  • 71. Data: 2012-01-23 18:32:17
    Temat: Re: abonament RTV a bezrobotny - kiedy nabywa prawo do nieplacenia
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    > Raczej Twoja wiedza jest na tyle mała iz nie obejmuje tego, co moze stać
    > się w sieci w której działa więcej niż kilkanaście komputerów, z czego
    > część jest obsługiwana przez osoby nieświadome zagrożeń.

    Jaśnie panie, mamy tutaj w internecie miliony takich użytkowników i co ?
    G...o !

  • 72. Data: 2012-01-23 18:45:45
    Od: Nixe <n...@n...pl>

    W dniu 2012-01-23 19:32, John Kołalsky pisze:

    > i co ?
    > G...o !

    To wytrzyj tyłek, spuść wodę i idź się czymś zajmij zamiast zawracać
    ludziom gitarę.

    N.

  • 73. Data: 2012-01-24 07:30:51
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

> [...]
    >
    > Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    > Jaśnie panie, mamy tutaj w internecie miliony takich użytkowników i co ?

    Widzę, że jedynie argumenty z klopa do Ciebie przemawiają, ale nie zniżę
    się do Twojego poziomu. Od większości użytkowników sieci nie muszę brać
    dokumentów, programów i innych rzeczy, natomiast od współpracowników i
    owszem. Jeśli nie ogarniasz firmy większej niż kilka osób, to ja Ci na
    to nie poradzę.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 74. Data: 2012-01-24 12:10:55
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

    Oczywiście że nie. Filtrem oddolnym jest badanie lekarskie - jeśli go nie przejdziesz
    nie masz wystarczających kwalifikacji. Filtrem odgórnym - przepisy ruchu drogowego. W
    tej przestrzeni możemy się poruszać.

  • 75. Data: 2012-01-24 12:21:34
    Od: Malarz <k...@o...pl>

    On 20 Sty, 15:06, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:
    > w chwili zlozenia wniosku na poczcie czli w styczniu 2012.

    Dziekuję , za merytoryczną odpowiedź.
    Nie bylo mnie tu kilka dni i z przerażeniem zobaczyłem ponad 70
    postów, które że tak powiem nieco odbiegły od tematu.
    Masakra jakaś.

  • 76. Data: 2012-01-24 12:35:29
    Temat: Przepisy RD (i inne) b: Re: abonament RTV
    Od: sqlwiel <j...@g...com>

    W dniu 2012-01-24 13:10, Adam Klobukowski pisze:
    > Oczywiście że nie. Filtrem oddolnym jest badanie lekarskie - jeśli go nie
    przejdziesz nie masz wystarczających kwalifikacji. Filtrem odgórnym - przepisy ruchu
    drogowego. W tej przestrzeni możemy się poruszać.

    Może nie do końca Cię rozumiem, pozwolę sobie rozwinąć.
    Ograniczono naszą wolność wprowadzając PJ. Nie wolno ot-tak sobie wsiąść
    do pojazdu i nim pokierować. Trzeba wykazać się warunkami fizycznymi,
    pewną wiedzą i praktycznymi umiejętnościami. No i zapłacić. Myślę, że
    głównie o to chodzi.
    Następnie trafiamy do elitarnego grona osób uprawnionych do kierowania
    pojazdami. Są wśród nich wspomniane "głupie cipy, które zrobiły laskę
    egzaminatorowi" oraz ludzie jeżdżący 15kkm miesięcznie od 20 lat i to
    bez wypadku. Rozpiętość jest dość pokaźna.
    Dalej - urzędnicy dbając o nasze bezpieczeństwo ustalają przepisy ruchu
    drogowego. Pół biedy, jeśli to jest zasada, że "ten z prawej ma
    pierwszeństwo". Bez tego trudno byłoby przejechać przez jakiekolwiek
    skrzyżowanie.
    Ale ci kochani urzędnicy idą dalej. Na jakiejś drodze stawiają
    ograniczenie do 70km/h. To trochę jak uwiązanie krowy na postronku, żeby
    nie wpadła do rzeki. To kolejne ograniczenie wolności.

    A dlaczego 70, a nie 50 ani 100?
    To jest kluczowe pytanie!

    Spróbuj odpowiedzieć na jakiej podstawie wyznacza się konkretną wartość
    ograniczenia prędkości na konkretnej drodze?

    Moim zdaniem jest właśnie tak, jak napisałem wcześniej. Tzn. urzędnik
    bierze pod lupę "wymogi aby zostać kierowcą", zakłada minimalny poziom
    umiejętności wystarczający do uzyskania PJ i stosownie do *TEGO* poziomu
    umiejętności ustala ograniczenie. Nie bierze pod uwagę żadnej
    "średniej", ani "mediany", ani innej wartości poziomu umiejętności.
    Urzędnikowi zwisa, że jego ograniczenie utrudni życie 90% uczestników
    ruchu, a będzie stosowne jedynie dla 10% nowicjuszy, czy niedzielnych
    kierowców.

    Dlatego tępię demokrację. I urzędników.

    --
    Tnx. sqlwiel

  • 77. Data: 2012-01-24 12:35:58
    Od: "Nixe" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Malarz" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Masakra jakaś.

    Nie, po prostu uroki grup dyskusyjnych.
    Jak sądzę nieczęsto tu bywasz.

    N.

  • 78. Data: 2012-01-24 13:03:08
    Temat: Re: Przepisy RD (i inne) b: Re: abonament RTV
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

    To że ty nie widzisz powodu takiego ograniczenia, nie oznacza że powód ten nie
    istnieje. Dopuszczalna prędkość wynika z wielu czynników - jedne to 'standard'
    kierujących (a zauważ że znaki są identyczne dla osobówek, furmanek i ciężarówek).
    Nie da się tez wprowadzić oddzielnych oznakowań dla niedzielnych i innych kierowców.
    Dodatkowo istotny jest stan techniczny i wykonanie drogi - np. droga jest na
    podmokłym terenie i jazda z prędkością większą niż 50km/h powoduje jej przedwczesne
    zużycie.

    Zauważ że drogi są budowane dla wszystkich uprawnionych - dla kierowców rajdowych
    masz zamknięte trasy gdzie mogą się rozbijać do woli.

    Zakładanie głupoty urzędniczej to wybacz mi, ale twoja głupota. Jeśli nie rozumiesz
    decyzji o postawieniu jakiegoś znaku - zwróć się z zapytaniem do wydziału komunikacji
    po podstawy decyzji jego postawienia.

    AdamK

  • 79. Data: 2012-01-24 13:29:41
    Od: sqlwiel <j...@g...com>

    W dniu 2012-01-24 14:03, Adam Klobukowski pisze:
> [...]
    podmokłym terenie i jazda z prędkością większą niż 50km/h powoduje jej przedwczesne

    Szkoda, że nie odpowiedziałeś na "kluczowe pytanie". Dlaczego 70, a nie
    50 ani 100? Gdzie są te "wytyczne"? Tajne?

    > Zauważ że drogi są budowane dla wszystkich uprawnionych - dla kierowców rajdowych
    masz zamknięte trasy gdzie mogą się rozbijać do woli.

    Nie pisałem o kierowcach wyczynowych, a o normalnych użytkownikach drogi
    z PJ kat. B i o rozpiętości poziomu umiejętności w tej grupie.

    > Zakładanie głupoty urzędniczej to wybacz mi, ale twoja głupota. Jeśli nie rozumiesz
    decyzji o postawieniu jakiegoś znaku - zwróć się z zapytaniem do wydziału komunikacji
    po podstawy decyzji jego postawienia.
    "Głupotą urzędniczą" nazwałem typowy i powszechny sposób myślenia
    urzędników i ich hierarchię kryteriów:
    1) Nie mogę pozwolić, aby mi cokolwiek zarzucono.
    2) Muszę systematycznie dowodzić konieczności istnienia mojego
    stanowiska i potrzeby rozszerzania moich kompetencji.
    3) Muszę eksploatować do maksimum uznaniowość i dowolność moich decyzji
    (w domyśle: łapówka)
    1385) W ostateczności zrobić coś pożytecznego.

    A z zapytaniem o podstawy - spróbuję. Tylko muszę znaleźć jakiś w miarę
    świeżo postawiony znak ograniczenia.

    --
    Tnx. sqlwiel

  • 80. Data: 2012-01-24 13:51:12
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

    Wytyczne masz publikowane przez ministerstwo właściwe dla spraw transportu drogowego.

    Normalny użytkownik drogi nie ma wszelkiej wiedzy o tym jak dana droga funkcjonuje.

    AdamK