  • 1. Data: 2010-02-26 16:00:52
    Temat: Przepisanie mieszkania - czy mozna?
    Od: "Mariano Italiano" <w...@w...plwywal>

    Witam,
    mój brat musi pożyczyć około 50 kpln. Nie pracuje, jednak ma dochody,
    których - niestety nie może udokumentować.
    Posiada własne mieszkanie (wartość około 100kpln), które przepisał mu
    dziadek jakieś dwa lata temu. Gdzieś tam są klauzule, że jeśli je sprzeda,
    to musi w jakimś czasie kupić kolejne itp.
    Wracając do pożyczki - czy brat dostanie kredyt hipoteczny na takie
    mieszkanie? Obawiamy się, że nie - brak jakichkolwiek dochodów.
    Zastanawialiśmy się nad drugim rozwiązaniem - brat przepisuje to mieszkanie
    mnie, a ja biorę kredyt (prawdopodobnie zdolność będę miał). Czy takie
    rozwiązanie jest możliwe? Niby wszystko to najbliższa rodzina...
    A może ktoś przećwiczył podobną sytuację? Może macie jakieś inne pomysły na
    pozyczkę w tej konkretnej konfiguracji faktów?

    Za pomoc z góry dziękuje.

    Mariano Italiano

  • 2. Data: 2010-02-26 16:12:05
    Temat: Re: Przepisanie mieszkania - czy mozna?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Mariano Italiano wrote:
> [...]
    > dziadek jakieś dwa lata temu. Gdzieś tam są klauzule, że jeśli je sprzeda,
    > to musi w jakimś czasie kupić kolejne itp.

    ... bo zapłaci podatek od datowizny wg dzisiejszej wartosci.
    5 lat z kawalekim musi trzymac. Jak teraz jakkolwiek sie go pozbedzie
    zaplaci podatek od dzisiejszej wartosci. Nie opłaca sie.

    > Wracając do pożyczki - czy brat dostanie kredyt hipoteczny na takie
    > mieszkanie? Obawiamy się, że nie - brak jakichkolwiek dochodów.

    Nie. Mieszkanie ma byc zabezpieczeniem, ale na spłaty nie ma.

    > Zastanawialiśmy się nad drugim rozwiązaniem - brat przepisuje to mieszkanie
    > mnie, a ja biorę kredyt (prawdopodobnie zdolność będę miał).

    jak przpisze to zaplaci podatek jak wyzej.

> [...]
    > A może ktoś przećwiczył podobną sytuację? Może macie jakieś inne pomysły na
    > pozyczkę w tej konkretnej konfiguracji faktów?

    wziąc pożyczke na dwojga, gdzie zabezpiczeniem bedzie mieszkanie.

    Przy czym to nie oznacza, ze jak brat nie bedzie spłacał, to zabiora mu
    mieszkanie. Moga rownie dobrze wsiasc na twoja pensje, a mieszkania nie
    ruszyc.

  • 3. Data: 2010-02-26 17:34:58
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    On 26 Lut, 17:00, "Mariano Italiano" <w...@w...plwywal> wrote:

    > A może ktoś przećwiczył podobną sytuację? Może macie jakieś inne pomysły na
    > pozyczkę w tej konkretnej konfiguracji faktów?

    Mozecie razem przystapic jako kredytobiorcy i zabezpieczenie tamto
    mieszkanie. Tylko wtedy zdolnosc kredytowa spada, bo twoj dochod jest
    dzielony na ciebie i brata i wiecej, jesli macie rodziny.
    Lub... ty jestes kredytobiorca, a zabezpieczeniem tamto mieszkanie i
    wpis hipoteki za zgoda wlasciciela = brata.

    Wtedy zdolnosc kredytowa Twoja, a zabezpieczenie tamto mieszkanie.
    Procedury niektorych bankow dopuszczaja taka mozliwosc, trzeba
    poszukac ktorych

    powodzenia

  • 4. Data: 2010-02-27 16:11:03
    Od: "Mariano Italiano" <w...@w...plwywal>

    VoyteG napisał(a):

    > Mozecie razem przystapic jako kredytobiorcy i zabezpieczenie tamto
    > mieszkanie. Tylko wtedy zdolnosc kredytowa spada, bo twoj dochod jest
    > dzielony na ciebie i brata i wiecej, jesli macie rodziny.

    No to możemy zapomnieć o zdolności...

    > Lub... ty jestes kredytobiorca, a zabezpieczeniem tamto mieszkanie i
    > wpis hipoteki za zgoda wlasciciela = brata.

    To jest jakaś myśl!
    Tylko czy brat może mnie wpisać, biorąc pod uwagę fakt, że ma to mieszkanie
    dopiero od ok. dwóch lat?

    > Wtedy zdolnosc kredytowa Twoja, a zabezpieczenie tamto mieszkanie.
    > Procedury niektorych bankow dopuszczaja taka mozliwosc, trzeba
    > poszukac ktorych

    Dziękuję za pomysł.

    Może ktoś miał do czynienia z podobną ofertą w banku?

    Mariano Italiano

  • 5. Data: 2010-02-27 18:17:28
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Mariano Italiano pisze:

    > To jest jakaś myśl!
    > Tylko czy brat może mnie wpisać, biorąc pod uwagę fakt, że ma to mieszkanie
    > dopiero od ok. dwóch lat?

    A co za różnica? Hipoteka to nie sprzedaż.

    > Dziękuję za pomysł.
    >
    > Może ktoś miał do czynienia z podobną ofertą w banku?

    Albo połaź po bankach, albo idź do jakiegoś dużego doradcy kredytowego.

  • 6. Data: 2010-02-27 20:16:25
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    > Dziękuję za pomysł.
    >
    > Może ktoś miał do czynienia z podobną ofertą w banku?

    Tak,
    odezwij sie na maila ze strony to dam ci namiary na doradce baknu ktory to
    zalatwi (pracownik banku nie posrednik)

    pozdrawiam
    Andrzej
    www.hana.com.pl