  • 101. Data: 2019-04-05 21:58:51
    Temat: Re: Przestepstwa z uzyciem noza.
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.04.2019 o 11:59, Budzik pisze:

    > Na serio omineło cie to wszystko?
    > Polepszanie bezpieczenstwa samochodów, akcje policji ukierunkowane na
    > bezpieczna jazde, takie akcje jak 0 ofiar, polepszanie infrastruktury
    > drogowej,namawianie do komunikacji zbiorowej...Serio? Nic z tego nie
    > zauwazyłes?

    Wg udostępnionych danych w 2018 roku w wyniku wypadków drogowych 2.862
    osoby poniosły śmierć. W porównaniu z rokiem 2016, kiedy zginęło 3 026
    osób, nastąpił spadek o 164 osoby (-5,4%), natomiast w porównaniu z
    rokiem 2017, w którym śmierć poniosło 2 831 osób nastąpił wzrost
    o 31 osób (+1,1%). Dane znajdziesz tu: https://tiny.pl/tq4l2 . Nie chce
    mi się sprawdzać wstecz bardziej, ale szału tu nie widzę, jeśli chodzi o
    spadek w wyniku tych akcji.

    > Gdyby nie hipokryzja albo po prostu biznes producentów tłumaczacych ze
    > kazdy musi miec ze 200 koni pod maska to pewnie byłoby jeszcze lepiej...
    > No ale do broni to tez lobbuja na pierwszym miejscu producenci...

    Ze wszystkim tak jest. A poroducenci samochodów nie lobbują?

    Z tych blisko pół miliona sztuk broni w rękach prywatnych wiele, to
    boczniak w kalibrze 5,6 mm, który jest niewiele bardziej niebezpieczny
    od pneumatycznej broni. Przy 30 milionach pojazdów 3 tysiące ofiar
    śmiertelnych - czyli 0,01%. Przy około 425.000 sztuk broni w prywatnych
    rękach, mamy rocznie 25 zabójstw (https://tiny.pl/g5cr7), czyli 6 x
    10^-5 na jedną sztukę. Jakby do tego dorzucić broń wojskową, policyjną i
    innych służb (bo czemu nie) to wyjdzie pewnie ze dwa razy mniej.

    Ale na zakup pojazdu pozwolenie nie jest potrzebne, a jak będziesz
    nielegalnie jechał, to grozi Ci mandat 500 zł. Za nielegalne posiadanie
    broni palnej można spokojnie chwycić kilka lat.

  • 102. Data: 2019-04-05 22:07:19
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.04.2019 o 18:37, Kviat pisze:

    > Bo umknęło ci, że nikt nie produkuje samochodów (ani samochodów w tym
    > celu nie wynaleziono) żeby służyły do zabijania. Dlatego nikt normalny
    > nie próbuje przekonywać, że samochód to zło.

    Większość broni jest rejestrowana jako sportowa (służą do zabijania
    tarcz) albo kolekcjonerska. Założeniem użycia broni nie jest zabicie
    człowieka. Jesli nawet ktoś to nbosi do ochrony, to z założenia będzie
    próbował napastnika obezwładnić. Oczywiście moze zabić, ale ...

    > Zgadnij w jakim celu produkuje się (i w jakim celu wynaleziono) broń
    > palną. Nawet chleba tym nie pokroisz.

    ... faktycznie chleba nie pokroisz. Widziałeś samochód służący do
    krojenia chleba?

    Sposób użycia przedmiotu zależy od użytkownika. Samochodem możesz jechać
    na wycieczkę, albo pop...lać rozjeżdżając przechodniów. Zabić możesz
    młotkiem służącym do wbijania gwoździ.

    > Ile by ich nie było, to nie mają nic wspólnego z bronią palną. Tak jak
    > wypadki drogowe.

    Wykluczysz, że kogoś zastrzelono na placu budowy? Ale masz rację, ze to
    bezsensowne statystyki. Zagrożenie w wypadku broni, budowy, samochodu
    nie wynika z właściwości tych rzeczy, tylko sposobu ich użycia.

    > I bardzo się z tego cieszę. Musiałbym się mocno w głowę uderzyć żeby
    > zrozumieć twój tok myślenia.

    Szkoda głowy. Spróbuj innych rozwiązań.

  • 103. Data: 2019-04-05 23:59:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > https://tiny.pl/tq4l2 . Nie chce mi się sprawdzać wstecz bardziej,
    > ale szału tu nie widzę, jeśli chodzi o spadek w wyniku tych akcji.

    Po pierwsze jak rozumiem wziałes dane z Polski a ja mysle o tej sprawie
    ogolnie.
    Po drugie to jest tak zwana magia statystyki...
    Mamy wiecej samochodów, wiecej jezdzimy a wypadkowosc spada.

    > Ze wszystkim tak jest. A poroducenci samochodów nie lobbują?

    A co ja napisałem powyzej?

> [...]
    > nielegalnie jechał, to grozi Ci mandat 500 zł. Za nielegalne
    > posiadanie broni palnej można spokojnie chwycić kilka lat.

    Czyli argmentujesz ze teraz jest mało ofiar i dlatego dostep do borni
    powinien być łatwiejszy?
    To moze dla porownania wez takie USA gdzie bron kupujesz jak samochód.

    P.S. Mam nadzieje ze rozumiesz, ze samo to porownanie bron vs samochód
    jest juz manipulacja...?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    jest mniemanie, że się nie ma go wcale." Nikos Kazantzakis

  • 104. Data: 2019-04-06 07:10:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Dane znajdziesz tu: https://tiny.pl/tq4l2 . Nie chce
    > mi się sprawdzać wstecz bardziej, ale szału tu nie widzę, jeśli chodzi o
    > spadek w wyniku tych akcji.

    A jest to głównie "zasługa" towich kolegów, którzy czają się na
    bezsensowych ograniczeniach (im bardziej bezsensowne tym większa
    szansa), zamiast wziąć się do skutecznej roboty.

    Shrek.

  • 105. Data: 2019-04-06 10:11:57
    Od: Kviat

    > Większość broni jest rejestrowana jako sportowa (służą do zabijania
    > tarcz) albo kolekcjonerska.

    A niektórzy kolekcjonują znaczki.

    Co to ma wspólnego ze zwiększeniem dostępności do broni?

    > Założeniem użycia broni nie jest zabicie
    > człowieka.

    Czyli ułatwienie dostępu do broni to tak w celach kolekcjonerskich? Do
    gabloty za szybkę żeby sobie popatrzeć? Żeby sobie na wiwat postrzelać
    ślepakami?

    To co piszesz to absurd i gwałt na rozumie.

    > Jesli nawet ktoś to nbosi do ochrony, to z założenia będzie
    > próbował napastnika obezwładnić. Oczywiście moze zabić, ale ...

    No faktycznie, dajmy wszystkim dostęp do broni, bo przecież broń służy
    do noszenia, a nie do zabijania. Przekonałeś mnie.

    > ... faktycznie chleba nie pokroisz. Widziałeś samochód służący do
    > krojenia chleba?

    Nie. Ale widziałem samochód służący do jeżdżenia.
    Widziałeś pistolet, którym można dojechać do pracy?

    > Sposób użycia przedmiotu zależy od użytkownika. Samochodem możesz jechać
    > na wycieczkę, albo pop...lać rozjeżdżając przechodniów. Zabić możesz
    > młotkiem służącym do wbijania gwoździ.

    I to ma być argument za zwiększeniem dostępności do broni palnej?
    No to są jakieś jaja :):)

    Jak sam zauważyłeś, młotek służy do wbijania gwoździ.
    Broń palna powstała tylko i wyłącznie w celu zabijania.

    > Wykluczysz, że kogoś zastrzelono na placu budowy?

    A te wypadki drogowe o których pisałeś, to miałeś na myśli, że kogoś w
    samochodzie zastrzelili?
    Ręce opadają.

    Żeby zmniejszyć możliwość zastrzelenia kogoś na placu budowy, trzeba
    zwiększyć dostępność do broni palnej. To logiczne...

    > Ale masz rację, ze to
    > bezsensowne statystyki. Zagrożenie w wypadku broni, budowy, samochodu
    > nie wynika z właściwości tych rzeczy, tylko sposobu ich użycia.

    Skoro są wypadki na budowie i na drogach, to dajmy ludziom dostęp do
    broni palnej.
    To logiczne...

    Oprócz wypadków na budowie i na drodze dołóżmy im wypadki z bronią. A co
    im będziemy wypadków żałować...

    > Szkoda głowy. Spróbuj innych rozwiązań.

    Dla twojego przypadku nie ma innego rozwiązania.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 106. Data: 2019-04-06 12:12:42
    Od: PlaMa <b...@w...pl>

    > nikt normalny do samoobrony noża nie nosi.

    Bo ponieważ?

  • 107. Data: 2019-04-06 18:59:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > człowieka. Jesli nawet ktoś to nbosi do ochrony, to z założenia będzie
    > próbował napastnika obezwładnić. Oczywiście moze zabić, ale ...

    Uzyłes sformułowania "jest rejestrowana jako" zapewne podskórnie czując
    fałszywosc tej tezy...
    To troche tak, jak dopalacze sprzedaje sie jako probki kolekcjonerskie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Akt urodzenia kobiety jest zawsze starszy od niej

  • 108. Data: 2019-04-06 21:22:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Większość broni jest rejestrowana jako sportowa (służą do zabijania
    > tarcz) albo kolekcjonerska.

    To trochę tak jak większość dopalaczy.

    Shrek

  • 109. Data: 2019-04-07 07:35:58
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.04.2019 o 23:59, Budzik pisze:

    > Czyli argmentujesz ze teraz jest mało ofiar i dlatego dostep do borni
    > powinien być łatwiejszy?

    Nie. Argumentuję, że argumenty o tej śmiertelności od broni są bez sensu
    i tylko tyle.

    > To moze dla porownania wez takie USA gdzie bron kupujesz jak samochód.

    Sądzisz, że to cokolwiek zmieni w kwestii niebezpieczeństwa od broni? I
    nie jest prawdą, że w USA broń jest powszechnie dostępna. Są stany,
    gdzie nie jest.

    > P.S. Mam nadzieje ze rozumiesz, ze samo to porownanie bron vs samochód
    > jest juz manipulacja...?

    Żadną manipulacją to nie jest. Po prostu chcę pokazać, że argument o
    zagrożeniu śmiercią powodowanym legalną bronią jest bezsensowny i tyle.

    Skoro już koniecznie chcesz znać moje stanowisko, to uważam, ze obecny
    system dostępu do broni byłby OK z poprawką na likwidację celów
    posiadania broni (nie pozwolenia) oraz koniecznością rozpoczynania
    procedur od nowa przy każdej kolejnej sztuce broni. Jak ktoś ma 20
    sztuk, to nie jest mniej niebezpieczny od tego, co ma 21. I jak ktoś ma
    broń do celów sportowych, to gdy postanowi kolekcjonować broń też się
    innym człowiekiem nie staje.

  • 110. Data: 2019-04-07 07:37:44
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06.04.2019 o 07:10, Shrek pisze:

    > A jest to głównie "zasługa" towich kolegów, którzy czają się na
    > bezsensowych ograniczeniach (im bardziej bezsensowne tym większa
    > szansa), zamiast wziąć się do skutecznej roboty.

    Co faktu, że szału nie ma nie zmienia, a poprzednik twierdził, że mamy
    jakieś wiekopomne sukcesy na tej niwie i tyle chciałem pokazać. Przecież
    te statystyki są powszechnie dostępne.