się nie udawało, ale ze względów "technicznych".

    Mówisz o objawach a ja o powodach wystepowania tych objawowów. Jasne, że
    wyzynanie do nogi wystepowało ale czy występowało dla samego wyrzynania
    (zabicia) czy tez były inne po temu powody?

    > Na tej zasadzie celem terrorysty samobójcy nie jest zabicie jak
    > największej ilości osób, celem naukowca nie wynalezienie lekarstwa na
    > raka a otrzymanie następnej wypłaty, celm seksu przekazanie genów (co z

    No tak. I co teraz? :)

    > Może zamiast uprawiać filozofię, zastanówmy się co chcesz osiągnąć jak
    > celujesz w kogoś i naciskasz spust - no chciałbyś go trafić, a to
    > powoduje kuku.

    To wezmy skonstruujmy przykład inaczej. Masz 2ch misiów z rakietnicą. Do
    jej obsługi wystarczy jeden. Mając mozliwość preferujesz trafić
    dowolnego misia czy rakietnicę?

    > Akurat oni byli do bólu pragmatyczni. Zresztą bez znaczenia - są
    > najbardziej znaczącymi najeżdźcami, największego konfliktu w historii
    > ludzkości - nijak nie da się ich nazwać niereprezentatywnymi z tego
    > punktu widzenia. Zresztą jak pisałem - dobijanie rannych, "nie branie
    > jeńców" czy nawet fizyczna likwidacja już wziętych to nie jest jakiś
    > nowy koncept.

    Sa jak najbardziej mało reprezentatywni. Już sam rozmiar pozwala w to
    watpić. Zresztą, czy oni wyżynali wszystkich w pień? Wyzynali tam, gdzie
    miało to dla nich sens.

    > Jak już pisałem - zawsze jest jakiś cel wyżej. Dojdziesz do samolubnych
    > genów;)

    Ponownie tak, ale co Ty chciałbyś właściwie wykazać, że jest inaczej?
    Ludzi, którzy zabijają dla samego zabijania nazywamy psychopatami.
    Pozostała rzesza zabójców ma pragmatyczne powody, które zapewne, w wielu
    przypadkach da się sprowadzić do czegoś w poblizu ww. genów.

    > Wykluczanie przypadku wojskowych z dyskusji na temat zabijania wroga na
    > wojnie jest... no niereprezentatywne;)

    Mowa o zawodowcach. Z nich, okupant nie będzie miał na ogół żadnego
    pozytku, za wyjatkiem obraczonej duzym ryzykiem niewolniczej pracy.

    --
    Marcin

  • 460. Data: 2019-04-17 02:26:42
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-04-16, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Tym niemniej obowiązuje - dokładnie tak samo jak nieprzystający do
    > rzeczywistości przepis o rowerzystach - zresztą częściowo poprawiony -
    > od kiedy nie zabierają obligatoryjnie prawka, to kulsoństwo straciło
    > zainteresowanie rowerzystami po jednym browarku. Więc powód jest jasny -
    > nie chodziło o to, że się prawodawcy coś popierdoliło (BTW - co to za
    > pomysł, zeby stawiać gwiazdki?) czy nie, tylko o to, że trzeba było
    > normę "pijanych kierowców" wyrobić.

    No ale nie mozna tego nazwac pop*, bo pop* implikuje popełnienie błędu.
    Tu tego błędu nie popełniono konstruując sam przepis a po prostu nasi
    wspanialcy dali dupy z nowelizacją przepisów. A może i nie dali dupy.
    Może tak jest celowo.

    --
    Marcin