  • 11. Data: 2011-01-15 13:56:32
    Temat: Re: Przepisy dot. reklam na budynkach
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    R napisal:
    > 1) Jaka jest podstawa prawna aby reklama (szyld prostopadły do budynku)
    > był traktowany jako zajęcie pasa drogowego (szyld wisi 2m nad chodnikiem)?

    No i co z tego? Pas jest od zera wysokości wzwyż.

    > 2) (to najgłupsze) ZDiUM zażądał (poza zgodami plastyka miejskiego,
    > konserwatora, wspólnoty mieszkaniowej jako właściciela budynku) jeszcze
    > (uwaga) projektu budowlanego. I o to właśnie mi chodzi - czy zna ktoś
    > podstawę prawną ich życzeń?

    Oczywiście. Bezpieczeństwo pieszych. Twoja tablica ma wytrzymać napór
    wiatru nawet w przypadkach skrajnych. Ta reklama nie ma prawa spaść
    przy byle wichurze i pociąć przechodniów (w najlepszym razie) lub
    zabić (w gorszym przypadku).

    > Pomijam absurdalność tego, co chcą (co - mam
    > zrobić projekt wiercenia 4 dziur w elewacji i wsadzenia tam kołków
    > rozporowych)?

    To nie jest absurd. Czy jesteś konstruktorem z uprawnieniami, który
    poda wyliczenia konstrukcji mocującej na odporność wiatrową? No? Jesteś?
    Bo jak nie, to swoje cztery kołki możesz władować w swój anus ;)

    > W poniedziałek będę z nimi walczył i wtedy spytam o
    > podstawę prawną, ale może ktoś już mi zaproponuje argumentów do dyskusji.

    Nic nie wywalczysz. Są w prawie. Mało tego, teraz pewnie zwrócą uwagę
    na twoją okolicę i zweryfikują legalność innych reklam. Twoi sąsiedzi
    będą ci za to wdzięczni ;)

    > PS. Dla jasności - obok żadna z firm nie starała się o zgody na szyldy -
    > właściciele wprost przyznają, że wieszali je na lewo. Jak widać bycie
    > uczciwym kolejny raz daje w kość

    Nonsens. Twoi sąsiedzi niech się modlą, aby te reklama nie pospadały
    przy okazji wiatrów lub aby żaden sopel z nich nie władował się w czyjąś
    czaszkę. I nawet status 'sp z o.o.' nie ochroni zarządu przed ściganiem
    na prywatnym majątku, bo to jest ewidentne złamanie prawa.

    BTW: pewnemu proboszczowi też się wydawało, że to takie fajne
    być zarządcą cmentarza, dopóki mu parafii nie zlicytowano na odszkodowanie
    dla dziewczyny ciężko poranionej przez spadający konar.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 12. Data: 2011-01-15 14:27:37
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-01-15 14:56, Jacek_P pisze:

    > BTW: pewnemu proboszczowi też się wydawało, że to takie fajne
    > być zarządcą cmentarza, dopóki mu parafii nie zlicytowano na odszkodowanie
    > dla dziewczyny ciężko poranionej przez spadający konar.

    Czyli pod młotek poszedł jednak majątek spółki a nie zarządu?;)

    --
    spp

  • 13. Data: 2011-01-15 15:02:40
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    Użytkownik "Krzysztof Jodłowski" <b...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:igs1is$bjf$2@news.onet.pl...

    > nie wypowiadam się o przepisach, tylko o zdrowym rozsądku.
    W takim razie kompletnie NTG.

    --
    Jotte

  • 14. Data: 2011-01-15 15:02:44
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    Użytkownik "Krzysztof Jodłowski" <b...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:igs1hb$bjf$1@news.onet.pl...

    > A teraz wolisz:
    (...)
    > resztę życia spędzić na wózku inwalidzkim albo na cmentarzu
    Czemu resztę życia spędzić na cmentarzu?

    --
    Jotte

  • 15. Data: 2011-01-15 19:50:14
    Od: R <r...@p...pl>

    > No i co z tego? Pas jest od zera wysokości wzwyż.
    Ok, skoro tak sanowi prawo.

    [...]

    > Nic nie wywalczysz. Są w prawie. Mało tego, teraz pewnie zwrócą uwagę
    > na twoją okolicę i zweryfikują legalność innych reklam. Twoi sąsiedzi
    > będą ci za to wdzięczni ;)

    No to od rana właśnie próbuję się dowiedzieć w jakim to "prawie" oni się
    znajdują. I tego dotyczył mój post. Nie porad życiowych dot.
    wykształcenia które miałem sobie zrobić ani spadających na czaszkę sopli.

    R.

  • 16. Data: 2011-01-16 17:55:20
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Jacek_P" <L...@c...edu.pl> napisał

    > No i co z tego? Pas jest od zera wysokości wzwyż.

    Za balkon wystający nad chodnik też byś płacił jak za zajęcie pasa
    drogowego?

  • 17. Data: 2011-01-16 23:07:12
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Alek napisal:
    > Za balkon wystający nad chodnik też byś płacił jak za zajęcie pasa
    > drogowego?

    Balkon jest elementem konstrukcyjnym budynku. Reklama przyczepiona
    do elewacji - nie.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 18. Data: 2011-01-17 00:54:10
    Od: mi <m...@o...pl>

    On 15.01.2011 12:11, Krzysztof Jodłowski wrote:
    > Nie lepiej wydać parę złotych, żeby szyld po prostu na pewno
    > nie spadł? ^^^^^^^^

    Tak się nie da. Projekty zawsze są robione z wieloma założeniami, które
    czasami nie mają z rzeczywistością wiele wspólnego. Często projekty to
    tylko udokumentowanie improwizacji.

    mi

  • 19. Data: 2011-01-17 07:26:49
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Jacek_P" <L...@c...edu.pl> napisał

    > Balkon jest elementem konstrukcyjnym budynku. Reklama przyczepiona
    > do elewacji - nie.

    Co to zmienia z punktu widzenia zajęcia pasa drogowego?

  • 20. Data: 2011-01-17 07:50:26
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-01-17 08:26, Alek pisze:
    > Użytkownik "Jacek_P" <L...@c...edu.pl> napisał

    > Co to zmienia z punktu widzenia zajęcia pasa drogowego?

    To, że zgoda musiała być wydana dużo wcześniej np. na etapie projektu
    budynku